Gå til innhold

Hvis jeg var narsissist, ville jeg fått diagnosen etter 2 år på dps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått 2 år på dps. Det første halve året var det utredning. Fikk en diagnose - emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Har gått ukentlig til psykolog i 2 år. Hadde hun oppdaget hvis jeg er narsissist? Har vært helt ærlig og åpen føler jeg, men kan jeg ha lurt meg unna uten å vite det? 

Kjæresten min sier jeg er narsissist. 

Anonymkode: 1a48b...656

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det hadde de oppdaget.

Anonymkode: 07e46...236

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten din er vel ikke verken lege eller psykolog, så her ville jeg stolt på fagfolk.

Anonymkode: 6e319...942

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har gått 2 år på dps. Det første halve året var det utredning. Fikk en diagnose - emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Har gått ukentlig til psykolog i 2 år. Hadde hun oppdaget hvis jeg er narsissist? Har vært helt ærlig og åpen føler jeg, men kan jeg ha lurt meg unna uten å vite det? 

Kjæresten min sier jeg er narsissist. 

Anonymkode: 1a48b...656

Kjenner en med samme diagnose , hun blir oppfattet som narsisist , pga sitt enorme behov for bekreftelse . Men sånn jeg ser det , er det en del av diagnosen . At man ønsker å bli sett / elsket . Mulig kjæresten din er narsisist ? Ofte man beskylder andre for å være det man selv er . 

Skrevet

Tja. Det er jo en stor grad av narsissisme i EUPF. Du trenger ingen egen diagnose på det.

Anonymkode: c4c29...696

Skrevet

Jeg tror du kan manipulere en behandler som ikke er obs på det. Dette pga egen erfaring med dps og min totale mangel på tillit til offentlig psykisk helsevesen. Tror du selv du kan være det? Eller er det bare kjæresten din som sier det? Og hva er det hen mener du gjør/er som peker på narssisisme? Du kan jo ta en test og være HELT HELT ærlig i svarene dine?

Anonymkode: f64f3...bdc

Skrevet

Jeg tror også man kan manipulere sin behandler, psykolog osv om man har de egenskapene, men jeg tror også at ens kjæreste ikke nødvendigvis er bedre rustet til å stille en diagnose enn helsepersonell, og når det er sagt er det vel ikke alle psykologer som stiller diagnoser? Kanskje den du går til ikke har riktig utdannelse for å sette diagnose men er utdannet innen samtalebehandling etter at diagnosen er stilt?

Sitat

En forutsetning for at psykologer skal stille diagnose, vil altså være at helsepersonellet har nødvendige faglige kvalifikasjoner for å sette den aktuelle diagnosen. Det er kun profesjonsstudiet i medisin og psykologi som kvalifiserer for diagnosesetting innenfor psykisk helse

Anonymkode: b7aaf...500

Skrevet

Nei det er ikke sikkert en psykolog ville oppdaget det. Mange narsississter manipulerer psykologen ved å holde tilbake detaljer som gjør at de avslører seg som narsissist. 

Anonymkode: 19dc7...84a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...