Gå til innhold

Barnehage og brudd på taushetsplikten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg har en venn som har en unge i barnehage. Hun fikk en ekkel opplevelse for ikke så lenge siden der ungen hennes hadde sagt at faren hadde lagt blåmerke på h*n til en barnehageansatt, og barnehageansatte hadde da fortalt dette til mamma'n forran andre unger og en annen voksen som hun aldri hadde sett før, (hun fikk vite i ettertid at dette var en vikar). Denne ungen hadde også sagt til en annen ansatte at det var en annen unge som hadde laget blåmerke på h*n. Og ungen hadde også sagt til mamma'n sin at det var en tredje unge som hadde laget blåmerke. Men det de reagerte veldig på var at denne ansatte har da snakket om dette til mammaen forran andre barn og voksne. Vil tro at dette er brudd på taushetsplikten? For til slutt så viste det seg at faren IKKE hadde laget blåmerke på ungen sin. Og nå sitter det også to foreldre som er redd for at de andre ungene har hørt dette og reist hjem og kanskje ha fortalt dette til sine foreldre og da går det uhyggelige falske rykter blandt andre foreldre om at denne faren er slem med ungen sin. Foreldrene har bedt om ett møte ang dette.

Er det noe de kan ta med seg i dette møte, er det rett at denne ansatte har brutt taushetsplikten sin? 

Anonymkode: 8f0d0...4a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var uprofesjonelt å ta den samtalen mens andre hørte på, så det bør de ihvertfall få ei skrape for. Men om min unge kommer hjem og forteller at pappaen til Ane har laget blåmerke på henne, så er ikke vold det første jeg tenker på. 
Man skal ta barn på alvor, men de fleste barn som blir utsatt for vold sier veldig lite om det. Forøvrig kan min toåring fortelle at hun får pupp av de barnehageansatte når hun er lei seg. Hvilket jeg heller ikke tar så veldig seriøst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...