Gå til innhold

Noen av dere som har gått utenfor komfortsonen seksuelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er et super kleint, men jeg spør likevel 🙈 Kjæresten min spurte meg i går om jeg tente på fisting og om det var noe jeg hadde lyst å prøve. Visste ikke hva det var engang og fikk sjokk når jeg fant ut hva det innebar. Er usikker på om det noe for meg. Noen som har prøvd det? Tviler uansett på at det går an på meg. Aldri vært sammen med noen som har forslått det tidligere og jeg er heller ikke stor vid nede. Er det en normal ting å gjøre? 

Anonymkode: cc8c6...a82

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er et super kleint, men jeg spør likevel 🙈 Kjæresten min spurte meg i går om jeg tente på fisting og om det var noe jeg hadde lyst å prøve. Visste ikke hva det var engang og fikk sjokk når jeg fant ut hva det innebar. Er usikker på om det noe for meg. Noen som har prøvd det? Tviler uansett på at det går an på meg. Aldri vært sammen med noen som har forslått det tidligere og jeg er heller ikke stor vid nede. Er det en normal ting å gjøre? 

Barn kommer ut der nede, så det meste går an. Hvorvidt det er noe for deg/noe du er interessert i å prøve er jo en annen ting. Aldri prøvd selv, er ikke en ting jeg har interesse for. Kunne sikkert prøvd om partner ville, forutsatt at jeg stoler på partner og at han tar det rolig og gradvis og slutter om det blir ekkelt/man ikke vil mer.😊 tviler på at man går rett på Hardcore fisting liksom uten god oppvarming og forsiktig start. Spesielt når det er nytt for deg. Så det er antagelig ikke farlig å utforske. Går nok an å bygge det opp veldig gradvis og man kan avslutte når som helst 😊

Endret av Crazydoglady
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde vært åpen for å prøve det 

Anonymkode: a6e64...d43

• Liker 1
Skrevet

Har ikke prøvd det selv, da det ikke er noe som verken frister eller er aktuelt. 
Men jeg har gått utenfor komfortsonen på andre ting. Kun for å se om dette kan være noe for meg. 
Jeg bruker å tenke at ting må prøves før jeg kan si at jeg ikke liker det. Så har prøvd en del ting etter å ha vurdert det nøye.

Om du har lyst til å prøve, så er det ingenting i veien for å gjøre det. Men det forutsetter at du ikke lar deg presse til det, at kjæresten din er veldig forsiktig og at han stopper med en gang du ber han om det. Og husk å bruk masse glidemiddel!

Skrevet

Har prøvd, var helt ok. Ikke noe jeg vil han skal gjøre ofte, det gav ham mer enn det gav meg å jeg gleder han gjerne igjen. Relativt uskyldig ting egentlig. (Vi har kun brukt hans hånd, jeg hadde nok ikke godtatt en diger dildohånd el.l)

Anonymkode: c48c8...a58

Skrevet

Det er nok din egen smerteteskel som avgjør hvor stort du vil prøve TS..

Vanligvis fører man hånden inn utrettet, med fingrene litt samlet. Det er fordi du ikke skal kjenne på smerter i vaginaåpningen.. og når hånden er inni er jo ikke armleddet stort tykkere enn pikken. Så når først hånden er inni, skal det vanligvis være god smøring av vaginalvæsker nok.

Men du er kanskje også avhengig, at du slapper av godt og er sinnsyk kåt.. Da utvider vaginakanalen seg mye mere, mens vaginal åpningen er litt uforendret. Så han må iallefall vise forsiktighet i begynnelsen når hånden glir inn, bruk av glidemiddel er absolutt å anbefale.. og ikke minst å vaske hendene veldig godt før bruk😉

Det er iallefall en hærlig følelse og deilig å kjenne så langt inni en kvinne.. Det er så mykt, vått, varmt, ruglete og hærlig å se hun nyter det🥰

• Liker 1
Skrevet
Blåjojo skrev (8 timer siden):

Har ikke prøvd det selv, da det ikke er noe som verken frister eller er aktuelt. 
Men jeg har gått utenfor komfortsonen på andre ting. Kun for å se om dette kan være noe for meg. 
Jeg bruker å tenke at ting må prøves før jeg kan si at jeg ikke liker det. Så har prøvd en del ting etter å ha vurdert det nøye.

Om du har lyst til å prøve, så er det ingenting i veien for å gjøre det. Men det forutsetter at du ikke lar deg presse til det, at kjæresten din er veldig forsiktig og at han stopper med en gang du ber han om det. Og husk å bruk masse glidemiddel!

Blir ikke da fitta mer vid permanent?

Skrevet
feliek54 skrev (1 time siden):

Blir ikke da fitta mer vid permanent?

Aner ikke. Har som sagt ikke prøvd. Men sånn teoretisk sett bør den ikke bli det da det stort sett dreier seg om muskelvev i og rundt vagina. 

Skrevet

IKKE prøv noe om du ikke er sikker på det seksuelt!

du kan ende opp med å føle deg utrolig dårlig om du sier ja til noe du ikke er sikker på at du vil. Når det kommer til seksualitet er vi sårbare. Om du er nysgjerrig og vil prøve, men er noe usikker må du føle på det der og da. Velger du å gjøre det, så pass på at kjæresten din er en person som faktisk stopper når du ber om det. eller at du er trygg nok i relasjonen til å si stopp om du ikke ønsker det lengre.

Anonymkode: d7b4a...e75

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det en normal ting å gjøre? 

Nei.

Du er ikke unormal om du ikke ønsker å prøve «fisting», det må du føle deg 100% trygg på.

Anonymkode: e0418...029

• Nyttig 2
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Takk høflig nei. 

Skrevet

Svarer på overskriften: JA. Første gang jeg hadde analsex var da jeg sa ja til noe som var på utsiden av min komfortsone, og nå elsker jeg det.

Fisting tenner ikke meg, men hadde min sexpartner ønsket å prøve og var innforstått med at han må trygge meg hele veien, varme opp godt, gjøre alt etter MIN lyst og våthet - så okei da hadde jeg prøvd. 

Anonymkode: 5875b...420

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke kleint. Har gjort dette med kona flere ganger. Begynner veldig rolig med 2 fingre, mye glidekrem. I praksis blir det ikke en knyttet neve, etter hvert som hele hånda går inn bøyes fingrene inn naturlig (begrenset plass). Hun bestemmer tempoet er helt avslappet. Når hånda er inne blir det ikke "ut-inn" bevegelser men rolig bevegelse frem og tilbake.

Sleiker klitoris samtidig og hun får veldig kraftige orgasmer av det.

Hennes ønske om å prøve, ikke noe jeg har foreslått. Men turn on er det....

Anonymkode: 3d001...80c

Skrevet

Ja. Analsex.

Jævlig. Hatet det. 

Første gang jeg utførte oralsex på en annen jente var også utenfor komfortsonen, men det var bare fint ☺️

Anonymkode: e0418...029

Skrevet

I tråd med amerikansk nyliberalisme og selvhjelpsideologi er det «å gå utenfor komfortsonen» blitt et slags mantra, et honnøruttrykk. Det å la seg presse eller lokke inn i situasjoner, eller utføre handlinger, man ikke er komfortabel med - enten det er på arbeidsplassen eller i sitt personlige liv - er blitt ensbetydende med å søke personlig utvikling og vekst. Den introverte skal bli sosial og «by på seg selv», den sårbare skal bli fremoverlent og utsette seg for risiko, dyslektikeren skal bli korrekturleser - og alle skal selvsagt kaste seg ut i «utforskende» sex. Jo mer voldsomt og ubehagelig, jo mer «vokser man på det».

Å tro at det i seg selv fremmer personlig vekst å oppsøke ubehag, eller utsette seg for ting som føles unaturlige, er en misforståelse og et vrengbilde av «det gode liv». Ja, de fleste av oss har godt av nye impulser, og av og til litt «nudging», for å fri oss fra unaturlige hemninger, og utvikle og utfolde vårt potensiale. Det gjelder selvsagt også innenfor sexlivet. Men det fremmer ikke personlig vekst å måtte gå på akkord med grunnleggende trekk i vår personlighet, eller å bli tvunget til å renne hodet mot veggen på helt andre områder enn der hvor vi har våre personlige evner, anlegg og talenter. Fisker klatrer ikke i trær. 

Anonymkode: 8774d...86e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...