AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #1 Del Skrevet 13. oktober 2022 Er det noen som har kjennskap til det? Ser det lyses ut for helsesekretær eller helsefagarbeider. Jeg er sliten og lei av stell og pleie, og kunne tenkt meg noe annet. Men hvordan er det å være logistikkmedarbeider? Ser jo hva som står i stillibgsbeskrivelsen. Men har lest på forum, og får inntrykk av at det er en slags leder. Det kan jeg ikke forså. Anonymkode: b5772...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 13. oktober 2022 #2 Del Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noen som har kjennskap til det? Ser det lyses ut for helsesekretær eller helsefagarbeider. Jeg er sliten og lei av stell og pleie, og kunne tenkt meg noe annet. Men hvordan er det å være logistikkmedarbeider? Ser jo hva som står i stillibgsbeskrivelsen. Men har lest på forum, og får inntrykk av at det er en slags leder. Det kan jeg ikke forså. Anonymkode: b5772...647 Logistikk medarbeider er neppe en slags leder nei. Det er gjerne lagerarbeider. Helt greit arbeid, greit betalt som regel. Utfordringen kan være å få seg fast jobb (men det kommer jo an på bedriften, hvilken praksis de har og om det er ordnede forhold). Arbeidet er jo gjerne ikke veldig spennende, er jo gjerne veldig like dager, men det funker. Mange steder har man fin arbeidstid (ferdig i, rett tid på dagen), helgefri, ofte mulighet for å jobbe overtid om man ønsker, men ingen tvang osv. Ofte fysisk tungt arbeid og mye ståing, gåing og løfting. Men finnes jo også ofte muligheter for å utvikle seg innad i bedriften å stige i gradene etterhvert, for den som vil, enten i form av lederstillinger eller andre litt mer spesialiserte stillinger bort fra "gulvet" . Har jobbet mange år innen logistikk og har stort sett trivdes veldig godt. Fornøyd med lønna, fornøyd med mulighetene, arbeidstider og helgefri som passer meg utmerket, selve jobben "på gulvet" har vært helt grei, selv om selve jobben ikke har vært årsaken til at jeg har jobbet der jeg har gjort. Og fantastisk godt arbeidsmiljø og mange fine kolleger som definitiv har bidratt til trivsel. Og for meg så er fysisk arbeid helt fint, selv om jeg også har trivdes godt på kontor, fordi det var en travel kontorjobb som også var variert i, oppgaver og samtidig også krever litt fysisk igjennom dagen. Mye løping frem og tilbake osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snickersogtwist Skrevet 13. oktober 2022 #3 Del Skrevet 13. oktober 2022 Jeg har jobbet som logistikkmedarbeider, og me mindre stillings beskrivelsen tilsier det, så er det ikke lager. Det er ordre håndtering, planlegging og booking av transport, klargjøring av eksport og importdokumenter som faktura, pakkeliste, tollklarering, fangstsertifikat, country of origin, helsesertifikat. Det er administrativt arbeid og arkivering. Veldig gøy om du liker å ha mye å gjøre, trives med tall, rutiner og faste prosedyrer. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #4 Del Skrevet 13. oktober 2022 Logistikkmedarbeider er gjerne ansatt på lager. Plukk, pakk, varemottak og ofte returbehandling 👍 Anonymkode: bcae1...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #5 Del Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Logistikkmedarbeider er gjerne ansatt på lager. Plukk, pakk, varemottak og ofte returbehandling 👍 Anonymkode: bcae1...550 Korrekt, det er det laveste nivået. Fagbrev nivå fra VGS. Ønsker man å gå et nivå opp, så har Folkeuniversitetet noe som heter Logistikkoordinator. Dette går under høyere yrkesfaglig utdanning og ligger over nivået Logistikkmedarbeider som har i beste fall kun fagbrev fra VGS, og den er ingenting å skryte av. Så kan man gå enda et nivå opp og gå for bachelor i logistikk ved NTNU Gjøvik eller Høyskolen i Molde. I tillegg, så har Høyskolen i Kristiania en slik bachelor også. https://www.kristiania.no/studier/bachelor/logistikk-og-supply-chain-management/ Så kan man gå enda et hakk oppover med Master i logistikk: https://www.himolde.no/english/studies/programmes/msc-in-logistics/ Så du kan si det slik, at lagermedarbeider er på det nivået TS nevner med tanke på helsefagarbeider. Det er å slite på laveste nivå. I tillegg så kan visse arbeidsoppgaver variere ut fra hva logistikkmedarbeideren og logistikkoordinatoren (litt høyere nivå enn medarbeider) har av forskjellige truck sertifikater - om de har kun T1 og T2, eller T3 og spesielt T4 eller kanskje enda høyere, opp til nivået der man løfter containere med trucken ved havna. Eller så kan man være den som har tatt enten bachelor eller master i logistikk, og da skal man, som regel, ikke jobbe med noe T1 - T4 truck eller vareplukking og pakking. Da er man på kontoret og gjør mer avanserte oppgaver. Anonymkode: 4b82c...59a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #6 Del Skrevet 14. oktober 2022 Siden jeg ble drittlei av å jobbe foran skjermen 7,5t fikk jeg en "enkelt" jobb som lagermedarbeider. Du kan faktisk tjene godt over 500k med 2-skift. Mye bedre enn å trøkke foran en skjerm....det bli man helt ødelagt av for min del. Anonymkode: c31c5...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Siden jeg ble drittlei av å jobbe foran skjermen 7,5t fikk jeg en "enkelt" jobb som lagermedarbeider. Du kan faktisk tjene godt over 500k med 2-skift. Mye bedre enn å trøkke foran en skjerm....det bli man helt ødelagt av for min del. Anonymkode: c31c5...ba0 Hvor i landet er slike jobber lokalisert? Og hva er viktigste egenskap i en sånn jobb tenker du? Anonymkode: 5ac6b...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå