AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #1 Skrevet 13. oktober 2022 Vi får MEGET god og sunn mat, og kan spise så mye vi vil. Likevel lager jeg middag når jeg kommer hjem da min kjære ikke jobber et sted med varm lunsj, samt at jeg er veldig glad i å lage mat. 55 kr er jo billig mtp. på hva vi får, men blir jo ca. 12 000 i året. Vurderer å ta med matpakke innimellom - men blir det egentlig billigere? Man sparer jo også litt tid på å kjøpe lunsj... Men synes det er litt sport i å prøve å lage en billigst mulig hehe =)) Tips og innspill? Anonymkode: 4fcf8...a0a 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 13. oktober 2022 #2 Skrevet 13. oktober 2022 Har du råd til det, ville jeg ikke nølt.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #3 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg synes det var billig, for et sundt og godt måltid. Selv kjøper jeg middag på skolen to ganger i uken, ca 100 kr inkl.drikke. Også billig. Tenk på alle(dessverre gjør jeg litt for ofte dette…) som kjøper en kaffi, en pk tyggis eller whatever daglig. Du får mer for penga da😉 Anonymkode: 02153...08a 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #4 Skrevet 13. oktober 2022 Vel, et brød og en pakke ost koster en hundrings og du har lunsj hele uken. Anonymkode: cd9b1...559 13 2
Gjest Villfisker Skrevet 13. oktober 2022 #5 Skrevet 13. oktober 2022 Nei, jeg liker å ha kontroll på hva som blir laget. Gjør heller jobben selv.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #7 Skrevet 13. oktober 2022 Hadde ikke villet "binde" meg til å bruke 55 kr hver dag nei. Spennende luncher blir man lei av i lengden også. Bedre å ha det av og til. Anonymkode: 91232...93d 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #8 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg spiser ikke lunsj. Anonymkode: cec35...94a
Crazydoglady Skrevet 13. oktober 2022 #9 Skrevet 13. oktober 2022 Nei, hadde heller hatt med matpakke de fleste dager ihvertfall. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #10 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi får MEGET god og sunn mat, og kan spise så mye vi vil. Likevel lager jeg middag når jeg kommer hjem da min kjære ikke jobber et sted med varm lunsj, samt at jeg er veldig glad i å lage mat. 55 kr er jo billig mtp. på hva vi får, men blir jo ca. 12 000 i året. Vurderer å ta med matpakke innimellom - men blir det egentlig billigere? Man sparer jo også litt tid på å kjøpe lunsj... Men synes det er litt sport i å prøve å lage en billigst mulig hehe =)) Tips og innspill? Anonymkode: 4fcf8...a0a Selvsagt blir det billigere og selvom tilbudet er bra så betyr ikke det at det er økonomisk er lønnsomt Jeg har med lunsj. Mealprepper hver søndag Anonymkode: fe9f7...433 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #11 Skrevet 13. oktober 2022 Ikke hver dag, men kanskje et par ganger i måneden. Greit å ha muligheten til å kjøpe rimelig lunsj hvis man forsover seg og ikke rekker å smøre matpakke. Anonymkode: 6b729...016 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #12 Skrevet 13. oktober 2022 Er bare på kontoret 2 dager i uka, da kjøper jeg varmmat med drikke til ca 50kr per gang. Hjemme spiser jeg brødskiver, men brød ogvpålegg har blitt dyrt. Mener et brød var 39, en pakke salami jeg liker rundt 40, en ost 90... og om man skal ha på en skive agurk eller smør er det plutselig ikke såååå billig at det gjør noe. Anonymkode: 3e83a...1ac 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #13 Skrevet 13. oktober 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Vi får MEGET god og sunn mat, og kan spise så mye vi vil. Likevel lager jeg middag når jeg kommer hjem da min kjære ikke jobber et sted med varm lunsj, samt at jeg er veldig glad i å lage mat. 55 kr er jo billig mtp. på hva vi får, men blir jo ca. 12 000 i året. Vurderer å ta med matpakke innimellom - men blir det egentlig billigere? Man sparer jo også litt tid på å kjøpe lunsj... Men synes det er litt sport i å prøve å lage en billigst mulig hehe =)) Tips og innspill? Anonymkode: 4fcf8...a0a Jeg hadde ikke spist lunsj til 55 kr hver dag uansett hvor mye penger jeg hadde hatt. Anonymkode: 04cdc...f1a 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #14 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg laget alltid matpakke på tidligere jobb, og jeg måtte virkelig gå inn for det om jeg skulle få det opp i 55kr pr matpakke... Typisk lunsj for meg var knekkebrød, med baconpostei, majones og agurk. Knekkebrød for en uke er 17-18 kr, baconpostei brukte jeg litt under to pakker pr uke av, så ca 50 kr. Majones koster 15 kr for en pakke, som holder 3-4 uker, så ca 5 kr pr uke. En agurk ca 30 kr. Så ca 20 kr pr dag. Byttet jeg ut baconposteien med skinke eller hamburgerrygg, så ble det enda billigere. Jeg pleide kjøpe meg lunsj, til 40-50 kr på tidligere arbeidsplass, kun dersom jeg ikke skulle ha middag den dagen. Middag i seg selv koster jo fort en del pr pers, og det å bruke 80-100 kr for kun to måltider til en person er ikke aktuelt for meg. (gitt at dere som meg klarer holde middagsprisen nede i rundt 30-40 kr pr porsjon). Anonymkode: 4e628...7f3 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #15 Skrevet 14. oktober 2022 Vi har kantine som selger diverse påsmurte bakevarer, samt noe varmmat. Koster fra 37 til 45 kroner, og handler fast der hver dag. Anonymkode: d2923...857 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #16 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er bare på kontoret 2 dager i uka, da kjøper jeg varmmat med drikke til ca 50kr per gang. Hjemme spiser jeg brødskiver, men brød ogvpålegg har blitt dyrt. Mener et brød var 39, en pakke salami jeg liker rundt 40, en ost 90... og om man skal ha på en skive agurk eller smør er det plutselig ikke såååå billig at det gjør noe. Anonymkode: 3e83a...1ac Må en f.eks kjøpe ett brød til 39kr? Vi har bakt brød hjemme selv, lenge før at prisene steg til himmels. Pass på å kjøp ting på tilbud. Nå som det er halv pris på hvetemel hos Rema, altså 8kg hvetemel til 36kr så storhandlet vi det. Det blir noen brød ut av 8kg hvetemel. Andre sortene med mel må en selvsagt også regne inn. Selv om en ost koster 90kr så blir det jo utrolig mange skiver ut av en ost. Smør? Hvor mange % ut av smørboksen bruker en på ei skive? Samme med agurk. Da, med tanke på at en spiser gjerne kun 2-3 skiver til lunsj, dette med brød kjøpt fra butikk, hjemmebakt kun 1-2, siden en slipper å bare tygge på luft, så blir det faktisk såååå mye rimeligere like vel at en sparer mye penger. Selv om du skriver at det kun er 2 dager i uka, så er det plutselig 2 dager på cafe i tillegg og alt det andre en ikke mener blir så dyrt, som en må regne sammen til ett stort regnestykke. Sier ikke at dette gjelder spesifikt deg men det er mange som tenker slik uten å regne total kostnader på en måned 😀 Herregud, det har ingenting med at en ikke kan kose seg med en lunsj på arbeid til 50-lappen. Jeg hadde faktisk hatt med medbrakt mat til en femmer? Anonymkode: 22d4f...7c5 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. oktober 2022 #17 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må en f.eks kjøpe ett brød til 39kr? Vi har bakt brød hjemme selv, lenge før at prisene steg til himmels. Pass på å kjøp ting på tilbud. Nå som det er halv pris på hvetemel hos Rema, altså 8kg hvetemel til 36kr så storhandlet vi det. Det blir noen brød ut av 8kg hvetemel. Andre sortene med mel må en selvsagt også regne inn. Selv om en ost koster 90kr så blir det jo utrolig mange skiver ut av en ost. Smør? Hvor mange % ut av smørboksen bruker en på ei skive? Samme med agurk. Da, med tanke på at en spiser gjerne kun 2-3 skiver til lunsj, dette med brød kjøpt fra butikk, hjemmebakt kun 1-2, siden en slipper å bare tygge på luft, så blir det faktisk såååå mye rimeligere like vel at en sparer mye penger. Selv om du skriver at det kun er 2 dager i uka, så er det plutselig 2 dager på cafe i tillegg og alt det andre en ikke mener blir så dyrt, som en må regne sammen til ett stort regnestykke. Sier ikke at dette gjelder spesifikt deg men det er mange som tenker slik uten å regne total kostnader på en måned 😀 Herregud, det har ingenting med at en ikke kan kose seg med en lunsj på arbeid til 50-lappen. Jeg hadde faktisk hatt med medbrakt mat til en femmer? Anonymkode: 22d4f...7c5 Det er ikke alle som har som mål å bruke minst mulig penger på mat.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #18 Skrevet 14. oktober 2022 Om du bare tenker penger så kan du kjøpe first price kneip og noe rimelig pålegg. Skikkelig dårlig næring. Selv kjører jeg alltid egen matpakke, da jeg er opptatt av kosthold. Da regner jeg heller ikke på prisen, pga jeg må ha god næring for å leve. Anonymkode: bd68f...67d 3
Snuppe Skrevet 14. oktober 2022 #19 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg kjøper knekkebrød i Sverige til 10kr pakken. Lunsjen min består av 3 knekkebrød og en liten boks makrell i tomat. Pris pr. dag er rundt 15-16 kr vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #20 Skrevet 14. oktober 2022 Anonym Brukar0 skrev (2 minutter siden): Det er ikke alle som har som mål å bruke minst mulig penger på mat. Målet mitt er å spise så god mat som mulig og samtidig gjøre det rimelig. At andre bare velger dur mat for å velge dyr mat må nå bli opp til de. Anonymkode: 22d4f...7c5 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå