Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan veit man om man er gode venner eller kjærester? Vært sammen i over tre år. Er 19 og 21, men skjønner meg ikke på denna kjærligheten noe jeg trodde jeg gjorde. Gjør alt som kjærester gjør, har det bra/morro sammen, bra sexliv, savner hverandre meeeen vi er jo Ofc ikke nyforelsket lengre men hvordan er par fortsatt det når de har vært lenge sammen og hvordan veit man grensen fra veldig gode venner og kjærester? Kan se for meg å leve med han men samtidig ikke men d r vell fordi jeg ikke «vet» bedre har jo ikke levd mange år og heller ikke noen kjærlighetshistorier bak meg. 

Anonymkode: 0022a...0b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen par er nyforelsket hele tiden livet ut men man kjenner forelskelsen inniblandt. Høres ut som dere har vokst fra hverandre og at forholdet ikke er noe å bli i lenger. Det er helt normalt på deres alder :)

Anonymkode: 85edf...731

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen par er nyforelsket hele tiden livet ut men man kjenner forelskelsen inniblandt. Høres ut som dere har vokst fra hverandre og at forholdet ikke er noe å bli i lenger. Det er helt normalt på deres alder :)

Ps: Nyt singellivet du 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan veit man om man er gode venner eller kjærester? Vært sammen i over tre år. Er 19 og 21, men skjønner meg ikke på denna kjærligheten noe jeg trodde jeg gjorde. Gjør alt som kjærester gjør, har det bra/morro sammen, bra sexliv, savner hverandre meeeen vi er jo Ofc ikke nyforelsket lengre men hvordan er par fortsatt det når de har vært lenge sammen og hvordan veit man grensen fra veldig gode venner og kjærester? Kan se for meg å leve med han men samtidig ikke men d r vell fordi jeg ikke «vet» bedre har jo ikke levd mange år og heller ikke noen kjærlighetshistorier bak meg. 

Jeg tenker du vet det når forholdet ikke lenger er basert på parforhold kjærlighet/kjæreste kjemi . Det funker på ingen måte spesielt bra å skulle leve sammen og bo sammen som kjærester om man mister den gnisten/tiltrekningen/kjemien som skiller vennskap og kjæresteforhold. Jeg for min del hadde ikke brukt energi på å tenke å kjenne etter viss ting faktisk fungerer og kjennes bra ut. Men mulig jeg misforstår deg og at du prøver å si at det egentlig ikke funker selv om "alt funker" på en måte?

Endret av Crazydoglady
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Føler det innimellom men skjønner ikke helt om vi er veldig gode venner eller om vi er kjærester bare at det har roet seg og at jeg har hatt for høye forventninger🤷‍♀️

Skrevet
Crazydoglady skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker du vet det når forholdet ikke lenger er basert på parforhold kjærlighet/kjæreste kjemi . Det funker på ingen måte spesielt bra å skulle leve sammen og bo sammen som kjærester om man mister den gnisten/tiltrekningen/kjemien som skiller vennskap og kjæresteforhold. Jeg for min del hadde ikke brukt energi på å tenke å kjenne etter viss ting faktisk fungerer og kjennes bra ut. Men mulig jeg misforstår deg og at du prøver å si at det egentlig ikke funker selv om "alt funker" på en måte?

Men det er det jeg ikke vet veit ikke hvordan man skiller de følelsene eller om det bare er jeg som har hatt for høye forventninger🤷‍♀️ Sett for mye på film liksom eller bare ikke veit helt hva jeg skal forvente. Er følelsene som ikke er helt på lag og tenking.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men det er det jeg ikke vet veit ikke hvordan man skiller de følelsene eller om det bare er jeg som har hatt for høye forventninger🤷‍♀️ Sett for mye på film liksom eller bare ikke veit helt hva jeg skal forvente. Er følelsene som ikke er helt på lag og tenking.

Ja, men er det jeg prøver å si. Om du opplever problemer til tross for at forholdet til synelatende "går på skinner" så kan det jo fort hende at det er der problemet ligger. Det er vanskelig å forklare. Det blir mer bare en følelse. Det blir kluss. Man irriterer seg mer over den andre, det funker ikke, selv om alt egentlig, teoretisk sett, er på stell. Man vil kanskje bli mindre tiltrukket/pirret av den andre. Man blir mer venner rett og slett, men venner som bor oppå hverandre og prøver å fungere som noe de egentlig ikke er.

