Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lei det lange håret mitt, føler jeg ser mer dradd ut i ansiktet og håret er tørt. Har du gått fra langt til halvlangt? fornøyd?

Anonymkode: 5cb33...276

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel vanlig at man endrer til "konehår" når man er i 40-50-årene.

Anonymkode: 9246f...56b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Halvlangt hår er ikke konesveis

Anonymkode: 33a06...824

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Halvlangt hår er ikke konesveis

Anonymkode: 33a06...824

Bob er konesveis. Det er når man ikke vil bli helt riktig kort på håret enda, så tar man så kort som mulig uten å bli helt pinnekort; altså bob.

Anonymkode: 74c2b...e6a

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde langt hår i mange år, hadde aldri trodd at jeg kom til å klippe meg. Var riktignok bare i slutten av 20-årene, men uansett, det føltes vanvittug befriende! Elsker å ha kort/halvlangt år, synes bob eller skulderkort er veldig fint og kledelig. Til syvende og sist så er det bare hår - det vokser ut igjen 😁

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Klippet meg til rett over skuldrene i vinter, hadde hår som gikk til livet. Mye enklere å stelle, tar ikke lengre det meste av dagen å lufttørke. 

Klippet meg ikke helt frivillig, men klarte ikke lengre å stelle det pga sykdom. Nå slipper jeg store klodder.

Anonymkode: a552a...b64

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er konehår?

• Nyttig 1
Skrevet
Heidi40 skrev (3 minutter siden):

Hva er konehår?

Kristan Valen har laget en video om "kånehår" (konehår), et fenomen som inntreffer når kvinner passerer 42. Da klipper de seg kort!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

det er ikke så mange over 50 som kler langt heller da...syns å kalle det konehår blir feil. Det kommer jo an på personen ; hva hun utstråler, oppfører seg, steller seg, smiler osv. Livet er ikke svart - hvitt

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

det er ikke så mange over 50 som kler langt heller da...syns å kalle det konehår blir feil. Det kommer jo an på personen ; hva hun utstråler, oppfører seg, steller seg, smiler osv. Livet er ikke svart - hvitt

Jeg synes mange over 50 kler svært godt å ha langt hår, helst oppsatt. Synes det er utrolig vakkert med grått flått hår i en knute, og en sølvflette kan også være kult! Jeg er 45, har ikke fått noe grått enda men har ingen planer om å klippe meg kjerringsveis når det blir grått heller. 

Anonymkode: 0dc67...51b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes mange over 50 kler svært godt å ha langt hår, helst oppsatt. Synes det er utrolig vakkert med grått flått hår i en knute, og en sølvflette kan også være kult! Jeg er 45, har ikke fått noe grått enda men har ingen planer om å klippe meg kjerringsveis når det blir grått heller. 

Anonymkode: 0dc67...51b

men HVA er egentlig kjerringsveis da? Kommer det ikke an på veldig mange andre faktorer? Som klær,personlighet, oppførsel osv? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

men HVA er egentlig kjerringsveis da? Kommer det ikke an på veldig mange andre faktorer? Som klær,personlighet, oppførsel osv? 

Nei, på KG er kort hår på kvinner ALLTID kone/kjerringsveis. Det eneste som er gangbart, er langt hår,uansett hårkvalitet. Gjør ikke noe om håret er tynt og pistrete, bare det er LANGT! Men i bunn og grunn så er kvinner 45+ gamle og utbrukte, usexy og i det hele tatt uinteressante for menn på generell basis, og dette er udiskutabelt (på KG).

Anonymkode: 26699...cd1

• Liker 7
Skrevet

Så dette er konehår? 😂😂😂 

87749-pink-1.jpg

last ned.jpeg

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Men i bunn og grunn så er kvinner 45+ gamle og utbrukte, usexy og i det hele tatt uinteressante for menn på generell basis, og dette er udiskutabelt (på KG).

Rart at det finnes menn da som er sammen med damene sine om det skulle være slik  <_< 

Personlig har jeg hatt kort kort hår én gang i mitt liv, og det blir aldri mer  >_<  Jeg liker mitt langt ^^, 

Skrevet

det KGs unge ignoranter ikke forstår, er at da dagens 50-åringer var unge, på 80-tallet, så var det in med kort hår og det var in med bob. Langt hår derimot var konservativt, gammeldags og kjedelig. Så for denne generasjonen er kort hår og bob en retur til ungdomsstilen. Jeg gikk fra bob til langt hår da jeg fylte 50.

Anonymkode: ff43a...608

• Liker 4
Skrevet
Perfume skrev (58 minutter siden):

Så dette er konehår? 😂😂😂 

jepp, alt kort er konehår på damer over en gitt alder. Sveisen er uvesentlig, klærne er uvesentlig, dama kan godt være av den typen som holder seg ung og sprek - men er hun over 40 og har kort hår er det konehår.. 

Anonymkode: ea406...c13

• Liker 2
Skrevet
Peanut skrev (1 time siden):

Rart at det finnes menn da som er sammen med damene sine om det skulle være slik  <_< 

Personlig har jeg hatt kort kort hår én gang i mitt liv, og det blir aldri mer  >_<  Jeg liker mitt langt ^^, 

Beklager, glemte ironiflagget, dette er ikke MIN mening, jeg bare viser til hva som "gjelder" på KG - som ikke alltid stemmer med livet ute i den virkelige verden🙂

• Liker 3
Skrevet

I 40-5 årene får mange tynt hår pga hormonelle forandringer, og da er ikke det lange håret fint lenger.

Bare fordi man klipper håret kort betyr ikke det at man blir kjedelig/konehår.

Det kommer helt an på hårfrisyren og mange blir faktisk finere fordi kort hår trekker opp ansiktet på samme måte som hestehale, men man kan jo ikke gå med hestehale hele tiden.

Anonymkode: ed189...caa

• Liker 1
Skrevet
Perfume skrev (På 14.10.2022 den 9.27):

Så dette er konehår? 😂😂😂 

87749-pink-1.jpg

last ned.jpeg

Nei, det er kort hår.

Disse damene er pene nok til å slippe unna med det, men hadde vært enda finere med litt lengde.

Anonymkode: 6157c...6ca

• Liker 1
Skrevet

Hei alle sammen. Klipte meg bob  (lang bob) er veldig fornøyd :)9 TS

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...