Gå til innhold

Hva spiser dere som vil holde kvisene i sjakk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser mye fiber knekkebrød, med leverpostei, kalkunpålegg, agurk og paprika. Spiser salat med kylling, kikerter, agurk, paprika, mais, rødløk og egg. Er glad i havregrøt uten sukker med  oppskåret banan (som gir sødme til grøten) og blåbær og kanel på. Spiser også gulrøtter, spiser også litt nøtter. 

Jeg drikker kun vann, en sjelden gang svart kaffe uten sukker. Sliter litt med å komme på middag, fett og smør er uke bra for kviser mtp steking, jeg damper en del grønnsaker å spiser ovnsbakt laks, som jeg steker i folie uten smør. Hva spiser dere? Jeg spiser ikke melk, youghurt, brød, boller, kaker, sjokolade, chips og snop, ris, poteter, eller ferdigmat. Prøver å spise så rent som mulig. Har dere noen tips? Hva gjør dere med søtsug? Hva spiser dere til middag?

Anonymkode: f4572...11d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiser dere som vil holde kvisene i sjakk?

Samme som Magnus Carlsen. Han er visst dritgod i sjakk..

Anonymkode: 01970...6a4

• Nyttig 1
Skrevet

Bruker hudpleie som holder kvisene i sjakk. Hva jeg spiser påvirker ikke huden min.

• Liker 2
Skrevet

Hva jeg spiser er det eneste som gir meg kviser. Jeg får hormonkviser. Jeg bor på landet og lufta er ren. Vasker ikke huden en gang. Bare en vann på en ren klut. Når jeg kutter ut fiber, kutter ut korn, kutter ut grønnsaker, kutter ut frukt, kutter ut nøtter, kutter ut frø, ja kutter ut alle planter, så får jeg perfekt hud. 

Når jeg spiser bare animalsk så får jeg ikke en eneste kvise. Jeg spiser kjøtt, innmat, beinkraft, fisk, sjømat, egg, ost, fete meieriprodukter, av og til melk rett fra tanken.

Anonymkode: 1ab48...9b6

• Liker 5
Skrevet

Opplever det stikk motsatte av den over meg, når jeg spiser ren plantebasert , og dvs heller ikke gluten, mais, soya, rapsolje, solsikkeolje, MSG, gjær, ferdigfabrikat, og heller ingen andre typer korn så forsvinner alle kvisene. I tillegg bruker jeg urter som timian og oregano på maten som er veldig anti-acne.

Anonymkode: c32ee...a4e

Skrevet

Jeg spiser vanlig mat, og holder huden i sjakk med enkel hudpleie.

Anonymkode: cbeb2...860

• Liker 3
Skrevet

Korn og gluten er verstingene. Dropp det.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har kuttet alt av meieriprodukter samt kuttet drastisk ned på søtsaker. Jeg har merket stor forskjell i huden etter at jeg har kuttet det ned. 

Anonymkode: d9376...0a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg spiser mye fiber knekkebrød, med leverpostei, kalkunpålegg, agurk og paprika. Spiser salat med kylling, kikerter, agurk, paprika, mais, rødløk og egg. Er glad i havregrøt uten sukker med  oppskåret banan (som gir sødme til grøten) og blåbær og kanel på. Spiser også gulrøtter, spiser også litt nøtter. 

Jeg drikker kun vann, en sjelden gang svart kaffe uten sukker. Sliter litt med å komme på middag, fett og smør er uke bra for kviser mtp steking, jeg damper en del grønnsaker å spiser ovnsbakt laks, som jeg steker i folie uten smør. Hva spiser dere? Jeg spiser ikke melk, youghurt, brød, boller, kaker, sjokolade, chips og snop, ris, poteter, eller ferdigmat. Prøver å spise så rent som mulig. Har dere noen tips? Hva gjør dere med søtsug? Hva spiser dere til middag?

Anonymkode: f4572...11d

Det er nok ikke dette som er løsningen, ts. 
Dersom du får kviser av noe du spiser (og det er godt mulig) så trenger det ikke være sjokolade, melk eller fett. Det kan like godt være du, som min far, får utbrudd av sitrus. Eller at du, som søstera til en venninne, ikke tåler paprika. 

Det man får kviser av, gitt at man får dem av mat, kan altså være hva som helst. Også såkalte «sunne» matvarer. Logikken? Dersom du får kviser av mat så er det ikke maten sin feil. Det er fordi din fordøyelse og din kropp håndterer deler av en eller flere matvarer dårlig. 

Men kviser trenger ikke å være mat-relatert. Du kan få kviser av sminken din, shampooen din, livsstilen din eller bare fordi du er uheldig genetisk. 

Så mitt råd er: stress mindre med mat. Spis for all del sunt, men ikke stress med å spise sunt, fordi stress er mer usunt enn usunn mat er. Og kvisene? De forsvinner med tida. I mellomtiden hindrer de deg ikke i å leve et fabelaktig liv. Så ikke la deg hindre deg selv i å leve et fabelaktig liv. :) 

Anonymkode: 0fe43...187

• Liker 5
Skrevet

For meg hjalp det veldig å kutte ut melkeprodukter. Dersom jeg får i meg melk nå, dukker det ofte opp et par kviser noen dager senere.

Anonymkode: 829a9...02f

• Liker 1
Skrevet

Prøver å kartlegge dette. Holder meg hvertfall unna melk og fløte for det får jeg kviser av! Potetgull kan jeg ikke spise mye av før jeg får kviser dagen etter. 

Mistenker at brus, løk, poteter og ibux også gir meg kviser for jeg sliter ikke med kviser til vanlig men noen ganger uten sammenheng med mensen får jeg helt forferdelige kviser på bryst, hals og ansikt og det må komme av noe. Så jeg prøver å kartlegge! 

Anonymkode: 5378a...f7d

• Liker 1
Skrevet

Spiser p-piller. 

Anonymkode: 103fd...e22

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ta D-vitaminer og spis havregryn.

Endret av Motelvibes
Skrevet

Unngår jeg sukker, andre raske karbo, melk, potetgull, ferdigmat, mye mettet fett og koffein, så får jeg ganske plettfri hud

Anonymkode: 63db5...c8a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2022 den 17.24):

Prøver å kartlegge dette. Holder meg hvertfall unna melk og fløte for det får jeg kviser av! Potetgull kan jeg ikke spise mye av før jeg får kviser dagen etter. 

Mistenker at brus, løk, poteter og ibux også gir meg kviser for jeg sliter ikke med kviser til vanlig men noen ganger uten sammenheng med mensen får jeg helt forferdelige kviser på bryst, hals og ansikt og det må komme av noe. Så jeg prøver å kartlegge! 

Anonymkode: 5378a...f7d

Hormonell akne er det meget mange som opplever i forbindelse med menstrasjon, og har lite med hva du får i deg.. selv om min hormonelle akne er bedre når jeg klarer å la være å trykke i meg sjokolade, men likevel får jeg fort vekk en kvise eller to.

Anonymkode: 293eb...df5

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser to isotretinoinpiller i uken.

Anonymkode: 85317...bcd

• Liker 1
Skrevet

Sliter med hormonell akne, men brus både med og uten sukker, og vann med kullsyre faktisk, gir ekstra kviser. Sjokolade, kunstig søtning, potetgull, ALLE MEIERIPRODUKTER, godterier generellt. Alt dette gir meg kviser til vanlig, men enda verre under eggløsning og mensen. Også frukt og bær i større mengder.  Spiste 150 gram blåbær og fikk skikkelig kviseutbrudd. 

Jeg er 35 år altså, har brukt hele livet på å slite og kartlegge dette.  De som sler at kviser og kosthold ikke henger sammen, har ikke peiling. 

Anonymkode: ea5d5...1a4

Skrevet

Hæ? Jeg får ikke kviser av mat 😳

Anonymkode: b213a...008

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ? Jeg får ikke kviser av mat 😳

Anonymkode: b213a...008

Hvordan føles det å være Guds yndlingsbarn?

Anonymkode: ea5d5...1a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...