Gå til innhold

Vurderer å bruke 2-3 hundre tusen på en sporty brukt bensinbil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Valget står mellom BMW 3-serie, MB CLA eller en VW Golf.

Voksen mann som spør.

Hva er et godt valg?

Anonymkode: e6ca6...b9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok gått for Mercedes'en. Flotte biler 😊

Evt. en Golf med litt hk.

Men jeg er ingen bilekspert da 😊

Skrevet

MB'n uten tvil (kun på grunn av utseendet, kan ikke noe om bil)

Anonymkode: 58cda...577

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Voksen mann som spør.

Hva er et godt valg?

Hva som er et godt valg er vanskelig å si, da det i stor grad bunner i individuelle preferanser når det er snakk om sporty bensinbiler.

Personlig så synes jeg ikke MB CLA har et spesielt pent utseende. Det er et eller annet med bakenden som er helt feil. I tillegg synes jeg MB sliter med interiørdesignet sitt. Jeg synes det seg ut som en merkelig krysning av gubbete og bling-bling. I tillegg er den forhjulsdrevet. Går du for 4MATIC, så er den fortsatt basert på forhjulsdrift.

VW Golf er en fin "sleeper car". Altså en bil som går under radaren og ikke legges merke til, men som er god å kjøre. Aldri kjørt nyere GTI eller R, men hørt de er morsomme. Dog synes jeg selv de er veldige kjedelige, og det er 13 på dusinet av Golfer i Norge. Også forhjulsbasert.

Av disse tre ville jeg nok valgt en 3-serie. Peneste av disse tre bilene og har et klassisk interiør. Gode sportsseter i BMW også. Pluss for bakhjulsdrift. 

Dog slenger jeg inn et forslag jeg vil anbefale deg å se på, som ligger mitt hjerte nær. Det er en Alfa Romeo Giulia. Ligger en 2017-modell med 200HK og bakhjulsdrift som er gått 60K til 325K på Finn nå. Dette er en ekstremt god bil å kjøre, og det er en sjelden bil på norske veier. Den som ligger ute er svart, så det er ikke slik at den stikker seg skikkelig ut, men den er noe annet enn alle de typiske bilene her til lands. Alle bilentusiaster bør ha eid en Alfa.

Skrevet

Kjøp Ferrari i stedet. Mye kulere 

Anonymkode: a90fe...370

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke noe fan av de vedlikeholdsintensive tyske merkene. Om det kan være fornøyd med en 200 hk diesel, så er disse her biler som generelt har fått knallgode anmeldelser:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=275772629

Anonymkode: 82f29...d2f

Vedlikeholdsintensive tyske merkene? De må jo ikke på service noe oftere enn andre merker…

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke noen input mhp. merke, men man bør nok være klar over at dette er bortimot selve oppskriften på høyt verditap. Har man penger til over er det jo greit, men prøver man å få et noenlunde rimelig bilhold bør man nok se etter andre typer biler. 

• Liker 1
Skrevet
-jk- skrev (42 minutter siden):

Jeg har ikke noen input mhp. merke, men man bør nok være klar over at dette er bortimot selve oppskriften på høyt verditap. Har man penger til over er det jo greit, men prøver man å få et noenlunde rimelig bilhold bør man nok se etter andre typer biler. 

TS har da ikke spurt etter tips til rimelig bilhold. Sporty brukt bensinbil til 300K taper seg ikke nødvendigvis så stort de neste 3 årene om den behandles godt og ikke kjøres ihjel.

Skrevet
Reign skrev (3 timer siden):

Vedlikeholdsintensive tyske merkene? De må jo ikke på service noe oftere enn andre merker…

Ikke nødvendigvis, men det er mye feil på de og servicen er gjerne dyrere.

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Takk for tips.

Må si jeg har sansen for CLA stasjonsvogn på design. Sedan blir for jålete for meg.

Når det gjelder 3 serien til BMW liker jeg kun sedan. 2 literen har potensiale til betydelig mer Hk og moment. Ja, bakhjulsdrift og manuelt gear pirrer meg litt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.10.2022 den 19.34):

Voksen mann som spør.

Hva er et godt valg?

Jeg syns BMW 3 serien er råsexy bil. Men syns også en MB er fint.

Anonymkode: c0bc5...372

• Liker 2
Skrevet
Reign skrev (10 timer siden):

Det er bare Kia-salgsmannen som er ute og farer med løgner igjen og promoterer Kia i alle fvckings tråder, spesielt som handler om tyske biler. Er det ikke Kia Picanto, Rio eller Stonic, så er det visst Stinger nå 😂 

Anonymkode: aa39b...f2f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke nødvendigvis, men det er mye feil på de og servicen er gjerne dyrere.

Sure brah.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...