mr. Skrevet 29. oktober 2022 #21 Del Skrevet 29. oktober 2022 Pawn Hearts skrev (1 time siden): Jeg tenkte meg nok at det bunnet i en oversetterfeil. En billion på engelsk er en milliard på norsk. Vel skylder Ukraina mye penger, men vi trenger jo ikke å tusendoble gjelda deres. Ok greit. My bad. 13.5 milliarder. Men det blir bare til USA. Gidder ikke å google gjeld til andre land. Uansett det er sikkert små penger for en av de fattigste og mest korrupte land i Europa ja. Jeg har skrevet før og jeg skriver igjen : jeg er imot krig ,jeg er imot alle verdens land som skal spille verdens politi ,jeg hater ikke Ukraina ! Men politikk som ligger bak ,det liker jeg ikke !!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 29. oktober 2022 #22 Del Skrevet 29. oktober 2022 mr. skrev (8 minutter siden): Ok greit. My bad. 13.5 milliarder. Men det blir bare til USA. Gidder ikke å google gjeld til andre land. Uansett det er sikkert små penger for en av de fattigste og mest korrupte land i Europa ja. Jeg har skrevet før og jeg skriver igjen : jeg er imot krig ,jeg er imot alle verdens land som skal spille verdens politi ,jeg hater ikke Ukraina ! Men politikk som ligger bak ,det liker jeg ikke !!! Det er faktisk bare lommerusk. Ukraina er et stort land med 43 millioner innbyggere, og 13,5 milliarder er altså ca en tredjedel av pengene Norge sløser vekk på bistand hvert år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. oktober 2022 #23 Del Skrevet 29. oktober 2022 mr. skrev (21 timer siden): NATO tjener penger på våpen som "gis" til Ukraina. Det er det. NATO er USA. Andre medlemland er løpegutter. Ukraina skylder til USA 13,5 billioner dollars ,siden januar 2021. De har ikke bare tapt krigen, de har tapt sin fremtidig frihet og. De forstår det ikke enda. Eller vanlige folk som dør forstår det ikke. Komikeren og gjengen hans vet det veldig bra. Akkurat som Europa skyldte USA penger etter andre verdenskrig også da? Zelensky er kanskje komiker, men Putin er en vits. Komikeren er han som står skulder ved skulder med folket sitt, mens Putin er feigingen som gjemmer seg alene i bunkeren sin. Det er nok riktig at det er USA som står mellom demokratiske land og diktatur. Så vi skal være glade for at vi har USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. oktober 2022 #24 Del Skrevet 29. oktober 2022 mr. skrev (2 timer siden): Værsågod: https://www.defense.gov/News/News-Stories/Article/Article/3138602/us-announces-298-billion-in-aid-to-ukraine/ Det står ikke noe der om at Ukraina skylder USA dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. oktober 2022 #25 Del Skrevet 29. oktober 2022 mr. skrev (55 minutter siden): Uansett det er sikkert små penger for en av de fattigste og mest korrupte land i Europa ja. Hva er poenget med å skrive slikt? Du vet godt at korrupsjonen henger igjen etter Russland og russisk innflytelse. Ukraina har begynte å rydde opp i korrupsjonen etter hvert som de har beveget seg mot vesten. Russland er derimot med korrupt enn noen gang. mr. skrev (55 minutter siden): Jeg har skrevet før og jeg skriver igjen : jeg er imot krig ,jeg er imot alle verdens land som skal spille verdens politi ,jeg hater ikke Ukraina ! Men politikk som ligger bak ,det liker jeg ikke !!! Da bør du jo være motstander av Russland og deres angrepskrig, og heller legge ansvaret der det hører hjemme. Er det slik at du helst så at Ukraina tapte og ble slaktet ned i enda større grad? Og at ukrainere ble tvunget til å leve under et brutalt diktatur? Og at Russland kontrollerer enda mer av verdens matproduksjon? Konsekvensen av slike holdninger blir jo at det åpnes for at det er fritt frem for å invadere andre og lagen enda flere kriger. Og konsekvensen av det igjen blir at flere må bli medlemmer av forsvarsallianser for å overleve. Så du får NATO og alt mulig som blir kraftig styrket. Har du i det hele tatt tenkt gjennom noe av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 29. oktober 2022 Forfatter #26 Del Skrevet 29. oktober 2022 jabx skrev (På 23.10.2022 den 0.20): Det er vel NATO-land som sender, ikke NATO som organisasjon? Nei, ut i fra hva jeg forstår, så er det nå tydeligvis NATO som organisjon i tillegg. Nato vil om kort tid leverte anti-drone-utstyr til Ukraina, sa Stoltenberg på en pressekonferanse torsdag ettermiddag, etter møtet med forsvarsministrene i medlemslandene. Nato vil også bidra med drivstoff, vinter-bekledning og medisinsk utstyr, opplyste Stoltenberg på en pressekonferanse etter et to dagers forsvarsministermøte i Brussel. – Dette kommer i tillegg til allierte lands donasjoner av artilleri, luftvern og pansrede kjøretøyer, sa Nato-sjefen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå