Gå til innhold

Kjæresten kommer ofte på besøk uten å gi beskjed på forhånd. Er det innenfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et relativt nytt forhold og kjæresten kommer hele tiden på besøk uten å spørre først, flere ganger i uken. Jeg har sagt gjentatte ganger at jeg ønsker å få beskjed på forhånd, men det hjelper ikke. Han liker tydeligvis å overraske. Når jeg ikke er hjemme når han kommer eller ikke åpner døren hvis jeg er i dusjen eller lignende, først da ringer han meg. Han er opprinnelig fra et annet land, så lurer på om dette har noe med kultur å gjøre? Dette hadde vært greit hvis vi hadde vært sammen en stund og jeg hadde vært mer komfortabel rundt han, men blir så stresset av dette. Overreagerer jeg? Burde sikkert blitt glad for at han er så ivrig, men føler jeg blir kvelt av dette.  

Anonymkode: f8785...461

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg syns det er en merkelig ting å reagere negativt på. 

Skrevet

Jeg tenker at det er helt helt innenfor 

Anonymkode: 5232a...63c

• Liker 3
Skrevet

Det er helt innafor, men kan også være et signal på at han er sjalu og vil sjekke hva du driver med.

Anonymkode: eb2f1...c81

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er i et relativt nytt forhold og kjæresten kommer hele tiden på besøk uten å spørre først, flere ganger i uken. Jeg har sagt gjentatte ganger at jeg ønsker å få beskjed på forhånd, men det hjelper ikke. Han liker tydeligvis å overraske. Når jeg ikke er hjemme når han kommer eller ikke åpner døren hvis jeg er i dusjen eller lignende, først da ringer han meg. Han er opprinnelig fra et annet land, så lurer på om dette har noe med kultur å gjøre? Dette hadde vært greit hvis vi hadde vært sammen en stund og jeg hadde vært mer komfortabel rundt han, men blir så stresset av dette. Overreagerer jeg? Burde sikkert blitt glad for at han er så ivrig, men føler jeg blir kvelt av dette.  

Det er jo ikke lenge siden det var vanlig praksis her til lands heller. Og for mange så er det nok det fortsatt, selv om trenden er at folk er blitt eremitter med sosial angst og stort kontrollbehov. 

I utgangspunktet ser jeg ikke ett problem med oppførselen,men det blir jo ett problem/rart om du flere ganger har sagt ifra og han velger å ignorere det. Det er jo litt spesielt helt uavhengig av hva som er normalt for han, kulturforskjeller etc. Når noen sier noe rett frem så burde det ikke være vanskelig å respektere det, uansett om man selv ikke tenker det samme. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du må si at han er nødt til å roe ned litt. Han ønsker neppe å kvele romantikken og relasjonen.

• Liker 2
Skrevet

Det kan veldig godt ha med kultur å gjøre. Vi nordmenn er jo veldig reserverte sånn sett. Uansett, kultur eller ei, så bør han respektere dine grenser. Kanskje du må ta en alvorlig prat med ham og si at du er vant til at folk ringes på forhånd, og sånn må du ha det for å kjenne deg komfortabel hjemme.

Jeg er akkurat sånn som deg. Jeg hadde faktisk blitt redd, dersom min helt nye kjæreste plutselig dukket opp hjemme hos meg. Vi må ha vært sammen i minst et halvt år før jeg kjenner meg komfortabel med sånt.

Hvor lenge har dere vært sammen? Og har han ellers tegn på sjalu eller kontrollerende oppførsel? Det kan være en kontrollting også... Særlig siden du faktisk har sagt ifra mange ganger og han velger å ikke lytte til deg.

Anonymkode: 95a15...b12

• Liker 5
Skrevet

Litt trist at dette ikke er innafor lenger.

jeg bodde noen år i et annet land, hvor folk dukka opp når som helst😅 og slik var det da her og da jeg var barn. Men nå er det helt utenkelig.

Anonymkode: e9dc1...496

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde selvt syntes det hadde vært helt greit i et forhold, en hyggelig overraskelse. Men det synes åpenbart ikke du så langt i forholdet, og det er kanskje litt dårlig tegn at han overhode ikke ser ut til å ta til seg hva du sier her. Det er viktigere at din kjæreste respekterer dine personlige grenser, enn hva andre på kg synes er innafor. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hater slikt, så det hadde vært uaktuelt. Besøk SKAL avtales på forhånd. 

Det der hadde han bare gjort en gang hos meg.

Anonymkode: ee825...229

• Liker 7
Skrevet

For meg hadde det vært ok, men når det ikke er det for deg er det jo det som betyr noe her. 

Anonymkode: f0891...d1c

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært helt uaktuelt for meg. 

Anonymkode: fcf0c...ce5

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Noen syns kanskje det er romantisk og hyggelig, og det kunne det vært om dere hadde vært sammen lenge men siden dere er i et ferskt forhold syns jeg det er grenseoverskridende. Nesten litt kontrollerende. Man skal respektere andres privatliv og egentlig og ikke dukke opp sånn helt uanmeldt. Dette blir nesten som gærningene som kjører forbi huset til den de er forelsket i for å se om de er hjemme og ha kontroll syns jeg!

Anonymkode: e0f77...095

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvilket land er han fra da? Et hvor de ikke bruker mobiltelefon? 

En ting er at han dukker opp på døra uten å si i fra først, men å fortsette å gjøre det etter at du har bedt ham stoppe? Major red flag. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Personlig synes jeg kjærester kan komme på "overraskelsesbesøk" når de møtte ønske, men om jeg hadde sagt ifra flere ganger at jeg ikke satt pris på det - så hadde jeg tenkt at vedkommende var litt :bond:... 

Det er jo meget "spess" å holde på slik når man flere ganger har fått beskjed om at det ikke er ønskelig, og desto mer om forholdet er nytt rykende ferskt... 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Off, dette hørtes likt ut som xen til en venninne. Etter noen måneder visste det seg at han var sykelig sjalu og kom uanmeldt for å ha kontroll. Ble voldelig og endte med politi og rettsvesen innblandet til slutt. Ikke sikker det er derfor, men dersom du får mange røde flagg, så løp! 

Anonymkode: 91d22...c2d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror ikke dere forstår helt greien her 😅 det har gått veldig fort i svingene med oss. Er under en mnd siden jeg traff han for første gang, selv om det føles ut som jeg har kjent han mye lenger. Det har blitt veldig intenst på kort tid. Vi gikk all in etter første daten, men synes dette blir litt i overkant. Hadde vært en helt annen sak om vi hadde vært sammen i flere måneder og jeg hadde følt meg helt trygg på han. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Slik var det med venninnen min også. De var sammen hver dag fra første date, han kom innom konstant uten å si ifra. Hu tenkte det var sjarmerende først og han flyttet raskt inn, men så kom det ene tegnet på sjalusi etter det andre og grensene ble stadig flyttet til hun måtte rømme fra han. Vedkommende er ikke fra et sted som starter på S? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hadde ikke brydd meg om at kjæresten kom på besøk hele tiden. Men alle er forskjellig. Når du i tilegg sier det til han og han fortsetter syns jeg det er røde flagg her. Som feks sjalusi!

Anonymkode: 0377a...393

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slik var det med venninnen min også. De var sammen hver dag fra første date, han kom innom konstant uten å si ifra. Hu tenkte det var sjarmerende først og han flyttet raskt inn, men så kom det ene tegnet på sjalusi etter det andre og grensene ble stadig flyttet til hun måtte rømme fra han. Vedkommende er ikke fra et sted som starter på S? 

Sånne kryptiske spørsmål er så teite. Aner du hvor mange mennesker i Norge som kommer fra land som begynner på S? 

Anonymkode: 082d4...51f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...