Gå til innhold

Føler at sjefen har et blikk etter meg nesten hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det er normalt? Sjefen følger med  nesten alt jeg gjør på når han er på jobb samtidig som meg. Jeg jobber I matbutikk. Kan være strevsomt for han følger med de  minste lille ting. Gir konstruktiv kritikk støtt og stadig men sier også positive ting innimellom. Men det er strevsomt for jeg føler jo at han ikke liker meg. 

Er det positivt å ha en sjef som er sånn? Eller vil du si at det er negativt? 

Vet at konstruktiv kritikk er en fin mening i utvikling. Men det kan  også være strevsomt om det blir mye av det.  

Anonymkode: 165ce...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg en jobb der det ville vært naturlig at lederen kom inn og fulgte med når jeg jobber, men tenker at det du forteller eventuelt er mer «normalt» dersom du er relativt nyansatt enn hvis du har jobbet der i flere år.

Anonymkode: 7d905...5d2

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå har ikke jeg en jobb der det ville vært naturlig at lederen kom inn og fulgte med når jeg jobber, men tenker at det du forteller eventuelt er mer «normalt» dersom du er relativt nyansatt enn hvis du har jobbet der i flere år.

Anonymkode: 7d905...5d2

Jeg har jobbet der i over 12 år. Men helt greit at han gjør, selv om jeg ikke liker å bli stirret på med haukeblikk.  Men forsøker å slappe mer av når sjef går hjem. 

Skrevet

Så lenge du gjør jobben din er det psyko-tendenser å følge deg med haukeblikk.

Om du derimot ikke utfører jobben din, så er det jo en leders oppgave å følge det opp. 

Anonymkode: 07389...946

• Liker 3
Skrevet

Han bare følger med om du klarer å se hva som trengs å gjøres og gjør det av deg selv. 

Anonymkode: 85b69...6cb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Han bare følger med om du klarer å se hva som trengs å gjøres og gjør det av deg selv. 

Er godt mulig at det er forklaringen :)Haha selv om jeg ikke liker det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det burde jo overhodet ikke vært nødvendig etter 12 år.. Skjønner godt at ts syns dette er ubehagelig. Har det skjedd noe som gjør at han har begynt å følge ekstra med nå i det siste ts, eller har han alltid vært sånn? 

Anonymkode: 5a719...a6d

• Hjerte 1
Skrevet

Rema 1000?

Anonymkode: 50c67...1a5

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det burde jo overhodet ikke vært nødvendig etter 12 år.. Skjønner godt at ts syns dette er ubehagelig. Har det skjedd noe som gjør at han har begynt å følge ekstra med nå i det siste ts, eller har han alltid vært sånn? 

Anonymkode: 5a719...a6d

En sjef er en sjef, og har nok lov å følge med. Men jeg gjør jo ikke akkurat bedre jobb av at han følger med. Jeg jobber på spreng, mens han er på jobb. Men når han ikke er på jobb så er det opplading og avslapping. Det er fordi at jeg blir sliten av å jobbe så hardt. Så det er ikke den beste ledertaktikk 😊

Jeg synes det er ubehagelig fordi han er jo sjefen. Er glad i pengene som jeg tjener. Han var ikke sånn de første 10 årene. Men i de siste 2 årene forandret han seg. Andre kollegaer har også registrert endring hos han. Det ble slutt i forholdet hans på hjemmebane. Han fikk ny dame, og plutselig var han en helt annen person. Mye strengere. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vet ikke om det er normalt? Sjefen følger med  nesten alt jeg gjør på når han er på jobb samtidig som meg. Jeg jobber I matbutikk. Kan være strevsomt for han følger med de  minste lille ting. Gir konstruktiv kritikk støtt og stadig men sier også positive ting innimellom. Men det er strevsomt for jeg føler jo at han ikke liker meg. 

Er det positivt å ha en sjef som er sånn? Eller vil du si at det er negativt? 

Vet at konstruktiv kritikk er en fin mening i utvikling. Men det kan  også være strevsomt om det blir mye av det.  

Butikksjefen i en matbutikk bruker hele arbeidsdagen sin på å stirre på deg? Dette har han vel ikke akkurat tid til. Enten overdriver du, ellers så er han kåt på deg.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan i alle dager har han tid til dette? Hadde du vært på opplæring så hadde jeg skjønt det, men etter 12 år. Er du eneste ansatt? Og ikke på vurdering til en bedre stilling eller noe? Skulle jo tro det var andre nyansatte eller potensielle butikksjefer som trengte denne oppfølgingen. 
jeg hadde blitt stressa. Jeg jobber bedre når jeg ikke blir overvåket. Hadde ikke orket. 

Anonymkode: cfe89...efb

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...