AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #21 Del Skrevet 14. oktober 2022 Adobyen skrev (Akkurat nå): Enig. Nå som veldig mange sliter pga høy inflasjon så virker det litt umusikalsk og dårlig timing, men her på forumet er det jo ikke alle som kjenner på slike utfordringer. Rart egentlig, altså.. 20.000 for en 5 dagers med barnet, så ferie med familie, merker seriøst ikke de fleste ett innhogg på 20k? Anonymkode: 16920...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #22 Del Skrevet 14. oktober 2022 Du sier bare nei. Nekter å tro at dere er de eneste som synest det blir for kostbart. Anonymkode: 88c06...073 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #23 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Rart egentlig, altså.. 20.000 for en 5 dagers med barnet, så ferie med familie, merker seriøst ikke de fleste ett innhogg på 20k? Anonymkode: 16920...b54 Jo, det er det veldig mange som gjør. Anonymkode: 20f14...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #24 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Rart egentlig, altså.. 20.000 for en 5 dagers med barnet, så ferie med familie, merker seriøst ikke de fleste ett innhogg på 20k? Anonymkode: 16920...b54 Vi valgte å ta disse turene som den eneste utenlandsferien, og sparte opp til egenandelen over mange år. (Og da mener jeg ikke den eneste ferien det året, men den eneste ferien i løpet av perioden) Da barna mine begynte i korpset var det 3 år til første store utenlandstur, og vi begynte å spare umiddelbart etter at de startet. Neste tur var 10 år senere, og da hadde vi disse årene å spare opp til egenandel og lommepenger på, altså ca 5 000 kr året. Anonymkode: ae581...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toyah Skrevet 14. oktober 2022 #25 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Flott for de som har råd til det ja! Anonymkode: 972f1...c00 Jeg er vant til at vi jobber en del dugnad for å få til sånne turer og da blir ikke kostnaden like høy. Det bør være mulig for de fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #26 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi valgte å ta disse turene som den eneste utenlandsferien, og sparte opp til egenandelen over mange år. (Og da mener jeg ikke den eneste ferien det året, men den eneste ferien i løpet av perioden) Da barna mine begynte i korpset var det 3 år til første store utenlandstur, og vi begynte å spare umiddelbart etter at de startet. Neste tur var 10 år senere, og da hadde vi disse årene å spare opp til egenandel og lommepenger på, altså ca 5 000 kr året. Anonymkode: ae581...e3f Forstår, trodde det var årlig Anonymkode: 16920...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #27 Del Skrevet 14. oktober 2022 Så fantastisk for barnet. Bare elsker det når foreldre maser om å få barn, men i ettertid så vil de ikke bruke et rødt øre på barnas aktiviteter, eller de klager på at det er så dyrt med barn 😂 Selv gjorde ikke mine foreldre noe annet enn å bruke hele sommerferien sin på fotballcuper. På det aller verste så var vi på 3 cuper et par somre, Gothia, Dana og Norwaycup.. Da ble det surmuling fra enkelte foreldre 🤣 Anonymkode: 56b19...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 14. oktober 2022 #28 Del Skrevet 14. oktober 2022 Hadde ikke betalt 20 000 for en knapp ukes tur for et barn og en forelder, også skal man på ferie sammen som familie med flere etterpå. Da hadde store deler av budsjettet vært brukt opp! Har hatt barn på utenlandscuper osv, men selv om det også har kostet har det ikke vært i nærheten av dette her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #29 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så fantastisk for barnet. Bare elsker det når foreldre maser om å få barn, men i ettertid så vil de ikke bruke et rødt øre på barnas aktiviteter, eller de klager på at det er så dyrt med barn 😂 Selv gjorde ikke mine foreldre noe annet enn å bruke hele sommerferien sin på fotballcuper. På det aller verste så var vi på 3 cuper et par somre, Gothia, Dana og Norwaycup.. Da ble det surmuling fra enkelte foreldre 🤣 Anonymkode: 56b19...49f Idiot. Anonymkode: af536...0d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #30 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ja man kan bli direkte paff over hvor mye penger enkelte folk har å rutte med. "Bare 20 000". For mange så er det faktisk en hel månedslønn. Leste forresten en kommentar på Facebook om at hytte ikke kunne ses på som luksus da veldig mange hytter "bare" kostet 1-2 millioner kroner å kjøpe.... 🙈😂 Anonymkode: 2a8f0...349 Eller når folk gir en gave og sier «det er bare symbolsk, altså», og den har kostet like mye som de gavene jeg pleier å gi.😛 Anonymkode: 62bae...de2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 14. oktober 2022 #31 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Neste år skal ungens fritidsaktivitet på utenlandstur rett etter skoleslutt. Det koster 8000kr for ungen, og 11000 for for foreldre. For oss som en familie er snakk om nesten 40000kr for en 5-dagers tur. Flere som synes det er dyrt? Jeg ønsker heller å bruke de pengene på en familieferie senere på sommeren, enn å bruke dem på å ha en timeplan og være tvunget til å være med folk jeg egentlig ikke ønsker. Flere som som har reist på sånn tur? Anonymkode: 81335...947 Hva i all verden er dette for en ekskluderende fritidsaktivitet? Seiling eller fekting eller noen andre rikmannsaktiviteter? Hårreisende at de baserer seg på at en familie har råd til det nå. Rett og slett provoserende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 14. oktober 2022 #32 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv om bare jeg og ungen min skulle dratt så er 19.000 alene ca hele budsjettet mitt for ferie for ett år, bare reise og opphold. Så da måtte jeg ha valgt mellom denne turen og feks 2 uker syden. Anonymkode: 16920...b54 Da hadde jeg valgt sydentur! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #33 Del Skrevet 14. oktober 2022 Men må du være med da? Har hatt barn i korps og som nevnt over egenandel på maks 3-4000 pr barn (Italia, Spania, Bornholm etc) Korpsledere som er med får turen dekket. Flere voksne er det ikke behov for. Så at andre voksne som er med må betale full pris er jo helt ok. Ofte mye styr når en hel haug med foreldre/familier er med i tillegg. Roligere unger når det er færre med. Anonymkode: 303bc...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #34 Del Skrevet 14. oktober 2022 Hele poenget med en slik tur er jo at barnet skal reise alene. Anonymkode: 5686c...403 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. oktober 2022 #35 Del Skrevet 14. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så fantastisk for barnet. Bare elsker det når foreldre maser om å få barn, men i ettertid så vil de ikke bruke et rødt øre på barnas aktiviteter, eller de klager på at det er så dyrt med barn 😂 Selv gjorde ikke mine foreldre noe annet enn å bruke hele sommerferien sin på fotballcuper. På det aller verste så var vi på 3 cuper et par somre, Gothia, Dana og Norwaycup.. Da ble det surmuling fra enkelte foreldre 🤣 Anonymkode: 56b19...49f De fleste har lyst til selv å bestemme hva de skal bruke pengene sine på. Jeg hadde ikke blitt med på dette. Har aldri hørt at det er vanlig at alle foreldrene (og i alle fall ikke to foreldre per barn + søsken) blir med. Vanligvis er det lederne og kanskje et par frivillige foreldre (som alle får turen dekka). Endret 14. oktober 2022 av Anonymus Notarius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #36 Del Skrevet 14. oktober 2022 Skal si det flyter med penger i samfunnet når folk har råd til slikt. Ikke rart det ikke protesteres på strømprisene her i landet. Anonymkode: 01990...e1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #37 Del Skrevet 14. oktober 2022 Det er vel dugnad for barna så det bare blir en liten egenandel Anonymkode: 45aaf...79c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 14. oktober 2022 #38 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Neste år skal ungens fritidsaktivitet på utenlandstur rett etter skoleslutt. Det koster 8000kr for ungen, og 11000 for for foreldre. For oss som en familie er snakk om nesten 40000kr for en 5-dagers tur. Flere som synes det er dyrt? Jeg ønsker heller å bruke de pengene på en familieferie senere på sommeren, enn å bruke dem på å ha en timeplan og være tvunget til å være med folk jeg egentlig ikke ønsker. Flere som som har reist på sånn tur? Anonymkode: 81335...947 Dropper slikt, er for dyrt i forhold til hva en får igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #39 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Neste år skal ungens fritidsaktivitet på utenlandstur rett etter skoleslutt. Det koster 8000kr for ungen, og 11000 for for foreldre. For oss som en familie er snakk om nesten 40000kr for en 5-dagers tur. Flere som synes det er dyrt? Jeg ønsker heller å bruke de pengene på en familieferie senere på sommeren, enn å bruke dem på å ha en timeplan og være tvunget til å være med folk jeg egentlig ikke ønsker. Flere som som har reist på sånn tur? Anonymkode: 81335...947 her prioterer man barna først , ikke seg selv Anonymkode: 66003...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 14. oktober 2022 #40 Del Skrevet 14. oktober 2022 Hadde jeg aldri gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå