Gå til innhold

Hvem av oss eier katten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at jeg for ca en mnd siden fant en katt jeg likte og etterhvert betalte det selger ville ha for han, dvs kjøpte han. Nå er han leveringsklar men bor fortsatt hos selger pga helseproblemer hos katt. Så er det jeg eller selger som eier katten?

Anonymkode: bea09...29d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Saken er at jeg for ca en mnd siden fant en katt jeg likte og etterhvert betalte det selger ville ha for han, dvs kjøpte han. Nå er han leveringsklar men bor fortsatt hos selger pga helseproblemer hos katt. Så er det jeg eller selger som eier katten?

Har du kjøpt katten er den vel din, om selger har ombestemt seg får han betale deg tilbake. Hva slags helseproblemer?

Anonymkode: 04886...dc1

• Liker 2
Skrevet

Du som eier katten.mrn regner med at det er en avtale her iht katten sin tilstand osv

Anonymkode: dfb2d...5f9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er din katt, mens selger har ansvaret for at katten blir levert frisk. Handler det om regningen hos veterinær? I så fall er det selger som har ansvaret der. Siden du ikke har fått den enda. Selv hadde jeg vært litt kritisk til helsa hos den nye pusen, er den/blir den helt frisk? 

Anonymkode: 3494e...fdc

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du kjøpt katten er den vel din, om selger har ombestemt seg får han betale deg tilbake. Hva slags helseproblemer?

Anonymkode: 04886...dc1

Noe med magen tror jeg. Selger har ikke akkurat vært snakkesalig når det gjelder katten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er din katt, mens selger har ansvaret for at katten blir levert frisk. Handler det om regningen hos veterinær? I så fall er det selger som har ansvaret der. Siden du ikke har fått den enda. Selv hadde jeg vært litt kritisk til helsa hos den nye pusen, er den/blir den helt frisk? 

Gjelder veterinærutgifter ja. Selger vil ikke levere fra seg en syk katt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gjelder veterinærutgifter ja. Selger vil ikke levere fra seg en syk katt.

Er det noe galt som katten blir helt frisk av? 

Ville vært 110 % sikker på at jeg fikk en frisk katt. Og det er selvsagt ikke du som skal betale utgiftene. Foreløpig er ikke du eier, du er den kommende kjøper. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noe galt som katten blir helt frisk av? 

Ville vært 110 % sikker på at jeg fikk en frisk katt. Og det er selvsagt ikke du som skal betale utgiftene. Foreløpig er ikke du eier, du er den kommende kjøper. 

Ut ifra det selger har fortalt så mener dyrlegene han har brukt at katten har gode sjanser for å bli frisk. Kommende selv om jeg har betalt?

Skrevet

Jeg hadde hevet kjøpet.

• Liker 6
Skrevet

Hadde prøvd å få hevet kjøpet. Katter med dårlig helse koster masse, og du kan jo bare glemme å få den forsikret nå som den allerede som kattunge har trengt sykdomsbehandling hos veterinær.

Anonymkode: 3918f...adb

• Liker 6
Skrevet

Katten eier dere begge, man kan ikke eie en katt.. 

Ville og fått hevet kjøpet. Og nå følte jeg meg veldig slem, for stakkars lille pus.. Men hvis det er en rasekatt og du betaler en halv månedslønn for den, så kommer du økonomisk til å angre.. 

Anonymkode: 0b6df...465

• Liker 2
Skrevet

er katta defekt, så er det dine penger og selgers katt. 

Anonymkode: da108...65a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Katten eier dere begge, man kan ikke eie en katt.. 

Ville og fått hevet kjøpet. Og nå følte jeg meg veldig slem, for stakkars lille pus.. Men hvis det er en rasekatt og du betaler en halv månedslønn for den, så kommer du økonomisk til å angre.. 

Anonymkode: 0b6df...465

Det er en helt vanlig huskatt med gode sjanser for å bli frisk ifølge veterinæren selger bruker.

Skrevet

Jeg hadde ikke betalt penger for en vanlig huskatt. Da hadde jeg heller brukt samme sum på å kjøpe en ferdig chippet, vaksinert og kastrert katt hos dyrebeskyttelsen.

Du må bare ha god kommunikasjon med selger, TS. Er vel helt greit at selger tar seg av alle utgiftene nå mens katten er syk.

Anonymkode: 3918f...adb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er en helt vanlig huskatt med gode sjanser for å bli frisk ifølge veterinæren selger bruker.

Problemet er at katten er allerede syk. Og sannsynligheten for at du får forsikret katten er minimal. Det er da sannsynlig at du vil få masse utgifter knyttet til katten fremover. Er du villig til det?

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Katten eier deg 🙂 

• Hjerte 2
Skrevet

Ryddet for brukerangrep. 

_popcorn_, adm

Skrevet

Ville vært forsiktig, med tanke på at det kan være coronavirus som har mutert til FIP. Du kan lese om det her (det er feil at det ikke fins en kur, det fins en svindyr en som ikke er godkjent, som du kan kjøpe på svartebørsen og hvor du må tyne den stakkars katten med å sette sprøyter hver dag):

https://www.anicura.no/for-dyreeiere/katt/fakta-og-rad/fip--felin-infeksios-peritonitt/

Anonymkode: 9e7ac...e17

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ville vært forsiktig, med tanke på at det kan være coronavirus som har mutert til FIP. Du kan lese om det her (det er feil at det ikke fins en kur, det fins en svindyr en som ikke er godkjent, som du kan kjøpe på svartebørsen og hvor du må tyne den stakkars katten med å sette sprøyter hver dag):

https://www.anicura.no/for-dyreeiere/katt/fakta-og-rad/fip--felin-infeksios-peritonitt/

Hvordan trakk du den slutningen ut fra "helseproblemer på katt"?

Skrevet
Just now, Tvist said:

Hvordan trakk du den slutningen ut fra "helseproblemer på katt"?

Ts skriver at oppdretter sier det er "noe med magen." Diare er et velkjent symptom på koronavirus hos katt/FIP. Det er også vanlig at oppdrettere som har mange katter kan få problemer med koronavirus hos kattene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...