Gå til innhold

Avhørt som vitne - kan jeg måtte i rettssak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble et tilfeldig vitne i en voldssak og har vært i et avhør. Jeg glemte å spørre da, men begynte å tenke på om det kan bli til at jeg må møte opp i en rettssak og evt møte gjerningspersonen der?

Anonymkode: a0614...6d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte det, fyr som hadde med et (uladd) våpen på et utested. Mange år siden. Gikk helt fint.

Anonymkode: 25be2...105

Skrevet

Spørs hvor grov saken er og hvilke andre bevis de har. Og om gjerningspersonen nekter eller innrømmer. Innrømmer han eller det er kameraovervåkning etc så blir du ikke innkalt. Er det er småsak så blir det ikke engang rettsak

Anonymkode: 6af56...1bf

Skrevet

Det kan hende. Men husk at politiet henlegger de fleste sakene de har uansett. 

Anonymkode: 052bc...bfb

Skrevet

Jeg var vitne i en voldssak for noen år siden. Avga først forklaring på stedet og så måtte jeg ned på politistasjonen for mer utfyllende forklaring senere. 

Ble så innkalt som vitne i rettssaken nesten et år senere! Heldigvis hadde noen tipset meg om at det var lurt å skrive ned det jeg så rett etter at det skjedde, ellers hadde jeg ikke husket så mye et år etter. 

Råder deg til å gjøre det samme. Skriv ned alt du så nå mens det er ferskt. Forsvareren vil prøve å få deg til å tro at du husker feil. 

Det var ikke skummelt å være i rettsaken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...