Gå til innhold

Fritidsaktiviteter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt vil ikke delta på noen fritidsaktivitet. Han går i 3. klasse. Han har prøvd turning og fotball. Han vil ikke delta fordi han syns han er så dårlig. Hvor mye ville dere ha presset ham? Jeg har foreslått at han kan prøve ridning, kor, torsdagsklubben, speider, korps, drama, tennis, håndball. Men han sier bare neineinei fordi han kjenner ingen. 

Anonymkode: 385b2...80e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er heeelt i mot ville jeg tatt en pause før jeg hadde prøvd igjen. Kanskje prøve å utvide den sosiale kretsen hans litt så han kjenner noen?

Anonymkode: c0d2a...02b

Skrevet

hvis man virkelig ikke føler for det, så er det vel best å få slippe. 

Anonymkode: 26fad...ab6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet mitt vil ikke delta på noen fritidsaktivitet. Han går i 3. klasse. Han har prøvd turning og fotball. Han vil ikke delta fordi han syns han er så dårlig. Hvor mye ville dere ha presset ham? Jeg har foreslått at han kan prøve ridning, kor, torsdagsklubben, speider, korps, drama, tennis, håndball. Men han sier bare neineinei fordi han kjenner ingen. 

Anonymkode: 385b2...80e

Pushe litt er jo greit, eller oppmuntre til. Men utover det må det være opp til barna. Ville kanskje heller prøvd å bli kjent med flere nye. Og kanskje jobbet litt mot en aktivitet som ikke er så "konkurranse" rettet/ikke så mye press på den enkelte. Speidern feks må jo potensielt kunne være fint for ett slikt barn, om man bare kommer i gang. Eller riding kanskje. På riding trenger man jo over hodet ikke å forholde seg til de andre så det er ikke så himla avgjørende om man kjenner noen eller ikke. 

Speidern her hvor jeg bor har ihvertfall årlig en sånn "bli kjent" event. Feks bålkveld og overnatting i telt, hvor det er åpent for alle som vil, med foreldre, søsken, venner helt uavhengig av om man er interessert i å bli med i Speidern eller ikke. Det kan jo være en fin måte å.komme seg over dørstokkmila på da. Kanskje går det veldig fint å man faktisk både rekker å finne tonen med noen der og fatte litt interesse for han spesiderne driver med 😊 riding kan man jo også bestille privattimer om man vil prøve seg litt alene noen ganger først bare for å kjenne om det er gøy, om man får det til osv.

Men, når det er sagt så må man jo absolutt ikke drive med noe organisert aktivitet. Er ikke alle som vil det, og det er helt greit 😊

Skrevet

Hva med noe kunst og håndverk, sjakk? Koding? Det er så mye man gjøre.  Gutten min går i andre klasse og jeg "presset" ham til å begynne med taekwondo, han liker det og flere av vennene hans er med. I fjor presset jeg ham til å begynne med cello-timer, men lot ham slutte etter halvannen måned. syntes det er greit å presse barna litt, men for all del ikke tving dem til å fortsette med en aktivitet dem ikke liker. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...