AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Skrevet 14. oktober 2022 Vond kropp, masse angst og smerter i brystet, kvalm, dårlig matlyst. Noen andre som både for store fysiske og psykiske smerter ved mens? Noe man kan gjøre for å lindre uroen? Anonymkode: dba45...324
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #2 Skrevet 14. oktober 2022 Tenkte egentlig å skrive en tråd om dette selv! Sliter veldig mye med følelsene mine rundt mensen. Kan bli så langt nede, nærmest deprimert. Får også litt feberfølelse innimellom, og ganske kramper i magen men dette går i bølger så jeg overlever på Ibux 600mg som jeg har fått fra legen. Vil anbefale deg å få resept på det, hvis du har mye kroppslige plager samt veldig mensensmerter. Anonymkode: bd6f8...8f0
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #3 Skrevet 14. oktober 2022 Det er vel det som kalles PMS og i alvorligere form PMDD https://nhi.no/kroppen-var/kropp/premenstruelt-syndrom/ Anonymkode: 5292d...978
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #4 Skrevet 14. oktober 2022 En del av oss får samme betennelse i kroppen ved pms som ved influensa. Høres ut som du får det? Det som funker for meg er å være tidlig ute med Ibux, som er betennelsesdempende. Min erfaring er at det ikke nødvendigvis senker betennelsen, men hindrer at det eskalerer. Er derfor viktig for meg å ta Ibuxen tidlig, så fort jeg kjenner antydningene. Er veldig regelmessig, så vet stort sett når jeg skal vente det. Det sies at Ibux kan påvirke eggløsning, så derfor tar jeg heller paracet for andre ting mellom mens og eggløsning. Anonymkode: 2eafd...2b1 1
Djungelvrål Skrevet 14. oktober 2022 #5 Skrevet 14. oktober 2022 Det psykiske får man ikke gjort så mye med da det kommer av hormoner, men syns naproxen har tatt de verste smertene. Funker mye bedre enn ibux.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #6 Skrevet 14. oktober 2022 Djungelvrål skrev (3 timer siden): Det psykiske får man ikke gjort så mye med da det kommer av hormoner, men syns naproxen har tatt de verste smertene. Funker mye bedre enn ibux. Mja, om man har pmdd kan antidepressiva være mulig behandling. Anonymkode: 54586...59a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå