Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye konflikter i forholdet, hun mener jeg er negativ og flink til å påpeke ting og kommentere. Som når det gjelder husarbeid. Jeg syntes at alle bare plukker opp etter seg så er alt bra. Hun kan være rotete men hun mener at siden hun gjør meste parten i huset burde jeg lukke øynene for småting. Samme som hun mener at jeg burde rydde etter middagen siden hun lager middag. Hun blir barnslig å sier da hun skal slutte lage mat . 

Hun mener at siden hun planlegger , handler og lager mat så burde jeg i hvertfall rydde. Jeg mener den som lager maten må rydde.  Og samme sirkelen går vi i... Og kommer oss ikke ut . 

Im I the A hole?

Anonymkode: add89...17e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig regel at den som ikke lagde maten, rydder opp. Og at man lager mat ca annenhver gang. 

Anonymkode: 01f20...3d4

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mye konflikter i forholdet, hun mener jeg er negativ og flink til å påpeke ting og kommentere. Som når det gjelder husarbeid. Jeg syntes at alle bare plukker opp etter seg så er alt bra. Hun kan være rotete men hun mener at siden hun gjør meste parten i huset burde jeg lukke øynene for småting. Samme som hun mener at jeg burde rydde etter middagen siden hun lager middag. Hun blir barnslig å sier da hun skal slutte lage mat . 

Hun mener at siden hun planlegger , handler og lager mat så burde jeg i hvertfall rydde. Jeg mener den som lager maten må rydde.  Og samme sirkelen går vi i... Og kommer oss ikke ut . 

Im I the A hole?

Håper hun våkner opp og innser det fins andre , bedre og mer rettferdige menn enn deg . 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Voks opp! 

Anonymkode: 1ac44...1b1

Skrevet

You R the A hole. Sorry not sorry

• Liker 1
Skrevet

Ja, du er AH.

Så du mener hun skal handle, lage mat til deg og rydde? Hva gjør du i forholdet? Ut i fra det du skriver har jeg mest lyst til å skrive; flytt tilbake til mamma eller bo alene noen år så du blir tørr bak ørene...

Anonymkode: d0fb2...5b7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg rydder opp etter hun og ungene ofte. 

Skrevet

Hun vasker feks klær mye oftere enn jeg hadde gjort. Og 80 % sikkert er hennes og ungene sitt. Så hun velger selv at hun må vaske klær 

Skrevet

Så du rydder av og til etter hun og barna - så gjør hun resten? I såfall er du THE a hole

Anonymkode: 8e2fe...619

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun vasker feks klær mye oftere enn jeg hadde gjort. Og 80 % sikkert er hennes og ungene sitt. Så hun velger selv at hun må vaske klær 

Velger at hun må vaske klær? Man vasker jo klær fordi det er nødvendig.

Hva bidrar du med? Bortsett fra å rydde av og til?

Skrevet
Blåjojo skrev (Akkurat nå):

Velger at hun må vaske klær? Man vasker jo klær fordi det er nødvendig.

Hva bidrar du med? Bortsett fra å rydde av og til?

Føler jeg rydder etter de hele tiden. Så ender det at jeg bare gir faen.

Man burde forvente at folk rydder etter seg. Lager hun mat får hun rydde, vasker hun klørt , får hun rydde.  Begynner hun på noe så må hun jo fullføre 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Im I the A hole?

Ja, altså, hvorfor er det selvsagt at den som allerede har tatt mye jobb med handling, tilberedning osv automatisk også skal kvalifisere til å rydde opp etterpå? Hun lager vell mat til deg også, Ikke bare seg selv eller henne å ungene? Regner med det er snakk om rydde av bordet, vaske opp kasseroller osv? Ikke rart hun ønsker å lage mindre mat da, nei. MEN, det aller viktigste her er vell ikke hva andre mener eller hva som er vanlig eller ikke. Det som trengs her er jo at dere finner ut av noe som funker for dere begge. Og det noen ganger koste litt, kan ikke bare sitte å forvente at det løser seg selv helt av seg selv uten at noen må endre noe. 

Selvsagt er det best om alle rydder etter seg selv og setter tilbake ting med en gang osv, men alle funker ikke helt sånn. Det er vanskelig,  selv om det kanskje skje virker enkelt i teorien. Jeg kan skjønne at det virker irriterende for en som er flink sånn og som liker å ha det ryddig. Men dere skal begge bo der å være komfortabel å da må man, innen rimelighetens grenser, tåle at folk er forskjellige. Så lenge det ikke går helt over styr og hun faktisk gjør sitt i huset så er det urimelig å kreve at hun skal fungere akkurat slik du gjør. Eller at ting er perfekt hele tiden. Det blir veldig slitsomt for de som ikke fungerer sånn og det kan jeg nesten garantere at kommer til å skjære seg om det er ett krav man skal ha hengende over seg. Så lenge hun som sagt totalt sett gjør sin del i huset, ting ikke er helt ute av kontroll og det er ting som ikke direkte faller på deg. Feks, om man har laget seg lunsj til seg selv også bare latt nedgriset komfyr/kokekar/stekepanne stå slik at når du skal lage deg mat så må du begynne å rydde og vaske etter henne. Det hadde vært ett annet problem. Men litt rot her og der, det er ett ikke-problem. Man må tåle at det bor andre der når man ikke bor alene. 

Endret av Crazydoglady
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Føler jeg rydder etter de hele tiden. Så ender det at jeg bare gir faen.

Man burde forvente at folk rydder etter seg. Lager hun mat får hun rydde, vasker hun klørt , får hun rydde.  Begynner hun på noe så må hun jo fullføre 

Dere får skrive liste da. Se hvem som faktisk bidrar mest i stedet for å være så sinnsykt barnslige at dere lager en diskusjon av det. 

• Liker 2
Skrevet

Virker på meg som at TS gjør en del i huset? Jeg og samboeren min vasker også klærne våre og til hver vår unge hver for oss. Han har en tenåringsjente, og vasker dermed mye oftere klær enn meg. Ikke noe urettferdig. Han kan jo bare be henne bruke f.eks buksene flere dager. Heldigvis klager han ikke 😂

Angående å rydde etter måltidet. Jeg er fan av at den som lager mat også rydder. For det første så lager begge mat, så det er ikke slik at bare én av oss lager mat OG rydder. For det andre er det dumt at begge to skal være lenket til kjøkkenet i forbindelse med alle slike måltider som genererer rot/gris. Kanskje jeg vil klippe plenen heller? For det tredje, om en selv skal rydde, så har jeg erfaring med at da griser man mindre siden en vet at det ikke er andre som må rydde etter deg. + at en da rydder opp etterhvert som en lager maten.

Man sier at man kommer lenger med ros enn kritikk. Men om det ikke blir bedre da? Og småting? Kanskje TS synes det er ekkelt å lage seg mat i andres matrester? Hun er voksen. Hun må tåle beskjed når nok er nok. Regner med at TS sier i fra på en grei måte og ikke kjefter og skriker.

Anonymkode: ec397...b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...