AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #1 Skrevet 13. oktober 2022 Kollega som tar mye plass, er eplekjekk og snakker uten å tenke seg om. Vitser mye på andres bekostning og immiterer deres snakkemåte. Alle andre ler, mens jeg får en klump i magen og fryser til. Han har tidligere gitt tydelig uttrykk for at han ikke liker mennesker fra samme land som meg. Baksnakket meg når han tror jeg ikke hører (sitter i åpent landskap) Gjort narr av meg hvis jeg sier et ord feil på norsk. Jeg er tospråklig, og husker ikke alltid det rette uttrykket. Litt om min bakgrunn: Ble mobbet på ungdomskolen, vokst opp i en dysfunksjonell familie med omsorgspersoner som elsket å gi kritikk og utøve vold. Jeg er i dag godt voksen, men søker likevel bekreftelse utenfra på at jeg er likt. Når jeg blir inkludert av andre er jeg en glad person. Hvis de overser eller kritiserer meg, reagerer jeg med å bli passiv agressiv og føle meg liten. Redd for å bli avvist. Er dette sosial angst? Hjelp, hvordan skal jeg komme meg ut av denne onde sirkelen? Anonymkode: 181ba...575 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #2 Skrevet 13. oktober 2022 Overse slike folk, de er ikke verdt å bruke tida si på. Anonymkode: 267d6...984
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #3 Skrevet 13. oktober 2022 Han høres jo ikke god ut han kollegaen. Du får øve deg på noe slagferdig å si når han igjen er ufin. Bann gjerne og kall han noe stygt 😝 Anonymkode: 733c4...486
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #4 Skrevet 13. oktober 2022 https://www.arbeidstilsynet.no/tema/mobbing/ Sitat Kva er mobbing? Mobbing kan ha mange former. Det kan dreie seg om å bli utelukka frå det sosiale nettverket på jobben stadig forbigått eller oversett når oppgåver skal delast ut uriktig eller overdrive skulda for dårleg arbeid erta fleipa med latterleggjort Se også rasisme og diskriminering. Ta kontakt med verneombud eller tillitsvalgt. Anonymkode: 59897...4d3 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #5 Skrevet 14. oktober 2022 Begynn å søke ny jobb hvis du har mulighet til å bytte jobb enkelt. Mye jobb å ta kampen og tåler du ikke det så tåler du ikke det. Du kan jo prøve å si høyt at der er sårende å høre slikt og treffer deg personlig. Og se om det hjelper men kjempe hadde jeg ikke giddet. Hvis arbeidsgiver spør hvorfor du bytter jobb så kan du jo si at det ble lite hyggelig og traff deg personlig slik at han/hun vet grunnen Anonymkode: 402ba...cfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå