Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en slik? Vurderer å kjøpe nå når vi går inn i det kalde og mørke vinterhalvåret, og det frister ikke å gå ut på tur. Blir din mye brukt?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt på det samme, men det er vel ikke noe særlig stigning på den? Jeg er ikke så glad i å jogge så da må jeg øke stigningen for å få opp pulsen. Så bør sikkert velge en annen type.

Anonymkode: ec911...f12

Skrevet

Walkingpad er laget får gåing, ikke trening. Den er et alternativ til kontorstolen, ikke til tredemøllen. 

Jeg elsker å ha walkingpad foran kontorpulten, og bruker min mye. 

Men til trening? Nope. Jeg har en skikkelig tredemølle i kjelleren, og den er mye bedre om målet er å få opp pulsen. 

Anonymkode: 64aef...958

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2022 den 17.15):

Jeg har tenkt på det samme, men det er vel ikke noe særlig stigning på den? Jeg er ikke så glad i å jogge så da må jeg øke stigningen for å få opp pulsen. Så bør sikkert velge en annen type.

Anonymkode: ec911...f12

Ja, du får ikke stigning på disse. De er ikke laget til trening, de er laget til gåing mens man jobber. 

Skrevet (endret)
On 10/14/2022 at 9:37 AM, Liebe said:

Noen som har en slik? Vurderer å kjøpe nå når vi går inn i det kalde og mørke vinterhalvåret, og det frister ikke å gå ut på tur. Blir din mye brukt?

Jeg har en slik. Jeg og mannen er kjempefornøyd med den. Den blir mye brukt. 

Har en walkingpad C2. Den har maks tempo 6 km I timen. Kjøpte den for ca 4000 kr på tilbud. Jeg har tatt av noen kilo etter at jeg begynte å bruke den. :)

Jeg ville valgt en med tempo til 10 km I timen om jeg skulle valgt om igjen. Skal oppjustere til det senere :)

Å gå er også trening 😊

Endret av Eloise12345
  • Hjerte 1
Skrevet

Har kjøpt en walkingpad som går opp til 12 km/t. For meg som egentlig er en sofagris funker den helt perfekt til både gåing og jogging. For aktive løpere blir den nok for simpel. Har ikke hatt den så lenge, men håper jeg klarer å bruke den jevnlig gjennom hele vinteren. 

Anonymkode: 97880...7f8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 15.00):

Ja, du får ikke stigning på disse. De er ikke laget til trening, de er laget til gåing mens man jobber. 

Er det ikke flere av disse som har en "fast stigning" på 4 %?

Det blir hverken fugl eller fisk for min del i alle fall, skal jeg få opp pulsen blir det for lav stigning til at jeg kan gå, og det frister ikke å jogge konstant i 4 % slak motbakke......

Anonymkode: 3c13f...2e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

det ikke flere av disse som har en "fast stigning" på 4 %?

Nei. Ingen stigning. Men for oss sofepoteter kan man fint jogge på en sånn. 

Anonymkode: baf7a...9bd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har nylig kjøpt en R2pro, og er veldig fornøyd. Jeg er ingen løper, og har ingen kjeller eller annet rom som kan avsettes til treningsrom. Walkingpaden er lett å forflytte og kan plasseres "hvor som helst" når den ikke er i bruk i motsetning til en vanlig tredemølle som er stor og tung og vanskelig å flytte. Den jeg har kjøpt går opp til 12 km/t som er mer enn nok for meg som maks driver med lett jogg, men helst bare rask gange. Har den forran tv og går samtidigis om jeg ser serier, ingen problem å få opp pulsen når man går på høy nok hastighet. 

Anonymkode: bd596...39e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Den er til å gå på, jeg har R1 Pro. 

Bruker den på vinteren til å gå på, da blir det mindre utendørs for meg pga snøen.

Jeg vil ikke anbefale å ha den foran TV, men på et annet rom fordi da får du miljøskifte mentalt. Før hadde jeg den foran TV, men flyttet den til eget rom. Der inne hører jeg på musikk eller podcast mens jeg går :) 

Ikke overdriv, men gå kanskje 10-20min om gangen. Del det opp, i stedet for en lang gåtur 1 gang om dagen. Da kan du heller ta 2 turer for eks.... men om du jobber fulltid dagtid blir det såklart 1 tur på kvelden.

Jeg jobber hjemmefra, så går en tur på lunsjen også.

Anonymkode: 53c5d...a91

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
On 10/19/2022 at 9:55 PM, AnonymBruker said:

Har kjøpt en walkingpad som går opp til 12 km/t. For meg som egentlig er en sofagris funker den helt perfekt til både gåing og jogging. For aktive løpere blir den nok for simpel. Har ikke hatt den så lenge, men håper jeg klarer å bruke den jevnlig gjennom hele vinteren. 

Anonymkode: 97880...7f8

Gøy å høre at flere er fornøyde!😊 Jeg har vært en aktiv løper, og løp ganske raskt før. Men synes at det funker veldig bra med walkingpad for min del nå. Har begynt å trene roligere enn før. Føler det er bedre for helsen min faktisk. 

Min går kun opp til 6 km I timen, men tenker på å oppjustere til 10 eller 12 km i timen 🥰. Men har tatt av noen kilo bare av å gå. Lærte av trening i idrettsklubb at de beste idrettsutøvere tar det faktisk ganske rolig på trening også. 

Endret av Eloise12345
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 8.52):

Den er til å gå på, jeg har R1 Pro. 

Bruker den på vinteren til å gå på, da blir det mindre utendørs for meg pga snøen.

Jeg vil ikke anbefale å ha den foran TV, men på et annet rom fordi da får du miljøskifte mentalt. Før hadde jeg den foran TV, men flyttet den til eget rom. Der inne hører jeg på musikk eller podcast mens jeg går :) 

Ikke overdriv, men gå kanskje 10-20min om gangen. Del det opp, i stedet for en lang gåtur 1 gang om dagen. Da kan du heller ta 2 turer for eks.... men om du jobber fulltid dagtid blir det såklart 1 tur på kvelden.

Jeg jobber hjemmefra, så går en tur på lunsjen også.

Anonymkode: 53c5d...a91

Har den samme og er veldig fornøyd. Går omlag 1 mil om dagen på den. Veldig kjekt å bruke i vinterhalvåret med mørke og kulde ute 

Anonymkode: 44837...dc1

Skrevet

Jeg har en som går til 6kmt. Anbefaller gå opp, betale lutt ekstra for mer hastighet. 

Anonymkode: 06e4c...fbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...