Nutz Skrevet 13. oktober 2022 #1 Skrevet 13. oktober 2022 Kom over en annen tråd der det ble snakk om at å ikke drikke alkohol var en dealbreaker for mange, så da begynte jeg å lure på hvor ofte folk egentlig drikker. Selv økte forbruket ganske betraktelig under corona, men nå har jeg lagt det helt bak meg og kan vel egentlig kalle meg avholds. Likevel har jeg ikke noe problem med å unne meg noen glass om behovet skulle vært der, men det har foreløpig ikke dukket opp. Hor ofte drikker dere andre her inne?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #3 Skrevet 13. oktober 2022 Aldri. Drakk mye under korona og fant ut at jeg måtte få kontroll på det, så slutta å drikke for snart et år siden. Anonymkode: bac3c...c16
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #4 Skrevet 13. oktober 2022 Her vil du nok få mest svar som sier "aldri". Avholdsfolk er de som svarer, men de utgjør neppe "folk flest". Jeg drikker alkohol noen ganger i måneden. I setting middag m/vin eller sosiale events. Men aldri nok til å bli full, det la jeg bak meg i 20-årene. Anonymkode: d63c8...65b 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #5 Skrevet 13. oktober 2022 Ca 1/2 flaskevin hver fredag. Anonymkode: 8be98...749
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #6 Skrevet 13. oktober 2022 Før drakk jeg noen få ganger i året. Nå drikker jeg ikke i det hele tatt grunnet helseårsaker. Men har funnet mange gode mocktails og alkoholfrie rødviner, så jeg savner i grunnen ikke å drikke alkohol. Anonymkode: c12d1...a97
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #7 Skrevet 13. oktober 2022 52 ganger i året. 1-3 enheter Anonymkode: 6ea45...922
Crazydoglady Skrevet 13. oktober 2022 #8 Skrevet 13. oktober 2022 (endret) I snitt en gang i året ca. På en eller annen fest. Synes ikke alkoholholdig drikke er sånn kjempe godt, heller ikke til mat, så da blir det lite drikking da, spesielt siden jeg ikke er særlig mye på fest lengre. Er jeg på fest så drikker jeg, men jeg blir så dårlig etter å ha drukket, selv om jeg bare drikker ett par pils, så finner helst andre ting å finne på. Hva andre gjør bryr meg ikke så veldig, sålenge de ikke har ett alkoholproblem eller må på fest hver helg. Greit nok det og for den som vil, men snakker man potensielt forhold så er det jo greit med noen som har ish samme interesser slik at man slipper å være hver for seg hver helg fordi den ene skal feste og den andre ikke, jeg takler ikke å være edru på fest. Fulle folk er skikkelig irriterende(jeg er også det når jeg er full, så ikke noe ovenfra og ned holdning, det er bare sånn det er), så der har jeg ikke så mye å gi. På andre områder kan jeg jo fint bli med å ta del i ting og interesser selv om det ikke er helt i min gate.. Vil folk drikke til mat osv så er ikke det noe jeg tenker over selv om jeg ikke gjør det selv.. 🤷 Endret 13. oktober 2022 av Crazydoglady
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #9 Skrevet 13. oktober 2022 2 ganger i uka (fredag og lørdag). Totalt pr. uke blir 3-4 flasker vin og noen halvlitere med øl. Vil tro dette er gjennomsnittet de siste 20 år. Jeg drakk mer da jeg var 15 - 25. Jeg er 45 nå. Anonymkode: 06312...84b 2
Frøkenfryd30 Skrevet 13. oktober 2022 #10 Skrevet 13. oktober 2022 Aldri 😅 Tåler ingenting, og liker ikke smaken av alkohol, rar som jeg sikkert er. Er 37, sist jeg drakk var jeg ca. 24-25.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #12 Skrevet 13. oktober 2022 3-4 dager i uka. Anonymkode: 44b5f...cb2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #13 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Her vil du nok få mest svar som sier "aldri". Avholdsfolk er de som svarer, men de utgjør neppe "folk flest". Anonymkode: d63c8...65b Så langt er det rimelig 50/50, så jeg tror man får et greit inntrykk av "folk flest". Men så er vel uansett ikke KG stedet for seriøs statistikk heller. Anonymkode: c12d1...a97
Imariuz Skrevet 13. oktober 2022 #14 Skrevet 13. oktober 2022 Nutz skrev (28 minutter siden): Kom over en annen tråd der det ble snakk om at å ikke drikke alkohol var en dealbreaker for mange, så da begynte jeg å lure på hvor ofte folk egentlig drikker. Selv økte forbruket ganske betraktelig under corona, men nå har jeg lagt det helt bak meg og kan vel egentlig kalle meg avholds. Likevel har jeg ikke noe problem med å unne meg noen glass om behovet skulle vært der, men det har foreløpig ikke dukket opp. Hor ofte drikker dere andre her inne? Hender jeg tar et glass akevitt på julaften og et glass champagne på nyttårsaften. Drikker ikke utenom det.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #15 Skrevet 13. oktober 2022 Hver fredag og lørdag. Ca 1/2 fl vin fredag og en hel på lørdag + én øl i tillegg av og til. Anonymkode: e6b4e...8c7 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #16 Skrevet 13. oktober 2022 Hver dag Anonymkode: 847fa...4fa 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #17 Skrevet 13. oktober 2022 To seksere/2 flasker vin i uken ca. og evt. noen drinker Mer når juleølen kommer i butikk 🤣 Anonymkode: 57faf...385 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #19 Skrevet 13. oktober 2022 2-3 pils, hver dag. Anonymkode: a9b6e...97e 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #20 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Så langt er det rimelig 50/50, så jeg tror man får et greit inntrykk av "folk flest". Men så er vel uansett ikke KG stedet for seriøs statistikk heller. Anonymkode: c12d1...a97 Nei, det er ikke representativt. I følge undersøkelser så er bare rundt 10 prosent av den norske befolkningen avholds: https://www.fhi.no/nettpub/alkoholinorge/omsetning-og-bruk/alkoholbruk-i-den-voksne-befolkningen/ Men menneskelig psykologi er å være stolt når man klarer å motstå, om det er alkohol eller drittmat, og disse er mer opptatt av å fortelle om hvor "flinke" de er. Ser det på tråder om "hvor ofte spiser du godteri" og 50% sier aldri. I det virkelige livet møter jeg ytterst sjeldent mennesker som aldri spiser godteri. Anonymkode: d63c8...65b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå