AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #1 Skrevet 13. oktober 2022 Har aldri vokset meg før men lyst til å prøve på en salong nå. Saken er at jeg har lang hårvekst ca 2++cm og lurer på om det er vondere, om man må bruke flere strips osv da og om det er bedre om jeg barberer meg nå også heller går å vokser om noen uker når hårene er noen millimeter? Og har noen tips til sted i Oslo? Anonymkode: 43c86...bb5
flusa Skrevet 13. oktober 2022 #2 Skrevet 13. oktober 2022 Det er vondere jo lengre hårene blir,så det er bedre å barbere noen uker i forveien.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #3 Skrevet 13. oktober 2022 Hudpleier her, og jeg ville anbefalt mellom 0,5 cm til 1cm på kroppshår, typ legger, lår, armer osv, hvis det er underlivet så ville jeg anbefalt 3-5 millimeter. Det er fordi at hvis hårene er for korte, så er det ikke sikkert at alt kommer med stripsen. Er de for lange derimot så er det noen salonger som tilbyr trimming av hårene før de begynner å vokse. Det er også mer vanlig å bruke hardvoks enn stripsvoks på underlivet. Om det gjør mer vondt når de er lange eller korte har egentlig ikke så mye å si. Tykkelsen på hårstrået kan ha noe å si derimot, da stive, tykke hår kan være mer vondt å vokse enn tynne, fine hår. Smerte er forskjellig fra person til person, og jo oftere du vokser deg, jo mindre vondt gjør det som regel etter hvert. Anonymkode: efd47...86b
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #4 Skrevet 13. oktober 2022 Der jeg gikk krevde de minimum 2 ukers vekst, men også relativt sett maks det. Altså de behandlet ikke naturlig langt. Så barber, dra 2-3 uker etter. Anonymkode: 49f12...078
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #5 Skrevet 13. oktober 2022 Okei takk for svar Anonymkode: 43c86...bb5
OxBall Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 Det lugger litt mer med lange hår. Spiller ingen rolle hvor på kroppen det er.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #7 Skrevet 15. oktober 2022 Hårets lengde har ingen ting med smerte å gjøre. Håret må være i "passende" lengde for at voksen skal få tak. Ikke for langt, men heller ikke for kort. Det er ganske vanlig at de "trimmer" håret ned til passende lende dersom det er for langt. Anonymkode: a705d...6e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå