AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #1 Skrevet 13. oktober 2022 Fins det et våtfôr som er billig og bra? Bruker royal canin, men blir fort dyrt. Anonymkode: 68e41...ad9
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #2 Skrevet 13. oktober 2022 Våre liker whiscas Anonymkode: 191b1...55b
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #3 Skrevet 13. oktober 2022 Det jeg gjør noen ganger er å kjøpe billig frossen torsk el sei uten salt og trekker dette til min katt som bløtfor. Lager for 2-3 dager(ca 250 g) Han elsker det. Anonymkode: ad3ce...761 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #4 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Våre liker whiscas Anonymkode: 191b1...55b Ts her. Har tenkt på den. Men lurer på om den er bra næringsmessig? Mener at jeg leste en plass at billig fôr kan være tilsatt noe katter ikke skal ha, men husker ikke nå hva det var. Anonymkode: 68e41...ad9
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #5 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ts her. Har tenkt på den. Men lurer på om den er bra næringsmessig? Mener at jeg leste en plass at billig fôr kan være tilsatt noe katter ikke skal ha, men husker ikke nå hva det var. Anonymkode: 68e41...ad9 Sukker. Katter trenger ca 0-8(10max)% karbohydrat. Vanligvis får de litt karbs i seg gjennom at byttedyret har spist andre ting (feks en mus som spiser korn og derfor får katten det i seg) men de trenger egentlig 0%.. Whiskas tilsetter sukker (i tillegg til alle karbohydratene som er der fra før av gjennom de vegitabilske kildene)… Som man ser på dette bilde så er kjøttet hentet fra animalske biprodukter, som er det kjøttet man ikke bruker til oss mennesker, som kan være veldig bra, som lever, hjerter og så videre, men man har ingen sjanse for å vite hva som faktisk blir brukt, er det dyr som er friske og faktisk har blitt brukt til mennesker? Er det bare fjær, øyner og nebb? Hva dom EGENTLIG er i fôret? Man vet ikke. Her ser man bare at de kan garantere at det er 4% okse(eller lam eller fjærkre) og mer kan de ikke garantere. Korn? Kattene har ingenting bruk for det. Planteprotein? Hvorfor ikke kjøttprotein? Jo fordi planteprotein er mye billigere, men det har ikke kattene like god utbytte av. Anonymkode: ecf8d...d43
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #6 Skrevet 13. oktober 2022 Noen ganger kjøper jeg kylling, biff og sei(katter skal ikke ha så mye fisk) på butikken og gir dette. Men for det meste så kjøper vi våtfôr fra zooplus (wild freedom, animonda carny, macs, grau, feringa, thrive) eller canagan (dyr) og smaak (billig) på musti. Høy kjøttprosent og ingen tull. Mine liker best våtfôrene på pose, ikke så glad i boksene, men blander i litt vann og moser de. Prøver vi ny mat strør jeg over litt knust frysetørket godis (purizon snack mix fra zooplus) Anonymkode: ecf8d...d43
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Skrevet 14. oktober 2022 Bozita er billigere enn mange, og med bra innhold. Og med mange forskjellige smaker. Selges blant annet på musti og zooplus. Hvis du bor nær svenskegrensa anbefaler jeg Mjau. Mjau kommer fra samme produsent som Bozita, og inneholder det samme. Men Mjau selges på matbutikker i stedet for dyrebutikker, og er priset lavere enn Bozita. Anonymkode: caa51...e64
Jytte Skrevet 15. oktober 2022 #8 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 13.10.2022 den 19.09): Våre liker whiscas Anonymkode: 191b1...55b Men det er som om vi skulle spist pølse i brød daglig... AnonymBruker skrev (På 13.10.2022 den 19.14): Det jeg gjør noen ganger er å kjøpe billig frossen torsk el sei uten salt og trekker dette til min katt som bløtfor. Lager for 2-3 dager(ca 250 g) Han elsker det. Anonymkode: ad3ce...761 Det tror jeg han gjør, men ernæringsmessig holder det ikke hvis det ikke er en utekatt som er god på å jakte mus og fugl. Ville gitt vom. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå