Gå til innhold

Finnes det noen ulemper og flytte boliglånet over i en annen bank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og min samboer eier et hus sammen, men pga veldig forskjellig økonomi har vi hver sitt lån. Jeg ser nå at jeg kan få bedre lånevilkår i SPK. Er det noen ulemper dersom jeg flytter lånet mitt?

Anonymkode: addd7...925

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*ved å

beklager 🙂

Skrevet

Fordelen ee vel som regel lavere rente. Ulempen er at mange banker krever at du flytter lønningskonto til den nye banken. Enten kan du da sjonglere to banker i det daglige, eller så må du bestille opp nye bankkort, avinstallere/installere ny app, sette opp ny nettbank etc. etc. Jeg som liker å ha alt på et sted syntes det ble mye mas ved å bytte og opprette ørten nye bankkonti i nettbanken for forbruk og sparing, men så gikk renta ned ganske mye også da så...

Anonymkode: f472b...bd5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordelen ee vel som regel lavere rente. Ulempen er at mange banker krever at du flytter lønningskonto til den nye banken. Enten kan du da sjonglere to banker i det daglige, eller så må du bestille opp nye bankkort, avinstallere/installere ny app, sette opp ny nettbank etc. etc. Jeg som liker å ha alt på et sted syntes det ble mye mas ved å bytte og opprette ørten nye bankkonti i nettbanken for forbruk og sparing, men så gikk renta ned ganske mye også da så...

Skjønner! Jeg bytter evt til SPK som ikke har banktjenester, og jeg kan dermed bli i banken jeg har fra før..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skjønner! Jeg bytter evt til SPK som ikke har banktjenester, og jeg kan dermed bli i banken jeg har fra før..

Da er det ingen ulemper slik jeg ser det. Jeg ville byttet uten tvil!

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Da er det ingen ulemper slik jeg ser det. Jeg ville byttet uten tvil!

Enig! 

Anonymkode: 52077...6e1

Skrevet

Ny bank krever som regel at du oppretter Lønnskonto, men de kan ikke styre at du faktisk bytter utbetalingskonto hos arbeidsgiver. Det er jo bare å oppgi ditt gamle kontonummer som trekkonto på lånet siden den nye ikke er aktiv enda. Husk å kansellere evt kredittkort etc.

Ulempen er gebyrer ved nytt lån, tinglysning og etablingsgebyr etc

Skrevet

Spk må du jo ta om du har mulighet for det!

Vær obs på at de har lang behandling tid. Det står oppgitt på sidene deres hvilke søknader de behandler til enhver tid. 

Utenom det er det absolutt ingen bakdeler med å bytte til de! Veldig oversiktlig minside og slikt der. 

Anonymkode: 19800...52c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...