AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg skaffet meg en liten hund for noen måneder siden. Jeg tilbringer mye tid med søsteren min og er ofte på besøk hos henne og hennes familie. Hun er ikke særlig glad i dyr, og vil helst ikke ha hunden på besøk hos seg. Begrunnelsen hennes er i hovedsak røyting og også litt lukt. Hun orker ikke hundehår på klær, i møbler, på teppet osv fordi hunden er på besøk. Synes dette er litt trist, da jeg ikke føler jeg kan besøke henne så mye som jeg ønsker, grunnet hunden. Blir også mer naturlig at jeg dra på besøk til henne enn hun til meg, da hun har mye større plass og jeg har tantebarn der også (som elsker hunden). Hun nekter meg ikke å komme på besøk med hunden, men er tydelig at hun helst ikke vil ha hunden der og plager seg over hår osv (ja, hunden røyter en del). Jeg er der gjerne over flere timer når jeg først er der, og overnatter noen ganger også. Hva tenker dere? At min søster bare må innfinne seg i at jeg har hund, eller at jeg besøker mindre/kortere turer og ikke tar med hunden (selv om dette betyr mye mindre kontakt)? Anonymkode: 51f70...081
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 14. oktober 2022 Du har tatt et valg om å skaffe deg hund. Hun har tatt et valg om at hun helst ikke vil ha hund i sitt hjem. Da må du innfinne deg med at du ikke kan ta med hunden dit. Anonymkode: 2a20b...02d 152 1 38
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 14. oktober 2022 Du må innfinne deg i at søsteren din ikke har skaffet seg hund og ikke vil ha hund i hjemmet sitt. Anonymkode: 1032c...5a1 77 24
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #4 Skrevet 14. oktober 2022 Du må respektere at hun ikke vil ha hunden inne. Men kan den være i bånd i hagen eller på terrassen når du er der? Eller ligge i bilen? (ikke på sommeren/sol selvsagt) Anonymkode: fbc5c...702 20 2
Arkana Skrevet 14. oktober 2022 #5 Skrevet 14. oktober 2022 (endret) Hennes hjem, hennes regler. Jeg forstår veldig godt at de som ikke har husdyr selv ikke ønsker hundehår og hundelukt i huset (hunder stinker, men jeg har forstått at hundeeiere selv enten er så vant til den at de ikke merker det lenger eller faktisk liker lukten). Dere kan jo prøve å komme til et kompromiss, f.eks. at hunden får bli med, men at den må være stengt inne på vaskerommet eller et bad mens du er der, men utover slike forslag må du bare akseptere at hun ikke vil ha hund i hjemmet sitt. Endret 14. oktober 2022 av Arkana 22 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #6 Skrevet 14. oktober 2022 Det er noe av det negative med hund (og barn). Man kan ikke delta på alt man ønsket før eller ta med hunden (eller barna) dit man vil. Jeg vil heller ikke ha hunder på besøk, men den kan gjerne ligge i gangen, stå i bånd ute eller vente i bilen. Har man vinduer åpne er jo ikke det et problem. Anonymkode: d1800...ac7 20
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Skrevet 14. oktober 2022 Er det en liten hund kan du ju bare ha den med i bur. La ungene hilse og leke med den ute og så kan den stå i buret i gangen når du er på besøk. Anonymkode: 64147...b74 6 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 Populært innlegg #8 Skrevet 14. oktober 2022 Da du skaffet deg hund begrenset du samtidig din egen mulighet til å leve livet som før, inkludert ofte besøk hos søsteren din. Du tenkte vel over det før du anskaffet hund? Anonymkode: 5142f...068 57 9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #9 Skrevet 14. oktober 2022 Selv om du skaffet deg en voksen hund, kan du ikke ta den med over alt. Men å ha den i vindfanget, bilen eller i bur kan redusere hårmengden noe, men lukta kommer fremdeles. Anonymkode: e707d...458 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #10 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva tenker dere? At min søster bare må innfinne seg i at jeg har hund, eller at jeg besøker mindre/kortere turer og ikke tar med hunden (selv om dette betyr mye mindre kontakt)? Anonymkode: 51f70...081 Selvsagt skal hun ikke innfinne seg med at du tar med en røytende hund. Her må faktisk du respektere hennes ønsker for hennes eget hjem. Noe annet er da uhørt! Det er vel neppe noe overraskelse for deg hva din søster mener om hunder... men fremdeles valgte DU å skaffe deg dette dyret. Anonymkode: 70e83...faf 12 9
NiceOrNothing Skrevet 14. oktober 2022 #11 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skaffet meg en liten hund for noen måneder siden. Jeg tilbringer mye tid med søsteren min og er ofte på besøk hos henne og hennes familie. Hun er ikke særlig glad i dyr, og vil helst ikke ha hunden på besøk hos seg. Begrunnelsen hennes er i hovedsak røyting og også litt lukt. Hun orker ikke hundehår på klær, i møbler, på teppet osv fordi hunden er på besøk. Synes dette er litt trist, da jeg ikke føler jeg kan besøke henne så mye som jeg ønsker, grunnet hunden. Blir også mer naturlig at jeg dra på besøk til henne enn hun til meg, da hun har mye større plass og jeg har tantebarn der også (som elsker hunden). Hun nekter meg ikke å komme på besøk med hunden, men er tydelig at hun helst ikke vil ha hunden der og plager seg over hår osv (ja, hunden røyter en del). Jeg er der gjerne over flere timer når jeg først er der, og overnatter noen ganger også. Hva tenker dere? At