Skrevet

Er han bare en god venn, så vil du bli glad på hans vegne, om han går hen og finner seg en ny kjæreste. 

Anonymkode: be9a5...fc7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg høres det ut som at du kanskje er på vei ut av forholdet. 
Jeg var veldig usikker i mitt første forhold, «hvordan skulle det egentlig føles?» gikk jeg mye og tenkte på. Vi var aldri nyforelsket på den måten, så følelsene var nok aldri helt ekte for meg, uvitende som jeg var.

Neste forhold derimot var fullt av følelser, det var noe helt annet. 

Hva føler du hvis du forsøker å se for deg kjæresten sammen med en annen? Holde rundt en annen? Kysse henne? Blir du sjalu?

Anonymkode: 76f5c...478

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da jeg var sammen med eksen var vi tydelig forelske i flere år enn tre. Var aldri i tvil om hvorvidt vi var kjærester eller venner. Det tok over 10 år før ting forandret seg.

Med han jeg er sammen med nå, er det først etter 2-3 år at vi er ordentlig trygge på hverandre og at de sterke følelsene er i ferd med å komme. Men det har alltid vært noe ved ham som er mye mer enn en venn for meg. 

Anonymkode: 12d99...59e

Skrevet
Crazydoglady skrev (11 timer siden):

Ja, men er det jeg prøver å si. Om du opplever problemer til tross for at forholdet til synelatende "går på skinner" så kan det jo fort hende at det er der problemet ligger. Det er vanskelig å forklare. Det blir mer bare en følelse. Det blir kluss. Man irriterer seg mer over den andre, det funker ikke, selv om alt egentlig, teoretisk sett, er på stell. Man vil kanskje bli mindre tiltrukket/pirret av den andre. Man blir mer venner rett og slett, men venner som bor oppå hverandre og prøver å fungere som noe de egentlig ikke er.

Hmmm🤔

Skrevet

Er han bare en god venn, så vil du bli glad på hans vegne, om han går hen og finner seg en ny kjæreste. 

Anonymkode: be9a5...fc7

Jeg kan sitte her og si jeg er glad på hans vegne men om det hadde skjedd hadde jeg blitt kjempelei meg, sjalu og alt d der

Skrevet

For meg høres det ut som at du kanskje er på vei ut av forholdet. 
Jeg var veldig usikker i mitt første forhold, «hvordan skulle det egentlig føles?» gikk jeg mye og tenkte på. Vi var aldri nyforelsket på den måten, så følelsene var nok aldri helt ekte for meg, uvitende som jeg var.

Neste forhold derimot var fullt av følelser, det var noe helt annet. 

Hva føler du hvis du forsøker å se for deg kjæresten sammen med en annen? Holde rundt en annen? Kysse henne? Blir du sjalu?

Anonymkode: 76f5c...478

Vi har vært kjempeforelsket ihvertfall det første året også har d gått litt ned etterpå men ikke mye før nå. Jeg var i en egen boble i starten🤣 det er det som er så vanskelig fodi jeg har det så bra men jeg veit ikke hva man kan forvente.

akkurat nå kunne jeg vært glad på hans vegne men om d hadde skjedd hadde j blitt sjalu, leimeg og den biten der. Hadde nok ikke taklet d så bra nei

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da jeg var sammen med eksen var vi tydelig forelske i flere år enn tre. Var aldri i tvil om hvorvidt vi var kjærester eller venner. Det tok over 10 år før ting forandret seg.

Med han jeg er sammen med nå, er det først etter 2-3 år at vi er ordentlig trygge på hverandre og at de sterke følelsene er i ferd med å komme. Men det har alltid vært noe ved ham som er mye mer enn en venn for meg. 

Anonymkode: 12d99...59e

Skjønner, nei vi er utrolig trygge på hverandre og veit hvor vi har hverandre. Noen ganger tror jeg nesten vi har d for bra på en måte vi krangler nesten ikke heller. Hvilke sterke følelser? Tror jeg bare surrer med tankene mine også ødlegger j for meg selv fordi jeg prøver å finneut hva ting ska være og analyserer alt🤷‍♀️

Skrevet

Men følelsen av kjærlighet da? Elsker du han? Kribler det i magen når dere sees etter et par dager borte fra hverandre? Hender det at du ser på han når han gjør helt hverdagslige ting og du tenker "så heldig jeg er" eller at "han er så sykt fin"? Klarer du å se for deg et liv uten han? Er han pappaen til barna dine, om du ønsker deg barn? 

Skrevet
blåtimen skrev (31 minutter siden):

Men følelsen av kjærlighet da? Elsker du han? Kribler det i magen når dere sees etter et par dager borte fra hverandre? Hender det at du ser på han når han gjør helt hverdagslige ting og du tenker "så heldig jeg er" eller at "han er så sykt fin"? Klarer du å se for deg et liv uten han? Er han pappaen til barna dine, om du ønsker deg barn? 

Det er her jeg tror jeg har fucka opp tankene mine fordi jeg veit ikke om det kjærlighetsgreiene eller om jeg bare er blitt så vandt til å være med han eller at han er i «nærheten». Blitt en vane liksom. Gleder meg jo til å være med han og setter veldig pris på den tiden vi har sammen men når jeg ikke er med han har jeg blitt litt mer «likegyldig» men har det så bra når vi er sammen. På en måte kan jeg se for meg d men på en annen måte ikke. Ja kan se for meg at han r faren til mine barn han hadde blitt helt super men føler nesten vi har møttes på feil tid eller at jeg bare henger litt etter😂

Skrevet

Du roter fælt inni hodet ditt nå.

Å være forelsket er ikke en varig tilstand, du må ikke se for mye filmer/serier/lese bøker om romantikk. For det gjenspeiler ikke virkeligheten. Langvarige forhold handler ofte bare om ha noen, ha hverandre. Glad i hverandre, men ikke nyforelsket. Dette går i bølger...

Du er 19år gammel! Et barn i mine øyne, så ikke ta et forhold så alvorlig. Frem til du er 30 går du nok igjennom mange faser, kanskje enda fler etter 30. Ikke bind deg til en mann i så ung alder, kos deg med sex og nærhet. Ikke gjør så mye ut av det ellers, kanskje bare ha han som en elsker du møter av og til. Så kutter du vennskapet som kan komplisere forholdet mer.

Slutt å analyser og overtenkt. Ikke tenk på faren til dine barn.....nå surrer du fælt her.

Anonymkode: e43bc...c88

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2022 den 10.44):

Du roter fælt inni hodet ditt nå.

Å være forelsket er ikke en varig tilstand, du må ikke se for mye filmer/serier/lese bøker om romantikk. For det gjenspeiler ikke virkeligheten. Langvarige forhold handler ofte bare om ha noen, ha hverandre. Glad i hverandre, men ikke nyforelsket. Dette går i bølger...

Du er 19år gammel! Et barn i mine øyne, så ikke ta et forhold så alvorlig. Frem til du er 30 går du nok igjennom mange faser, kanskje enda fler etter 30. Ikke bind deg til en mann i så ung alder, kos deg med sex og nærhet. Ikke gjør så mye ut av det ellers, kanskje bare ha han som en elsker du møter av og til. Så kutter du vennskapet som kan komplisere forholdet mer.

Slutt å analyser og overtenkt. Ikke tenk på faren til dine barn.....nå surrer du fælt her.

Anonymkode: e43bc...c88

Ja og det er d som er helt forferdelig fordi jeg er helt uttafor oppi hodet og har det ikke bra sånnn sett. Er jo egt ikke så himla vanskelig men jeg tenker for mye å kommer ikke ut eller med en løsning. Det er utorlig vondt for meg. 
tror j har sett for mye film osv og at folk har d så «supert» hele tiden som gjør at man tenker litt selv om d ikke r hverdag men samtidig så r d jo dette man har vokst opp med + lite erfaring som gjør at man egt ikke veit noenting. 
hva mener du med å ikke binde meg? Ikke være sammen å ligge rundt eller ikke så seriøst forhold liksom? Er d ikke rart å bare ha en man møter og henger med + av og til sex? Fuck Friends liksom r vell ikke helt bra d heller🙊 har jo familie som lurer på hva ståa er osv. ikke være venner? Den skjønte j ikke🤷‍♀️

Har du noe erfaring inneforn kjærlighetslivet?  Har du opplevd mye? Vært singel lenge? 

hadde d bare vært så lett å slutte å tenke så hadde j gjøre d for lengst j greier d ikke og d r d som r vondt tenker alt for mye å d veit j selv.

var en bruker som skreiv d med unger og faren til mine barn derfor j kommenterte på d🙃 men kunne tenkt meg unger i litt ung alder da d ska sies. Knabsjee ikke nå men håper før j r 30 liksom midten av 20 åra kansje selv om d sikkert ikke skjer🥹

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...