AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Skrevet 14. oktober 2022 Og hvordan prioriterer dere det dere som syns det er viktig? For meg er det viktig, både for det mentale, personlig vekst og trivsel. Men ettersom årene har gått og hverdagslivet har slukt oss litt med flere barn, aktiviteter og noen utfordringer med det ene barnet så har det blitt minimalt med egentid. Det tredje skiftet har blitt overlatt til meg, noe jeg ikke aksepterer og jeg vil snu det. Om det så er med "makt" så må det endres. Mannen min jobber mye i tillegg til ekstrating ift arbeid, litt hobby og kvelder med gutta. Ikke ofte, men det skjer. Vi har snakket om det i flere år og det er lovet bot og bedring, men det skjer ikke. Så med "makt" så mener jeg innføring av min tid. Noen dager i uka der jeg f.eks tilbringer tiden etter middag med venner, trening eller bare alene. Jeg syns det er utrolig trist at det med skrives ned i stein for at det skal skje, men vi er der og jeg ser ingen annen løsning. Jeg trenger at han tar over noen ettermiddager, stell og legging og at ungene blir vant til at pappa også gjør de oppgavene. Er jeg helt urimelig? Og før jeg får pepper for situasjonen og hvordan ting er blitt så vær så snill å la vær, jeg vet det og jeg orker ikke masse pes for det eller pes om hvordan han er. Jeg tror for mange som har barn med særskilte behov at dette er noen mange kjenner på og brenner seg på. Takk til dere som vil dele hvordan dere løser dette i praksis! Anonymkode: ae3c6...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #2 Skrevet 14. oktober 2022 Nei, du er ikke urimelig. Vi jobber begge mye, men har løst hverdagen rundt det. Da må begge trø til. Vi har felles kalender hvor vi legger inn avtaler. Hver helg, ofte søndag, tar vi en prat om uken som kommer. Hvem har hvilke oppgaver, hva skjer på kveldstid, hvordan skal vi fordele oss. Jeg leverer i barnehagen slik at han kan begynne tidlig på jobb, han handler og henter slik at jeg kan jobbe litt senere. Kveldene og helgene er et samarbeidsprosjekt som vi koordinerer fortløpende. Legger stort sett annenhver kveld. Målet er at begge skal ha tid og rom til å gjøre aktiviteter på egen hånd hvis man ønsker det, samtidig som Familien AS skal gå rundt, og viktigst av alt, at vi får tid sammen som en familie! Anonymkode: 22f67...4e9 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #3 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, du er ikke urimelig. Vi jobber begge mye, men har løst hverdagen rundt det. Da må begge trø til. Vi har felles kalender hvor vi legger inn avtaler. Hver helg, ofte søndag, tar vi en prat om uken som kommer. Hvem har hvilke oppgaver, hva skjer på kveldstid, hvordan skal vi fordele oss. Jeg leverer i barnehagen slik at han kan begynne tidlig på jobb, han handler og henter slik at jeg kan jobbe litt senere. Kveldene og helgene er et samarbeidsprosjekt som vi koordinerer fortløpende. Legger stort sett annenhver kveld. Målet er at begge skal ha tid og rom til å gjøre aktiviteter på egen hånd hvis man ønsker det, samtidig som Familien AS skal gå rundt, og viktigst av alt, at vi får tid sammen som en familie! Anonymkode: 22f67...4e9 Det virker ut som at dere har funnet en veldig god løsning, takk for svar! Jeg er så utmattet av å være logistikksjefen til en hver tid og at våre oppgaver har blitt mine. Missforstå meg rett for vil være med barna og jeg trives med stell og legging. Men så kjenner jeg på den "hva med meg" følelsen og jeg blir oppriktig lei meg for når kvelden kommer og ungene har lagt deg en etter en så er jeg så sliten at jeg orker ikke så mye mer tilleggsting på kvelden. Skal jeg ha overskudd så må det skje tidligere på ettermiddagen og med mindre ting hjemme. Godt å høre at jeg ikke er urimelig! Jeg ser at noe må endres for dette sporet vi er i må føles ikke godt ut. Anonymkode: ae3c6...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #4 Skrevet 14. oktober 2022 Det eneste å gjøre for å få alenetid, er å skille seg. Jeg fikk endelig tid for meg selv etter skillsmissen. Før det hadde jeg ikke en time alenetid med tre barn. Anonymkode: 4e26a...1f3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #5 Skrevet 14. oktober 2022 Du vil ha NOEN DAGER I UKA der du kan «stikke av» fra familien etter middag?? Uten at du skal jobbe eller noe spesielt? Wow. Kan vel like godt skille deg da, så får du egentid annenhver uke. Anonymkode: d3309...304 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #6 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg har løst det med å jobbe turnus-helt nydelig, nå har jeg formiddagen for meg selv 1-2 dager i uken. Helt nydelig!:) kunne aldri jobbet 8-16 nettopp fordi jeg er så avhengig av egentid💛 Anonymkode: bee59...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du vil ha NOEN DAGER I UKA der du kan «stikke av» fra familien etter middag?? Uten at du skal jobbe eller noe spesielt? Wow. Kan vel like godt skille deg da, så får du egentid annenhver uke. Anonymkode: d3309...304 Dagens! Dummeste kommentar. Anonymkode: ae3c6...9e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå