AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #21 Del Skrevet 13. oktober 2022 Du kan ikke forvente noen ting, du kan ønske, men det er da ikke et krav at besteforeldre skal stille som barnevakt. Dine barn og ditt ansvar. Har aldri forventet barnevakt til mine barn Anonymkode: 93002...1cc 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #22 Del Skrevet 13. oktober 2022 Kunne godt tenkt meg å ha den mengden barnepass dere har 😅 Jeg er alene med en på 3,5 og mamma har hatt ham på overnatting én gang i løpet av de årene, og hentet i barnehagen to ganger siden han begynte. Det er den eneste barnevakten jeg har i tillegg, pappa er død og jeg har ikke søsken. Anonymkode: 15772...3ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #23 Del Skrevet 13. oktober 2022 «Bare» 8 ganger på et år, og i tillegg med overnatting? Her har besteforeldrene passet barna 2 ganger i år, og barna er 4 og 6. I fjor passet de de ikke i det hele tatt. 🙈 Før i år var sist gang vi var ute og spiste sammen i 2018, og da var det tidlig lunsj på en lørdag siden besteforeldrene kun kunne passe i 1,5 time midt på dagen. 🙈 Jeg syntes du burde være takknemlig for den hjelpen du får. 🙈 Anonymkode: ff348...579 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #24 Del Skrevet 13. oktober 2022 Du kan ikke forvente noe nei, men ønske mer kan du. Selvfølgelig! Og skjønner at det er ekstra kjipere når de alltid endrer på ting. Og ja, dere får nok mye mer pass enn mange. Men også mindre enn andre. Syns ikke 8 hanger på 10 mnd er mye i det heletatt slik som mange andre her sier. Har selv passet sønnen til et vennepar minst 50 netter allerede, og han er bare halvannet år. Barna til søskenet mitt passer jeg ca 4-5 netter i mnd. Og ja, jeg har også et liv utenom Anonymkode: ca8d9...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #25 Del Skrevet 13. oktober 2022 Du har pass til barn du har valgt å få nesten 1 gang i mnd. Det er mye altså. Anonymkode: 674da...9c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 13. oktober 2022 #26 Del Skrevet 13. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har 2 småbarn, 4 og 1 år. Mannen og jeg jobber fulltid og begge barn går i bhg. Vi får svært lite pass av mine foreldre - syns vi. Svigers er ikke med i bildet, så vi har kun mine foreldre. Totalt i år har vi fått pass 8 ganger, hvorav 1 av dem var i helgen. De andre 7 gangene har de hentet i bhg på en hverdag, sovet der, og levert dem i bhg dagen etter. Det er ikke akkurat så mye pass med tanke på at eldste legger seg ca. mellom 19.30, og de henter ca kl 15.30-16.00. De bor i nærheten av oss, er i 50-årene og jobber 80% begge to. Kan også nevne at de enda ikke har passet yngste på 1 år, bare eldste. Grunnen er fordi de orker ikke å bli vekt på natten. Hun våkner ca 1-2 ganger, men sovner med en gang etter å ha fått byss og vann på flaske. Hun har aldri vært våken over lang tid og sovet godt og systematisk siden fødsel. de sier de kan passe henne når ho nærmer seg 1,5. De har sagt at de aldri kommer til å passe begge to om gangen. Vi spør sjeldent, men når vi først ber om pass er det ALLTID en endring eller så mye om-og-men. Eks: Vi spurte om pass fra lørdag til søndag pga sommeravslutning på mannens jobb. Det fikk vi ikke, men de kunne passe eldste fredag til lørdag. Altså hente på fredag etter bhg, og levere kl 11-12 på lørdag. Det hjelper jo ikke siden avslutning var på lørdag, så jeg ble hjemme. De kunne ikke passe fra lørdag til søndag fordi de må få sovet lenge på søndag grunnet jobb på mandag. Eldste våkner ca halv 8, 8. Eksempel nr 2. Spurte om pass fra onsdag til torsdag fordi vi skulle på dugnad og handle nytt toalett. Det kunne de ikke fordi de skulle handle på IKEA på tirsdag (!), og derfor trengte de en "vanlig" kveld på onsdag, dagen etter. De tilbød pass fra torsdag til fredag. Det passet ikke for oss dessverre, og det ble ikke noe av. Sånn er det HELE tiden. Og de tilbyr aldri pass selv. Det blir kun noe av de gangene vi har spurt. Er dette normalt? Jeg vet selvfølgelig at ingenting er gitt, at man skal ikke forvente at besteforeldre stiller opp i hele tiden. Men jeg syns 8 ganger på 10 mnd ikke er mye. Blir så fustrert fordi jeg hører andre, kollegaer og venner, har faste dager i uken, annenhver helg, osv. Vi har hatt EN "helg" (fredagskveld til lørdag formiddag) alene på over 1 år. Nå får jeg ikke det heller fordi de passer bare en om gangen. Hva mener dere? Anonymkode: 8660c...862 Tror ikke jeg har hatt "pass" 8 ganger på de 6 årene sønnen har levd en gang. Og det er ikke fordi jeg ikke hadde satt pris på det/trengt det, for å si det sånn. Det finnes jo ingen regler på hva andre skal gjøre for dere. Og det er ikke andre sitt ansvar at dere har mye jobb og barn. Man kan jo strengt tatt finne andre til barnepass også, enten leie inn profesjonelle eller finne noen i nabolaget som passer til oppgaven. Når det er sagt så synes jo jeg personlig at familie, og venner, for den saks skyld, bør stille opp for hverandre. Akkurat hvor mye og på hvilken måte osv kommer jo helt an på muligheter, helse, evner, osv osv. Men ja. Skal ikke si jeg har sånn voldsomme krav eller forventninger, men må si jeg er litt skuffet over hele opplegget rundt meg. Men det er jo fordi det handler om å stille opp litt for hverandre, og det går jo begge veier å handler ikke bare om barn. Om noen man bryr seg om er sliten, trenger en pause, trenger hjelp med noe etc etc så hjelper man jo, innen rimelighetens grenser og det man har mulighet til. Jeg gjør ihvertfall det. 🤷 Ekstra irriterende/sårt blir det vell fordi besteforeldrene snakker som om de vil ta mer del, men så bare gjør de det ikke. Men, det er deres valg. Det er forsåvidt greit nok. Men da må de tåle at det påvirker forholdet vårt og kanskje forholdet med barnet. Man høster som man sår osv. Det er jo en naturlig konsekvens av å ta avstand fra, Ikke engasjere seg i, treffes lite/sjeldent osv. Det gjør jo noe med forholdet enten man vil eller ikke. Endret 13. oktober 2022 av Crazydoglady 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #27 Del Skrevet 13. oktober 2022 De har jobber og trenger søvnen sin. Det forstår jeg godt. J3g passer heller ikke småbarn som våkner om natten. Har ikke barnebarn men blir spurt om barnepass. Skjønner dem også den ukedagen du spurte om: er de på jobb på dagen og skulle på IKEA på kvelden så skjønner jeg at de ikke orker en barnepassøkt etter jobb dagen etter. De vil sikkert passe begge når de blir større tenker jeg. Var j3g deg ville jeg droppet barnepass i ukedagene og bare spurt om lørdag til søndags pass. Du sier det jo selv at hverdagspass ikke er mange timer, men etter en arbeidsdag så er det mye likevel. Anonymkode: 1db2b...813 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #28 Del Skrevet 13. oktober 2022 Det er jo deres barn, dere valgte å få dem. Å forvente å få barnepass er kravstort, synes jeg. De er i jobb de også, og de er ferdige med barnelivet. Anonymkode: c6a3e...9c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #29 Del Skrevet 13. oktober 2022 Stakkars deg. Vi har ingen som kan passe vi🤷♀️ Anonymkode: 69a87...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #30 Del Skrevet 13. oktober 2022 Jeg er alene med to barn (6 og 10) I år har jeg hatt pass til jobbmøte ettermiddag en gang, to planleggingsdager på dagtid og 2 kvelder der de har vært her hjemme mens jeg har vært på foreldremøter. Ingen overnattinger. Mine foreldre bor 10 min unna og en er pensjonist. Vi er mye sammen, men da er jeg også med. Det er nok over et år siden vi har har overnattingsbarnevakt. Anonymkode: b597f...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #31 Del Skrevet 13. oktober 2022 Jeg tenker at de strekker seg ikke mer enn pittelitt. De virker uinteresserte og dere bør finne en annen barnevakt som dere betaler for pass og la de besteforeldrene tilby istedenfor. Husk å være litt restriktive når de spør, så de skjønner hvordan det føles. Det finnes foreldre som får barn for å bli elsket resten av livet. Få gratis kjærlighet med andre ord. Du finner ut hvilken type dine er. Anonymkode: 07d75...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshineyellow Skrevet 13. oktober 2022 #32 Del Skrevet 13. oktober 2022 Typisk her inne at alle skal klage for de får mindre pass og man velger selv å få barn... Ja, dere er heldige som får pass, men jeg forstår godt frustrasjonen når de ikke kan passe slik at dere kan eks dra på sommerfest sammen. Om dere er strenge på skjermtid, så kan dere la eldste se mer hos dem, for å avlaste dem. At når han våkner kan det være en film tilgjengelig på ipad. Kanskje de også er redde for at det skal bli for mye pass, siden de kjenner på kroppen at det tar på med små barn. Om det er besteforeldre her inne som liker å passe barnebarna, så må jeg si at jeg digger dere! Burde vært flere av dere ♡ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VOX Skrevet 13. oktober 2022 #33 Del Skrevet 13. oktober 2022 Jeg er så heldig å ha 3 barnebarn, vi bor nesten 60 mil unna hverandre, vi møtes minst en gang i mnd. Jeg er sammen med ungene så mye som mulig, har aldri vært noe ork. Vi storkoser oss. Dere besteforeldre som synes dere er ferdige med småunger..vel jeg synes opprinnelig synd på dere. Det trenger da ikke være noe ekstra styr, alt det dagligdagse kan ungene delta på. Vi baker, lager middag, leser går på skattejakt i skogen, tegner..tiden flyr. Det båndet en knytter når ungene er små er ikke bare å ordne når de blir større. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #34 Del Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har 2 småbarn, 4 og 1 år. Mannen og jeg jobber fulltid og begge barn går i bhg. Vi får svært lite pass av mine foreldre - syns vi. Svigers er ikke med i bildet, så vi har kun mine foreldre. Totalt i år har vi fått pass 8 ganger, hvorav 1 av dem var i helgen. De andre 7 gangene har de hentet i bhg på en hverdag, sovet der, og levert dem i bhg dagen etter. Det er ikke akkurat så mye pass med tanke på at eldste legger seg ca. mellom 19.30, og de henter ca kl 15.30-16.00. De bor i nærheten av oss, er i 50-årene og jobber 80% begge to. Kan også nevne at de enda ikke har passet yngste på 1 år, bare eldste. Grunnen er fordi de orker ikke å bli vekt på natten. Hun våkner ca 1-2 ganger, men sovner med en gang etter å ha fått byss og vann på flaske. Hun har aldri vært våken over lang tid og sovet godt og systematisk siden fødsel. de sier de kan passe henne når ho nærmer seg 1,5. De har sagt at de aldri kommer til å passe begge to om gangen. Vi spør sjeldent, men når vi først ber om pass er det ALLTID en endring eller så mye om-og-men. Eks: Vi spurte om pass fra lørdag til søndag pga sommeravslutning på mannens jobb. Det fikk vi ikke, men de kunne passe eldste fredag til lørdag. Altså hente på fredag etter bhg, og levere kl 11-12 på lørdag. Det hjelper jo ikke siden avslutning var på lørdag, så jeg ble hjemme. De kunne ikke passe fra lørdag til søndag fordi de må få sovet lenge på søndag grunnet jobb på mandag. Eldste våkner ca halv 8, 8. Eksempel nr 2. Spurte om pass fra onsdag til torsdag fordi vi skulle på dugnad og handle nytt toalett. Det kunne de ikke fordi de skulle handle på IKEA på tirsdag (!), og derfor trengte de en "vanlig" kveld på onsdag, dagen etter. De tilbød pass fra torsdag til fredag. Det passet ikke for oss dessverre, og det ble ikke noe av. Sånn er det HELE tiden. Og de tilbyr aldri pass selv. Det blir kun noe av de gangene vi har spurt. Er dette normalt? Jeg vet selvfølgelig at ingenting er gitt, at man skal ikke forvente at besteforeldre stiller opp i hele tiden. Men jeg syns 8 ganger på 10 mnd ikke er mye. Blir så fustrert fordi jeg hører andre, kollegaer og venner, har faste dager i uken, annenhver helg, osv. Vi har hatt EN "helg" (fredagskveld til lørdag formiddag) alene på over 1 år. Nå får jeg ikke det heller fordi de passer bare en om gangen. Hva mener dere? Anonymkode: 8660c...862 Min 14 åring har sovet hos sine besteforeldre en natt i hele sitt liv. Og det er helt greit, det er jeg som har valgt å få barn. Hvor mye stiller dere opp/ inviterer og involverer dere besteforeldrene foruten å kreve barnevakt? Anonymkode: 5d58a...0fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turtellure12 Skrevet 13. oktober 2022 #35 Del Skrevet 13. oktober 2022 (endret) Jeg henger meg på det noen sier her, at TS ikke bør forvente noe. Du kan ikke det, for barnepass er ikke noe man MÅ gjøre. Når det er sagt, så bør besteforeldre tenke på at det er i småbarnsfasen man danner sterke bånd. Vil du kun passe når barna blir større er det ikke sikkert de vil. Investerer du i familien, investerer familien i deg. Så da tenker jeg TS kan fint være restriktiv på hva ho gjør når de havner på hjemmet og klager på lite besøk. Ho MÅ tross alt ikke besøke dem da hun har sitt eget å styre med... Endret 13. oktober 2022 av Turtellure12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #36 Del Skrevet 13. oktober 2022 Du forventer altfor mye Anonymkode: 61fbf...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 13. oktober 2022 #37 Del Skrevet 13. oktober 2022 Hvor bortskjemt er du egentlig? Du bagatelliserer å våkne om natten, bruke hele dagen på småbarn, kle på, servere, følge, hente, passe på hvert sekund. Bale med legging. Kort sagt alt som er slitsomt med barn. Det synes du skal være enkelt for foreldrene dine? Og du spør hvor mye du kan forvente?? Ingenting. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #38 Del Skrevet 13. oktober 2022 Når man er i 50-årene og i jobb er dessverre ikke overskuddet det samme, så jeg forstår at de setter grenser. Av de jeg kjenner som har fast dag for pass av barnebarn, er alle pensjonister. Det er ikke regelen for de fleste besteforeldre. Anonymkode: bb6d7...abe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #39 Del Skrevet 13. oktober 2022 Mine er 13 og 8-vi har ikke hatt barnevakt på 9 år så jeg synes jo du har mye hjelp av dine. Svigers er nettopp blitt pensjonister, bor 3 t unna oss og er fryktelige opptatte. Det har gått greit, lite festligheter i lag men vi har tålt det, nå er vi på plussiden siden eldste kan passe minste..vi har ventet lenge på den🤭 Anonymkode: 7bd93...f97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #40 Del Skrevet 13. oktober 2022 Ingenting kan du forvente! Det er du og din samboer som har valgt å få barn, foreldrene dine er ferdige med småbarnslivet og trenger ikke å passe barnebarn om de ikke vil! Skaff dere betalt barnevakt om dere vil ha avlastning! Anonymkode: b078d...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå