Gå til innhold

språkproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en jente på 3 1/2 år som babler masse uforståelig.hun kan ganske mange ord,men å sette de sammen er verre.

det har på en måte gått greit til nå,men nå føler jeg at det har blitt et stort problem her i huset.det blir mye skriking(gråt) og jeg kjenner at jeg synker ned på hennes nivå og roper og blir oppgitt.av meg selv og henne.

nei,det er ikke lett.logoped er kontaktet,men dette tar tid.hørselen er sjekket.hun elsker musikk og sang så...

er det noen som har noen råd å gi?er så trøtt og lei.ikke misforstå,jeg bryr meg om hvordan hun har det.for det er sikkert kjempefrustrerende for henne også.

hun går i bh.g.ventet nesten stor utvikling etter at hun begynte der men nei.

har en stor datter også.hun var helt motsatt,snakket rent fra hun var 2 år.så jeg vet jo at jeg kan gjøre det riktig.har lest bøker for henne siden hun var bitteliten,satt ord på det som skal gjøres osv.hva mer kan jeg gjøre?

takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Försök att inte skrika utan att ta dig tid till att lyssna. jag förstår om hon börjar bli frustrerad på att inte kunna göra sig förstådd.

Logopeden är bra. En del barn har svårt att få till ordbildningen, de vänder på orden och bokstäverna och kämpar mycket. Träning behövs och det kan logopeden ge er.

Ju längre det går desto mer pressande kan det bli för henne, frustrerande och låsande. Låt det ta tid och försök få kontakt med logopeden.

Sen tror jag personligen att barnmusik är bra för språkutvecklingen. Bra enkla barnvisor, inte de moderna barnskivorna med popmusik för barn utan riktiga barnsånger. Sjung med barnet och de övar ordbildning utan att veta om det. JAG tror på det men har inget belägg för att det är så.

Lycka till

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...