AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #1 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg og kjæresten holdt selskap hos ham for å annonsere at vi skal gifte oss. Jeg ble sjalu da jeg følte at hans tenåringsdatter ble midtpunkt selv om det var min dag. I etterkant valgte jeg og misforstå dattera hans med vilje og så fortelle det til kjæresten. Kjæresten konfronterte datteren og hun bare ble lei seg og gikk. Nå har jeg hvertfall mistet respekten til datteren foreløpig. Kjæresten sier til meg at han stoler på meg og at datteren hans må respektere meg. Han skulle ta mer prat med datteren, men jeg klarte å avverge det for å unngå å bli avslørt. Problemet er at hvis jeg nå forteller sannhet til kjæresten nå så mister jeg mitt ansikt totalt. Samtidig har jeg nå vært slem mot datteren. Hvordan rydde i kaoset Anonymkode: f2634...edd
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #3 Skrevet 13. oktober 2022 Zzzzzzzzzzzz Anonymkode: f67d7...ce4 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #4 Skrevet 13. oktober 2022 "Min dag" Hvor kommer de fra, disse selvopptatte oppmerksomhetssyke damene? Kommer de fra skilsmissehjem? Vil denne tenåringsdatteren bli slik en dag og? Etter å ha opplevd skilsmisse, og så se sin far gifte seg med ett slikt menneske? Vokser man opp til å bli denne dama? Anonymkode: dd145...b11 12
Silva Pluvialis Skrevet 13. oktober 2022 #5 Skrevet 13. oktober 2022 Du er voksen, men ble sjalu på et barn i din omsorg? Voks opp og stå for det du har gjort 9
MapleSirup Skrevet 13. oktober 2022 #6 Skrevet 13. oktober 2022 Du må stå for dette. Denne verkebyllen vil bare bli større. 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Skrevet 14. oktober 2022 Sannheten kommer for en dag, og da vil du slite mer enn om du legger alt frem nå. Og slutt å være sjalu rundt hans barn. Jeg forstår at det er vondt mtp at dette var deres dag. Men dette var ikke _din_ dag. Det er deres dag. Din, hans og barn som er i bildet. Det vil være deres bryllupsdag den dagen dere gifter dere. Hva er du egentlig sjalu for? Vil ikke du fremstå som innkluderende ovenfor hans datter og vise forståelse for at hun også trenger sin tid? Og er det egentlig hennes feil at hun fikk oppmerksomheten? Du går på ei tenåringsjente, som er full i usikkerhet, som står på ustø grunn fordi hennes tilværelse kommer til å endre seg. Snakk med henne. Lag en jentekveld og si at du gjerne vil lytte til henne. Du er ikke hennes mor. Så klart vil hun lage opprør og gå mot sin far og stemor. Hun vil teste deg for hvor langt hun kan strekke den strikken før noen bøyer seg for vinden. Du får ikke sympati fra meg, når du åpenlyst kaller deg selv for sjalu. Du virker ikke forståelsesfull. Til tross for at det åpenbart var "din" dag, så burde du bare latt det ligge. Hva er det å misforstå? At du lyger til din kommende ektemann at du var sjalu på din kommende stedatter? At du ikke var innkluderende? Du kan si alt du vil. At hun var lite hensynsfull, at hun ikke lot deg ha den oppmerksomheten du ville ha. For det er jo egentlig dette bunner i, eller? Gå litt i deg selv og tenk over hvor du var som tenåring. Anonymkode: e2862...a72 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #8 Skrevet 14. oktober 2022 Du har løyet om hva da? Skjønte ikke så mye av dette her egentlig.. Anonymkode: 7d983...24d 5 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #9 Skrevet 14. oktober 2022 Du er ett utrolig barnslig vesen. Rett og slett kvalmende er du. Håper forloveden din finner ut av dette før det er for sent. Han fortjener noe mye bedre enn deg, ditt troll/ Anonymkode: 6689c...414 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #10 Skrevet 14. oktober 2022 Bli voksen, ikke oppfør deg som en drittunge. Anonymkode: 7a7d2...fdb 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #11 Skrevet 14. oktober 2022 Selv om jeg mistenker at tråden er laget for å shame stemødre, synes jeg svarene bekrefter stigmaet. Hva er greia med at kvinner som forelsket seg i menn som allerede er fedre, forventes å være uendelig altoppofrende for hans barn? Vi vet lite om hvor mye ts ofrer i hverdagen for mannens tenåring, eller hva akkurat denne dagen betyr for henne. Veldig mange mennesker ønsker seg innimellom oppmerksomhet eller å få skinne litt. Man mister ikke menneskelige behov om man forelsker seg i en mann som allerede er pappa. Anonymkode: f865f...b7d 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #12 Skrevet 14. oktober 2022 Hvis dette stemmer så kommer det for en dag. Du fortsetter kanskje å gjøre ting på samme måte ved flere anledninger der du syns at hun tar mye plass. Tilslutt har hun så mye på deg at hun tar sannheten til sin far og det vil gå opp noen lys for han. Mest sannsynlig blir du aldri gift Anonymkode: f19ee...80d 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #13 Skrevet 14. oktober 2022 Hvis dette fortsetter vil enten stedatter få dårlig forhold til deg og sin far, eller begge de få dårlig forhold til deg. Det avhenger av om mannen tror deg eller datter. Dersom du sier unnskyld nå vil de synes at du er litt teit i én uke, og hvis du har funnet ut en god måte å tåle dette på, vil de resten av livet synes du er flott. Det siste er det vanskeligste, men det er verdt det. Anonymkode: fee42...9be 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #14 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Selv om jeg mistenker at tråden er laget for å shame stemødre, synes jeg svarene bekrefter stigmaet. Hva er greia med at kvinner som forelsket seg i menn som allerede er fedre, forventes å være uendelig altoppofrende for hans barn? Vi vet lite om hvor mye ts ofrer i hverdagen for mannens tenåring, eller hva akkurat denne dagen betyr for henne. Veldig mange mennesker ønsker seg innimellom oppmerksomhet eller å få skinne litt. Man mister ikke menneskelige behov om man forelsker seg i en mann som allerede er pappa. Anonymkode: f865f...b7d Det er ingen som forventer at hun skal være uendelig altoppofrende, men å bevisst skape uenigheter som hun har gjort er helt bak mål, det finnes faktisk ingen unnskyldning for oppførselen hennes. Anonymkode: 7a7d2...fdb 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #15 Skrevet 14. oktober 2022 Visst kan tenåringer være irriterende, men det hjelper ikke å oppføre seg som en fjortiss tilbake. Anonymkode: 85d8e...e17 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #16 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Selv om jeg mistenker at tråden er laget for å shame stemødre, synes jeg svarene bekrefter stigmaet. Hva er greia med at kvinner som forelsket seg i menn som allerede er fedre, forventes å være uendelig altoppofrende for hans barn? Vi vet lite om hvor mye ts ofrer i hverdagen for mannens tenåring, eller hva akkurat denne dagen betyr for henne. Veldig mange mennesker ønsker seg innimellom oppmerksomhet eller å få skinne litt. Man mister ikke menneskelige behov om man forelsker seg i en mann som allerede er pappa. Anonymkode: f865f...b7d Nei, man mister ikke menneskelige behov, men ting endrer seg automatisk når det er barn med i bildet - enten det er egne barn eller stebarn. Hadde TS hatt et eget barn, hadde hun nok sett annerledes på det å «stå å skinne på MIN dag»…. Da hadde hun nok vært opptatt av at hennes barn også skulle være glad og «skinne» på en så stor omveltningsdag for både voksne og barn! Anonymkode: 7e2da...808 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #17 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, man mister ikke menneskelige behov, men ting endrer seg automatisk når det er barn med i bildet - enten det er egne barn eller stebarn. Hadde TS hatt et eget barn, hadde hun nok sett annerledes på det å «stå å skinne på MIN dag»…. Da hadde hun nok vært opptatt av at hennes barn også skulle være glad og «skinne» på en så stor omveltningsdag for både voksne og barn! Anonymkode: 7e2da...808 Nettopp Anonymkode: 85d8e...e17
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #18 Skrevet 14. oktober 2022 TS - det var lurt å lyge! Nå kommer jo stedatteren din aldri til å tilgi deg eller stole på deg! Med god grunn! Dette var lavmål! Anonymkode: 7e2da...808 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #19 Skrevet 14. oktober 2022 Lurer litt på hva du løy om. Men uansett er det dårlig gjort. Enten må du bare si det rett ut hva du gjorde og forklare at du var sjalu, ellers kan du (hvis det du løy om ikke er altfor ille) late som om du faktisk misforsto henne og unnskylde for måten du forsto henne på. Det siste vil også være løgn, men vil være bedre enn å gå rundt og fortsette og late som om hun gjorde noe hun ikke har gjort Anonymkode: 94320...8bb 1
Carrot Skrevet 14. oktober 2022 #20 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg syns du skal strekke ut en hånd til jenta å beklage, men siden du ikke "vil miste ansikt" og det tydeligvis er vikterege for deg også nå i ettertid kan du jo starte med å spørre om du kan ha "misforstått henne" (som du sier du gjorde med vilje) og snakke med henne - når du har klarnet opp i denne "misforståelsen" syns jeg du skal beklage STORT til jenta og til faren for at du "misforsto" og tolket situasjonen galt, og beklage at det ble som det ble - legg deg PADDEFLAT så langt det går og lær av det til senere. Makan! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå