AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #1 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg tror jeg har en midtlivskrise. Har vært deprimert egentlig siden bursdagen min da jeg ble 45. Jeg har alltid ønsket meg barn, men valgte å ikke få det tidligere fordi jeg hadde så mye psykiske problemer, og forholdene i familien min er mildt sagt dysfunksjonelle. Og jeg er aseksuell, så jeg er singel. Så nå føler jeg på en måte på en reell depresjon. Er dette vanlig? Hvor lenge varer det? Anonymkode: 1bbdb...853 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #2 Skrevet 13. oktober 2022 De sier at man er på det mest nedstemte når man er 47. Du har kanskje ikke så lenge igjen før det snur, selv om det tar tid? Uansett er det viktig å fokusere på det som er positivt og som gir gode følelser. Enten det er et møte med en god venn, en jobb du mestrer, en kopp te på morgenen mens sola står opp, det er forskjellig hva man liker. Hvis du ønsker å ha omsorg for noen og ønsker deg noen som alltid er glad for å se deg kan du vurdere om du kanskje skal ha hund. Anonymkode: 1ef4a...6d1
Olaug Olsen Skrevet 13. oktober 2022 #3 Skrevet 13. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tror jeg har en midtlivskrise. Har vært deprimert egentlig siden bursdagen min da jeg ble 45. Jeg har alltid ønsket meg barn, men valgte å ikke få det tidligere fordi jeg hadde så mye psykiske problemer, og forholdene i familien min er mildt sagt dysfunksjonelle. Og jeg er aseksuell, så jeg er singel. Så nå føler jeg på en måte på en reell depresjon. Er dette vanlig? Hvor lenge varer det? Anonymkode: 1bbdb...853 Begynne å trene. Finne ut hva du ønsker å satse på. Forbudt å se seg tilbake. Da kan du få stive skuldre. Bedre å se framover... Man må embrace sin alder og ta den i sin besittelse. Se på Carmen Dell'Orefice: https://www.harpersbazaar.com/fashion/models/a19181354/carmen-dellorefice-career/ Endret 13. oktober 2022 av Olaug Olsen Presisering av innhold
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #4 Skrevet 13. oktober 2022 Har du noen gode relasjoner rundt deg? Jeg tror du trenger gode mennesker rundt deg, gjerne venner siden familien er problematisk. Det er også vanskelig å inngå i et forhold ettersom du er aseksuell. Du ønsket barn og nå er du kommet til alderen der det toget gått, det er nok en sorg du må gå igjennom. Jeg tror det å engasjere deg i noe vil hjelpe deg å flytte fokus og skape mening i livet. Liker du jobben din? Har du en hobby? Anonymkode: 4e231...70a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #5 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg har katt, og jeg trener en del. Jeg har noen få gode venner, men mye av nettverket mitt er via jobben, jeg jobber i helsevesenet og har i utgangspunktet mange gode kolleger som stiller opp. Men hadde en i Opplevelse på jobb som ble veldig utreise fordi jeg var så utslitt og ble altfor sint på noen som ikke fortjente det i full offentlighet... det ble kjipt. Har fått ordnet opp i det meste,men kjenner jeg er ganske tappet nå. Å starte dagen med varm kaffe, det skal jeg klare 😊 og har en avtale om ut på tur til helga... Anonymkode: 1bbdb...853 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå