Gå til innhold

Synes dere 400 kroner for julebord i en pasientforening er for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk invitasjon til julebord og har alltid syntes at prisen er i meste laget. Jeg tjener godt nå, men foreningen består også  av trygdede og pensjonister som ikke er i jobb. 

Hvilke priser opererer andre pasientforeninger med? 

Anonymkode: e236e...87b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk invitasjon til julebord og har alltid syntes at prisen er i meste laget. Jeg tjener godt nå, men foreningen består også  av trygdede og pensjonister som ikke er i jobb. 

Det kommer vel helt an på hva prisen innebærer. Er det mange retter med drikke til? Kaffe og kaker? Opplegg med show?

• Liker 8
Skrevet

Tja.

Tenker du det burde subsidieres via medlemsavgiften? 

Anonymkode: 533a3...78f

• Liker 1
Skrevet

Det synes jeg kan virke som en helt grei pris.

HVa er inkludert i denne prisen?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hav tenker du er alternativet? 
«Noen» må jo dekke hele den faktiske kostnaden ved julebordet. Dersom denne «noen» ikke er den som velger (og fint kan velge bort!) å gå så er alternativet at det er alle medlemmene som dekker utgiften. Enten de velger å gå eller ikke. Og det kan føre til at en dle melder seg ut.

Dersom du tenker at alternativet er at man lager et julebord som koster under 400 per person inkludert mat, lokale, servering etc? Er du og de andre medlemmene i så fall villige og/eller i stand til å bidra med matlaging, servering etc på dugnad?

Ideen om at man kan få ting «gratis» er ren fiksjon. Enten betaler du for deg selv. Eller så betaler andre for deg. Også om og når du har dårlig råd.

Anonymkode: bfe81...d3d

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hav tenker du er alternativet? 
«Noen» må jo dekke hele den faktiske kostnaden ved julebordet. Dersom denne «noen» ikke er den som velger (og fint kan velge bort!) å gå så er alternativet at det er alle medlemmene som dekker utgiften. Enten de velger å gå eller ikke. Og det kan føre til at en dle melder seg ut.

Dersom du tenker at alternativet er at man lager et julebord som koster under 400 per person inkludert mat, lokale, servering etc? Er du og de andre medlemmene i så fall villige og/eller i stand til å bidra med matlaging, servering etc på dugnad?

Ideen om at man kan få ting «gratis» er ren fiksjon. Enten betaler du for deg selv. Eller så betaler andre for deg. Også om og når du har dårlig råd.

Anonymkode: bfe81...d3d

Vel. En annen distriktsavdeling har 250 kroner som tak på julebordet. Det er mulig at julebordet blir litt mer "stusselig" men det gir nok flere mulighet til å delta. Nå er det økte strømpriser, så de som har lite og rutte med fra før, kan få enda mindre til gode nå.

Skrevet
tonebelinda skrev (20 minutter siden):

Det synes jeg kan virke som en helt grei pris.

HVa er inkludert i denne prisen?

Det er på et hotell. 

Screenshot_20221014-122748_OneDrive.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er på et hotell. 

Da er 400 en svært rimelig pris. 

Anonymkode: 88361...6ac

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tja.

Tenker du det burde subsidieres via medlemsavgiften? 

Anonymkode: 533a3...78f

Jeg  lurer på om dette kan gjøres billigere. Jeg tenker på å organisere meg i styret og tenker at prisen kan være et hinder for at flere  vil være med?  

Jeg er selv  allergisk så tror utvalget av mat jeg kunne spise ville blitt for lite i forhold til hva jeg hadde betalt for. 

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg syns det er kjempebillig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er på et hotell. 

Da synes jeg det var en rimelig pris

• Liker 2
Gjest Warrior
Skrevet

Nei jeg synes ikke 400 kr er for mye. Helt grei pris for julebord. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er på et hotell. 

Tenker de burde kuttet ut alkoholen, da hadde prisen gått ned med kanskje 150 kr. 

Er helt enig med deg i at det er unødvendig dyrt for pensjonister og uføre. Slike foreninger bør sørge for at prisen blir lavest mulig slik at flest mulig får mulighet til å delta. For mange uføre og pensjonister er kanskje en slik tilstelning eneste sosiale arena i løpet av et helt år, så tenker at det er svært viktig at pasientforeninger tilrettelegger slik at flest mulig kan være med. 

Anonymkode: 2d438...a1a

• Liker 4
Skrevet

400 var rimelig 

Anonymkode: 5b66e...ee7

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke det var dyrt.

Anonymkode: 74b0c...b80

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er på et hotell. 

Hva koster julebuffet på det hotellet i utgangspunktet?

Ikke-medlemmer 900 kr, så foreningen sponser medlemmer med 500 kr…?

Alkohol burde ikke vært inkludert.

Må en absolutt ha alkohol, så reduser det til en enhet.

Det bør ikke legges opp til at det må være drikking i en pasientforening. Og det driver opp prisen veldig for de som ikke ønsker alkohol.

Vi pleier å ha kaffe + en alkoholfri drikke til maten inkludert. Evt alkohol dekker en selv.

Anonymkode: a8eff...668

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tenker de burde kuttet ut alkoholen, da hadde prisen gått ned med kanskje 150 kr. 

Er helt enig med deg i at det er unødvendig dyrt for pensjonister og uføre. Slike foreninger bør sørge for at prisen blir lavest mulig slik at flest mulig får mulighet til å delta. For mange uføre og pensjonister er kanskje en slik tilstelning eneste sosiale arena i løpet av et helt år, så tenker at det er svært viktig at pasientforeninger tilrettelegger slik at flest mulig kan være med. 

Det er jo uten alkohol. Kun to enheter alkoholfri drikke. 

Anonymkode: 89946...f82

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor synes dere 400 ikke er mye for en julemiddag? 

Jeg er småspist og drikker ikke alkohol, og synes 400 er mye for min del😅

Anonymkode: 1b90c...890

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo uten alkohol. Kun to enheter alkoholfri drikke. 

Anonymkode: 89946...f82

Haha Burde ha gått til Specsavers!  Flaut :flau:

• Liker 4
  • Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...