Gå til innhold

Jeg tror kjæresten min røyker og selger hasj bak mim rygg.. Skal jeg konfrontere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske skuffet akkurat nå. Skal prøve å gjøre det kort..

Jeg har en kjæreste som er eks narkoman. Vært amfetamin og hasjbruker i mange år. Vi har vært sammen i 2 år snart og han har holdt seg rusfri så lenge jeg kan huske og var rusfri da vi var sammen. Nå de siste ukene synes jeg han har oppført seg merkelig på mange måter. Han har den siste måneden sagt at han må ut med søppelet, ned i posten, skal treffe en kompis utenfor osv men når han kommer opp har jeg luktet sterk hasjlukt av han (Jeg har selv prøvd hasj engang så vet hvordan det lukter) og han kommer plutselig med uforklarlig mye penger. Han sa til meg engang at han hadde funnet pengene på bussen..  men når dette skjer gang på gang har jeg blitt veldig mistenksom. Itilegg kommer det kompiser av han på døren i hytt og pine og han sier de skal kun ha tobakk av han (de er godt voksne menn alle sammen så tror nok de har råd og mulighet til å kjøpe sin egen tobakk..🤪). Jeg har spurt han rett ut om han har begynt med hasj igjen siden jeg synes det lukter veldig sterkt av han et par ganger, men da er det som om han får litt panikk og blir litt «giret» i kroppspråket og svarer bare med at han har kjøpt en parfyme som lukter litt søtt.. Altså jeg er ikke helt dum heller. Jeg gjenkjente lukten med engang at det var hasj men jeg orket ikke lage en diskusjon av det og jeg hadde heller ingen bevis så jeg holdt kjeft om det.

Det som er situasjonen nå er at jeg skulle en tur ut på kjøkkenet og jeg synes det stinket hasj der ute.. Jeg synes dette var merkelig og åpnet det ene skapet og bak noen kopper så lå det en stor brun kloss som smuldrer opp når du tok på den! Jeg skjønte med engang at det var hasj og jeg kjenner jeg er ekstremt skuffet over at han har både løyet og holdt det skjult for meg.. Jeg har tenkt å ta det opp med han når han kommer hjem men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det.. Er redd det blir en giga diskusjon og at han nekter plent men det kan han jo ikke siden jeg har jo nå bevis. Hva ville dere gjort? Jeg er ikke sint på han men jeg forstår bare ikke hvorfor han måtte holde dette skjult for meg.. Han har selv vært veldig streng på at ærlighet er viktig i et forhold og at han ikke hadde funnet seg i store løgner fra meg. Han er ellers kjempesnill og grei men jeg har nå de siste ukene skjønt at det er noe muffens, og nå fikk jeg svar på det.. Huff jeg vet ikke hva jeg skal verken tenke eller si :( 

Anonymkode: c1de8...57f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min rygg skulle det stå i overskriften..

Ts

Skrevet

Men hvorfor skal du konfrontere han når han nekter? Det er jo åpenbart at han lyver. Du har jo alle bevis. Han snakker om ny, søt parfyme når det åpenbart stinker hasj. 

Du burde heller bruke ressurs på å spørre deg selv om dette er en deal-breaker eller noe du vil leve med. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Konsekvenser? 

Det er så mange konsekvenser ved å selge rus, og i hvert fall ULOVLIG rus! 

Hadde blitt forbanna på han som har dratt hjemmet og forholdet inn i det. 

Hadde blitt forbanna på han som stempler seg selv som dealer. 

Hadde blitt forbanna på han som gjør seg kjent igjen i rusmiljøet. 

Hadde blitt forbanna på at han risikerer forholdet. 

Hadde blitt forbanna på at han risikerer at jeg blir lagt merke til av politiet, og muligens urettferdig anklaget for å ha deltatt + muligens anmeldelse og/eller straff. 

Og la meg ikke snakke om å få barn i senere tidspunkt etter alt dramaet, for da har man barnevernet (forståelig og riktig nok) på nakken. 

• Liker 8
Skrevet

En ex narkoman som juger om sitt eget rusbruk? Der har du verdens mest klassiske ting. Finnes det noen narkomane som er ærlig om rusbruken sin??? Nei. 

Vil du være kjæreste med en rusbruker som har re-startet ruskarrieren sin? Er det livet du ser for deg, som din mor og far vil bli stolt over? 

Anonymkode: 7c40a...a40

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Du tror vel ikke at han gjør det når du har funnet en klump med hasj? Da gjør han jo det.

Anonymkode: 0ccc4...a9d

• Liker 3
Skrevet

Ja jeg vet at han nå gjør det for nå faller alle brikkene på plass. Alle unnskyldningene i forhold til at han må finne en unnskyldning for å gå ut av døren et par minutter for så å komme inn igjen å stinke hasj.. Skjønner ikke at han tror jeg er så lettlurt? Han er hjemme om cirka 2 timer og jeg kjenner jeg er litt nervøs.. Det som gjør veldig vondt inni meg nå er at han har løyet meg rett opp i trynet når jeg har spurt han rett ut. Men siden jeg ikke hadde noen beviser så turde jeg ikke konfrontere han med det. Nå har jeg bevis så nå kan han jo ikke nekte.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei du er ikke dum men han er dum som tror at du er dum. Ser egentlig ikke noe poeng i å konfeontere, du har jo gjort det allerede og han nekter og ror seg vekk. Om han så til slutt skulle innrømt det så hadde han ikke sluttet, så her er det bare å slå opp som gjør at du bevarer din verdighet og ikke kaster bort mer av livet på han der 

Anonymkode: 8eada...bd6

• Liker 1
Skrevet

Og hvis han selger hasj så kan du forresten bli dømt som medskyldig siden dere er samboere.

• Liker 2
Skrevet

Det første jeg ville gjort var å ta bilde av hasjklumpen, for fysisk bevis. Så ikke han fjerner den og kommer med tåpelige løgner. (Han kommer forresten sikkert til å si at han oppbevarer den for noen andre.)

Så må du selv gjøre en vurdering på om du vil fortsette med han eller ikke. Hvis svaret er nei så kan du velge å bare gå, eller du kan velge å konfrontere og gå. Hvis svaret er at du vil vurdere å fortsette, så må du finne ut hva som må til for at du gjør det. 

Konfrontasjonen: sett deg ned med han og si at du ønsker å prate med han om noe. Start med å snakke om hvor opptatt han er av ærlighet, og at han sier han ikke ville tolerert en stor løgn fra deg. Spør om det var noe han vil fortelle deg. Gi han muligheten til å legge kortene på bordet. Virker han uforstående kan du gi han rus som stikkord. 

Hvis han ikke innrømmer alt, så kan du legge frem det du vet. Og det er ingen vits i å la han prøve seg på å lyve videre. Da er det bare å kutte han av og vise til fakta. Så kan du peke tilbake til hans «verdier» og krav om ærlighet, og spørre hva han nå tenker om det. 

Deretter: hvilke muligheter har dere nå fremover? Vil du avslutte, så bare gjør det. Vil du prøve videre, hvilke krav stiller du da? Og kan/vil han oppfylle disse kravene? Og innen når skal de være oppfylt? Her trenger du konkrete, tidsbestemte mål.

Til slutt: konklusjon og gjennomføring.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Og hvis han selger hasj så kan du forresten bli dømt som medskyldig siden dere er samboere.

100% nonsens. Selvfølgelig blir man ikke dømt for noe man ikke har gjort.

Anonymkode: 9803b...cd4

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

100% nonsens. Selvfølgelig blir man ikke dømt for noe man ikke har gjort.

Anonymkode: 9803b...cd4

Feil om man er klar over at en samboer driver med ulovlige ting under sitt tak uten å melde fra til politiet så blir man dømt for psykisk medvirkning fordi man tillater at det fortsetter å skje og tillater oppbevaring av rusmidler ergo medskyldig 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Feil om man er klar over at en samboer driver med ulovlige ting under sitt tak uten å melde fra til politiet så blir man dømt for psykisk medvirkning fordi man tillater at det fortsetter å skje og tillater oppbevaring av rusmidler ergo medskyldig 

Snakker du av erfaring? Det gjør jeg, og du tar feil. Så enkelt er det ikke. 

Anonymkode: 96c00...426

• Liker 3
Skrevet

Bruker og selger han, så er det store muligheter for at han benekter alt dersom du spør. Men jeg ville spurt alikevel. Hadde jeg hatt mistanke om at min partner brukte eller solgte stoff, hadde jeg ikke villet, eller våget, å ha noe mer med ham å gjøre. 

Anonymkode: 934a9...07a

• Liker 2
Skrevet

Dere bor under samme tak, da burde han ha spurt deg før han begynte å kjøpe og selge. Hvis du er ukomfortabel med det sier du at det får bli med den plata, så kan han investere pengene i noe lovlig hvis han vil ha business på siden. Ganske risikofylt å ha så mye liggende (regner med det er en del gram), han kan ryke rett i fengsel hvis en kompis f.eks. blir tatt og tyster. Også er det ubehagelig å være "det huset som selger hasj". Hvis du kan lukte det, kan nok naboene det også.

Ta plata å legg den på kjøkkenvekta og sjekk hvor mye han har, bare sånn for å være sikker. At det er til eget forbruk når du beskriver det som en kloss, det må han lenger ut på landet med.  

Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov.

Mvh. Leselusa, mod.

Skrevet
On 10/14/2022 at 12:21 PM, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke.

Anonymkode: 23e40...743

Skrevet

Hold deg unna denne karen her ! 
Han betyr trøbbel 

Anonymkode: 90aac...513

Skrevet

Dump ham.

• Liker 1
Skrevet

Å selge narkotika er ikke veldig ok altså. En ting er at det er ulovlig, en annen ting er hvilket klientell dere kan få på døra nå. Rusmisbrukere uten penger og abstinenser er ikke koselig.. 

Det er bare et tidsspørsmål før politiet er en del av hverdagen. 

Vil du at det skal være din hverdag? 

Anonymkode: d53db...1b3

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...