min søster bare må innfinne seg i at jeg har hund, eller at jeg besøker mindre/kortere turer og ikke tar med hunden (selv om dette betyr mye mindre kontakt)? Anonymkode: 51f70...081 Tenker at du må respektere din søsters ønsker her, å tilpasse deg henne. Har selv flere bekjente med hund , og noen av hundene fremkaller allergi -utbrudd med meg . Det har vært en lang prosess å tørre si dette , at jeg helst ikke vil de tar med hunden . Det er fullt mulig å møtes utendørs evnt sette hunden i bur den stunden de er her . Det er på en måte veldig ego å presse en pelsdott innpå andre . Jeg har valgt å ikke ha hund , men syns de er søte . Hadde jeg selv valgt å ha husdyr , hadde det ikke falt meg inn å presse de innpå andre . Mitt dyr hadde evnt vært mitt «problem « ☺️ 5 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #12 Skrevet 14. oktober 2022 I din søsters hjem gjelder hennes regler, uansett hva du måtte mene. Anonymkode: 3a45e...2d0 8 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #13 Skrevet 14. oktober 2022 Hold hunden borte fra hjemmet hennes. Anonymkode: ecb9b...41e 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #14 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva tenker dere? At min søster bare må innfinne seg i at jeg har hund, eller at jeg besøker mindre/kortere turer og ikke tar med hunden (selv om dette betyr mye mindre kontakt)? Anonymkode: 51f70...081 Men i alle dager, mener du at du skal komme drassende med hunden mot hennes vilje da eller? Skjønner godt at hun ikke ønsker å ha hund på besøk, og det må du bare respektere. Synes det høres ut som en veldig god ide å ta korte turer på besøk uten hunden. Eller så kan jo hunden stå utenfor huset i bånd under besøket, da kan jo barna få hilse på den ute også. Når man skaffer seg hund så bør man jo være klar over på forhånd at man kanskje må kutte ned på sosialt samvær, fritidsaktiviteter og tid sammen med venner og familie. Så da blir det jo nødvendigvis mindre kontakt/ kortere besøk, men sånn er det jo å ha hund. Anonymkode: fb488...a6d 15 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #15 Skrevet 14. oktober 2022 Herregud. Det er ikke din søsters problem at du har kjøpt deg hund. Hold deg hjemme. Anonymkode: 9853b...28f 8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #16 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg har ingen problemer med å respektere «hennes regler», men synes det er trist at vi må møtes mye sjeldnere grunnet hunden. I en overgangsfase for noen uker siden hvor jeg ikke hadde noen plass å bo, lot hun meg og hunden bo hos henne midlertidig, etter det sa hun at hun helst vil jeg lar hunden være igjen hjemme når jeg kommer på besøk (noe jeg prøver å gjøre i størst mulig grad, men det er ikke mulig om jeg skal være i flere timer eller overnatte). Ts Anonymkode: 51f70...081 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #17 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ingen problemer med å respektere «hennes regler», men synes det er trist at vi må møtes mye sjeldnere grunnet hunden. I en overgangsfase for noen uker siden hvor jeg ikke hadde noen plass å bo, lot hun meg og hunden bo hos henne midlertidig, etter det sa hun at hun helst vil jeg lar hunden være igjen hjemme når jeg kommer på besøk (noe jeg prøver å gjøre i størst mulig grad, men det er ikke mulig om jeg skal være i flere timer eller overnatte). Ts Anonymkode: 51f70...081 Men da er det ikke et dilemma da? Hva er det du ønsker? Bare sutre over at du har skaffet deg hund og at andre naturligvis ikke liker den? Anonymkode: 9853b...28f 18
altflyter Skrevet 14. oktober 2022 #18 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg har hund og han er absolutt en viktig del av familien, MEN jeg tror ikke andre finner ham like viktig. Jeg tar ham aldri med på besøk med mindre han er spesifikt invitert. Bare fordi jeg er glad i hunder, syntes jeg ikke det er vanskelig å forstå at andre ikke er det. Jeg har selv venner med hunder som ikke er velkommen hos meg, blant annet fordi de er ustyrlige og hopper i møbler. Min hund har ikke lov til å være i sofaen, fordi jeg ikke vil ha dyr i møblene.da vil jeg i hvert fall ikke ha andres dyr i mine møbler. Hvordan er hunden på besøk? Er han rolig? Herjer han? Hopper i møbler eller ligger pent på en fast plass på gulvet? 8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #19 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ingen problemer med å respektere «hennes regler», men synes det er trist at vi må møtes mye sjeldnere grunnet hunden. I en overgangsfase for noen uker siden hvor jeg ikke hadde noen plass å bo, lot hun meg og hunden bo hos henne midlertidig, etter det sa hun at hun helst vil jeg lar hunden være igjen hjemme når jeg kommer på besøk (noe jeg prøver å gjøre i størst mulig grad, men det er ikke mulig om jeg skal være i flere timer eller overnatte). Ts Anonymkode: 51f70...081 Da må du la være med å være der i flere timer, og overnatte. Anonymkode: 21a66...5da 13
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #20 Skrevet 14. oktober 2022 Kan ikke la hunden stå ute i bånd da de bor i blokk og hunden dessuten bjeffer veldig ute. Bjeffer også hvis den sperres inn på et eget rom. Ts Anonymkode: 51f70...081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå