AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #21 Del Skrevet 14. oktober 2022 Tusen takk for alle fine svar har tenkt litt på barnevernet og tenkte jeg kunne ringe de anonymt på mandagen bare for og høre hva de mener og mener de at dette er noe og være redd for vil jeg melde fra Anonymkode: 22e1a...2dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #22 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Min sønn er 23 og er uten jobb ,og er lat og ønsker ikke og gjøre så mye løpet av dagen, han har penger fra nav, mens min svigerdatter er 22, de har vert sammen i snart 7 år og hun har vert veldig mye innlagt pga pykiske lidelser,selvom det ikke har skjedd på 5mnd nå,men jeg føler at dette ikke går bra og er ekstrem redd for at den lille gutten ikke får det han trenger av daglig omsorg og alt som følger med en baby. Min sønn tar altfor lett på dette, og jeg føler at han ikke forstår hvor vanskelig det faktisk kan være, han har aldri vert flink med søskene sine som idag er 10,12 og snart 14,mens største gutten min som er 2 år eldre alltid har vert en fantastisk storebror for dem, han som nå skal bli pappa virker ikke intressert i barn i hele tatt og har heller ikke vert intressert i og ta med søskene på ting slik storebroren og samboeren hans har gjort mye. Så jeg må si jeg frykter og er redd for mitt lille barnebarn, men er veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre. Største sønnen har Tvillinger som fyller 1 år i Januar, men han er som sagt en helt annen type og samboer er også en helt annen type,enn min andre sønn og hans samboer. Noe gode råd til en redd kommende 3gangs bestemor? Anonymkode: 22e1a...2dd Lite du kan gjøre desverre, du må vente og se hva eventuelt jordmor, helsesøster synes det går. Er dem bekymret for at dette ikke går så bra, eller at det trengs veiledning vil nok barnevernet bli koblet inn. Vi har 2 som knapt klarer å ta seg av seg selv og dem får beholde barnet som straks nærmer seg 3 år. Vi har trekt oss ut av saken for dette orker jeg ikke å leve nær på. Ser vel ungen og foreldrene ca 1 gang i mnd på gjennomsnittet etter at vi koblet oss fra med beskjed om det til barnevernet. Orker ikke å være med å bære foreldrene frem praktisk eller økonomisk til ungen blir 18 år , for det var det barnevernet sa ville bli tilfellet når ungen bor med foreldrene. Så vi har bestemt oss for å la dem som bestemmer og styrer holde på og ha ansvaret, så vi kan være en resurs for våre andre barnebarn og ikke bli oppbrukt av denne ene enheten. Synd å se på, så best å holde avstand for å slippe hodepine og bli irritert daglig når så dårligt fungerende mennesker skal klare å forstre opp et barn som forhåpentligvis skal fungere bedre en sine foreldre . Jeg tror desverre dette barnet arver sine foreldres dårlige evne til å omgås andre mennesker og til styre sin egen økonomi, uten å få flere hundretusen i forbruksgjeld. Trist som faen å være vitne til. Anonymkode: ec250...5ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå