AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Skrevet 14. oktober 2022 Hvor fort vokser eggene og kan man egentlig stole på eggløsningstester? Er ny i gamet og har nylig vært gjennom en SA i uke 9. Jeg hadde positive graviditetstester i ukesvis men har fått negativ test nå. Syklusen min er på tur og jeg har enda ikke fått mensen tilbake selv om det snart er 2 måneder siden. På mandag var jeg hos gyn som sa at det ikke var noen eggløsning på vei hos meg. I går fikk jeg for meg at jeg skulle begynne med strimler bare for å få det inn som en vane, og fikk en veldig sterk strek i går. Tok derfor en digital i dag tidlig, og der var det blinkende smilefjes. Kan et egg ha modnet på så få dager? Er over en uke siden jeg fikk negativ graviditetstest, om det har noe å si. Jeg har ingen eggløsningssmerter, men det har jeg aldri hatt før heller. Anonymkode: 8a9b5...2d5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #2 Skrevet 14. oktober 2022 UL er sikrere enn testene. Testene måler hormoner og de kan være i ulage hos deg. Anonymkode: 3a118...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #3 Skrevet 14. oktober 2022 Takk for svar! Så hvor lang tid tar det for et egg å modne? eller hvor i syklusen begynner det å vokse? Sånn med tanke på hvor stort vinduet er nå der eggløsning er utelukket pga hva gynekologen så på skjermen mandag. Jeg kunne selvsagt ventet til jeg fikk mensen igjen, men har veldig lyst å få med meg den neste eggløsningen. Anonymkode: 8a9b5...2d5
Sofakona Skrevet 14. oktober 2022 #4 Skrevet 14. oktober 2022 Egget kan vokse 1-2 mm om dagen...når kroppen sier fra at det er på tide med eggløsning. Men om du ikke har syklus ennå er det mulig at du ikke vil få eggløsning på en stund. Har du pcos?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #5 Skrevet 14. oktober 2022 Sofakona skrev (11 minutter siden): Egget kan vokse 1-2 mm om dagen...når kroppen sier fra at det er på tide med eggløsning. Men om du ikke har syklus ennå er det mulig at du ikke vil få eggløsning på en stund. Har du pcos? Har ikke pcos, alltid hatt syklus på 27 dager før spontanaborten. Anonymkode: 8a9b5...2d5
Sofakona Skrevet 14. oktober 2022 #6 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ikke pcos, alltid hatt syklus på 27 dager før spontanaborten. Anonymkode: 8a9b5...2d5 Da må du nok bare vente på en normal syklus og ta eggløsning på dag 13
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for svar! Så hvor lang tid tar det for et egg å modne? eller hvor i syklusen begynner det å vokse? Sånn med tanke på hvor stort vinduet er nå der eggløsning er utelukket pga hva gynekologen så på skjermen mandag. Jeg kunne selvsagt ventet til jeg fikk mensen igjen, men har veldig lyst å få med meg den neste eggløsningen. Anonymkode: 8a9b5...2d5 Jeg var på ultralyd da jeg var på dag 8 i syklusen. Da så gynekolog flere egg, det største var 14mm. Fire dager senere fikk jeg eggløsning. Men, er sikkert litt individuelt hvor fort et egg vokser, som en annen skriver her kan der variere fra feks 1-2mm per døgn. Når egget er ca 20mm skjer vel eggløsning. Anonymkode: 60e2d...a06 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå