Gå til innhold

Rar lukt i huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste så har jeg merket en rar lukt i huset, vanskelig å forklare. Som når du for første gang hver vinter skal fyre opp i peisen, slik lukt. Også når jeg drar på besøk til noen og kommer hjem, kjenner  jeg den lukta med en gang jeg kommer inn døren. Mannen sier han ikke kjenner denne lukten, men jeg kjenner den og blir gal.

Er det noen man kan kontakte eventuelt som kan komme og finne ut hva slags lukt dette er og hvor den kommer fra?

Anonymkode: 31f6d...74c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om samboer ikke kjenner lukten, kun du….Kan være svulst i hjernen.

Anonymkode: d525d...f70

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åhh herlighet 🙄

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan det være en gjenganger? 

Anonymkode: f7d1a...c19

• Liker 1
Skrevet

Da skulle en vel kjent lukten andre steder også, som når en sitter i bilen eller på besøk hos andre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Da skulle en vel kjent lukten andre steder også, som når en sitter i bilen eller på besøk hos andre.

Skrevet

Sjekk ildstedet deres kanskje, lenge siden det ble feid feks? Åpne feieluka og inspiser pipa innvendig. Er det kun i deres hus du kjenner sånn lukt eller forfølger lukta deg? Det finnes folk som får forstyrrelser med lukt ved feks stress/sykdom men da har man jo den lukta i nesa ikke bare hjemme. 

Anonymkode: 4ff08...a42

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Sjekk ildstedet deres kanskje, lenge siden det ble feid feks? Åpne feieluka og inspiser pipa innvendig. Er det kun i deres hus du kjenner sånn lukt eller forfølger lukta deg? Det finnes folk som får forstyrrelser med lukt ved feks stress/sykdom men da har man jo den lukta i nesa ikke bare hjemme. 

Anonymkode: 4ff08...a42

Vi gjorde det i fjor faktisk, men kan sjekke igjen ja. 

Kjenner den bare hjemme hos meg selv og ingen andre steder. Den kommer og går og ikke hele tiden heller. 

Skrevet

Du klarer ikke å snuse deg frem til hvor lukten kjennes best? Vet ikke om noen eksperter en kan leie inn til slikt, men muligens en venn/nabo kan hjelpe.

Det kan være panelovner som svir støv, ett klesplagg, sprekk i pipen....

Skrevet

Vask hele huset. 

Bruk en diffusor med god duft

Skrevet

Bor dere i enebolig eller blokk/rekkehus/tomannsbolig, for om dere bor tett på naboer så kan det jo være derfra også.

Skrevet

Bor dere i enebolig eller blokk/rekkehus/tomannsbolig, for om dere bor tett på naboer så kan det jo være derfra også.

Skrevet

Denne lukta har vi i huset av og til også uten at vi fyrer. Det kommer gjerne i forbindelse med når jeg setter på kjøkkenventilatoren. Mannen tror det er at det kommer ekstra drag av lufttilstrømming i pipa, og derav presser lukta ned i huset. Alt er jo ikke potte tett i huset her, så det kan nok sikkert stemme. 

• Liker 2
Skrevet
Mt3 skrev (3 minutter siden):

Du klarer ikke å snuse deg frem til hvor lukten kjennes best? Vet ikke om noen eksperter en kan leie inn til slikt, men muligens en venn/nabo kan hjelpe.

Det kan være panelovner som svir støv, ett klesplagg, sprekk i pipen....

Har prøvd men hjelper ikke. Den lukten er i hele huset, kan kjenne den i både første og andre etasje. 

Begynte å merke til den lukten i fjor. Nå kjenner ikke jeg til den lukten i det hele tatt, den kommer og går, faktisk. 

Skrevet

Nb: Bor i enebolig.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nb: Bor i enebolig.

Ts

Det kan være en gjenganger TS, du burde kontakte et medium for å kartlegge huset du bor i!.

Anonymkode: f7d1a...c19

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har prøvd men hjelper ikke. Den lukten er i hele huset, kan kjenne den i både første og andre etasje. 

Begynte å merke til den lukten i fjor. Nå kjenner ikke jeg til den lukten i det hele tatt, den kommer og går, faktisk. 

Hvis den kom i fjor, tror jeg ikke det er en død mus i vegg eller pipesystem.

Anonymkode: 3a929...963

• Liker 1
Skrevet

Mulig du bør sjekke ut El anlegget. Jeg gikk lenge å følte på det samme, og ved en tilfeldighet, så fant mannen min en ledning bak vaskemaskinen som hadde blitt brun, og kunne ha startet en brann.

Sørg iallefall for at alt av brannvarsling er 100٪ fungerende. Hos oss gikk jo også alarmen av og til også. Da den var type superfølsom

Anonymkode: c91bf...c0b

Skrevet

Nedslag fra pipa. Skjer gjerne når temperaturen stiger utendørs, og den tidligere kalde lufta trykkes ned i pipa. Skjer ofte hos oss, er ikke røyklukt, men en litt sur lukt fra pipa. 

Anonymkode: c8950...e06

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...