AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #1 Skrevet 13. oktober 2022 Det er noen kommuner som tilbyr høyre ansiennitet og lokale lønnstillegg ikke bare i nord men sørpå også. Noen som har vært borti det? Kan en kreve det når en søker seg på lite øde og forlatte plasser siden de har så behov? Anonymkode: 229f4...243
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #2 Skrevet 13. oktober 2022 Nei, man kan ikke kreve, men man kan be om det. Håper det gjelder noen andre og ikke deg selv. Anonymkode: ed2d4...b21
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #4 Skrevet 13. oktober 2022 Ja, selvsagt kan du sette frem et lønnskrav for at du skal takke ja til stillingen. Rektor har mange muligheter til å avvike fra tariff når det er nødvendig for å tiltrekke seg eller beholde kvalifisert personell. Jeg har gjort lignende selv i forbindelse med at jeg fikk et annet jobbtilbud, der jeg vurderte å si opp stillingen min som lærer i det offentlige. Anonymkode: 9c390...ead 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #5 Skrevet 13. oktober 2022 Hvordan gikk du frem og hvordan ble det mottatt? Hvor mye ba du om evt? Kan man be om ansiennitets tillegg eller lønnstillegg? Takker alle for svar! Anonymkode: 229f4...243
Thalis Skrevet 13. oktober 2022 #6 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan gikk du frem og hvordan ble det mottatt? Hvor mye ba du om evt? Kan man be om ansiennitets tillegg eller lønnstillegg? Takker alle for svar! Anonymkode: 229f4...243 Be om lønnstillegg (ikke ansiennitet) og sjekk den nye lønnstabellen før du ber om det. I KS området er det snakk om garantilønn og der er meningen at det kan ligge noe over der. grunnen til at du ikke skal be om ansiennitet er at da forkorter du bare stigen og på den måten kommer fortere til 16 år og dermed er tillegget «spist» opp 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #7 Skrevet 13. oktober 2022 https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/ks/ Gikk inn her som du sa! Det var det lønnstillegg og ansiennitetstillegg (ca 5 tusen og noe). Er sistnevnte du mener jeg ikke skal be om? Eller er det ansiennitet som går ut over antall pr en har jobbet seg opp? Anonymkode: 229f4...243
Thalis Skrevet 13. oktober 2022 #8 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/ks/ Gikk inn her som du sa! Det var det lønnstillegg og ansiennitetstillegg (ca 5 tusen og noe). Er sistnevnte du mener jeg ikke skal be om? Eller er det ansiennitet som går ut over antall pr en har jobbet seg opp? Anonymkode: 229f4...243 Det som står der er garantilønn, sjekk ut ansienniteten din og krev/be om en sum på toppen av det. krever du «bare» mer ansiennitet - så starter du høyere, men ender på samme plass, Det du har krevd på toppen, vil alltid ligge på toppen av lønnen din resten av karrieren (i samme kommune) 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #9 Skrevet 13. oktober 2022 Thalis skrev (20 minutter siden): Det som står der er garantilønn, sjekk ut ansienniteten din og krev/be om en sum på toppen av det. krever du «bare» mer ansiennitet - så starter du høyere, men ender på samme plass, Det du har krevd på toppen, vil alltid ligge på toppen av lønnen din resten av karrieren (i samme kommune) Forstod jeg det riktig: Er lærer og har to år i ansiennitet. Lønnstillegget er på 24900. Kan jeg be om dette og en sum på toppen? Jeg skal jobbe der kun ett år eller to sa de. Derfor tenkte jeg kanskje ansienniteten er lurt også! Takker deg så mye 😊 Anonymkode: 229f4...243
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #10 Skrevet 13. oktober 2022 Det er ikke lov å gi høyere ansiennitet enn man faktisk har. Det strider mot hovedtariffavtalen. Men du kan forhandle lønn. Sjekk Senja kommune, de gir nå et rekrutteringstillegg på 100.000kr. Anonymkode: 71db4...3a3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #11 Skrevet 13. oktober 2022 Var i hvert fall lov med ansiennitet tidligere 😊 Er det slutt nå? Anonymkode: 229f4...243
Thalis Skrevet 13. oktober 2022 #12 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstod jeg det riktig: Er lærer og har to år i ansiennitet. Lønnstillegget er på 24900. Kan jeg be om dette og en sum på toppen? Jeg skal jobbe der kun ett år eller to sa de. Derfor tenkte jeg kanskje ansienniteten er lurt også! Takker deg så mye 😊 Anonymkode: 229f4...243 Ikke tenk på tilleggene for 2022 - se heller på hva lønnen skal være: som lektor med 2 år skal du ha 563800 i garantilønn (se linken du la ut selv) hvis du blir tilsatt nå, så kan du forhandle om er personlig tillegg på xkr på toppen av dette
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #13 Skrevet 13. oktober 2022 Thalis skrev (5 minutter siden): Ikke tenk på tilleggene for 2022 - se heller på hva lønnen skal være: som lektor med 2 år skal du ha 563800 i garantilønn (se linken du la ut selv) hvis du blir tilsatt nå, så kan du forhandle om er personlig tillegg på xkr på toppen av dette Ok! Men hvor mye xkr kan en be om? Er det innafor med 30k eller 50k eller 100k? Anonymkode: 229f4...243
Thalis Skrevet 13. oktober 2022 #14 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok! Men hvor mye xkr kan en be om? Er det innafor med 30k eller 50k eller 100k? Anonymkode: 229f4...243 Det er umulig å svare på - vet om mange som har slitt med 10k (for ikke å gå ned i lønn fra en kommune til en annen), mange rektorer (og personalsjefer) vet ikke at de kan forhandle lønn… ser at Senja tilbyr 100k… så alt avhenger av posisjonen din…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #15 Skrevet 13. oktober 2022 I en annen side står at lektor garantilønnen f eks etter 2 år ansiennitet 542600kr https://forklarmeg.com/lonn-som-laerer/ Hvorfor er det forskjell på de sidene? Anonymkode: 229f4...243
Thalis Skrevet 13. oktober 2022 #16 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I en annen side står at lektor garantilønnen f eks etter 2 år ansiennitet 542600kr https://forklarmeg.com/lonn-som-laerer/ Hvorfor er det forskjell på de sidene? Anonymkode: 229f4...243 Gammel og ny lønnstabell…
vesla1985 Skrevet 15. oktober 2022 #17 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 13.10.2022 den 17.52): https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/ks/ Gikk inn her som du sa! Det var det lønnstillegg og ansiennitetstillegg (ca 5 tusen og noe). Er sistnevnte du mener jeg ikke skal be om? Eller er det ansiennitet som går ut over antall pr en har jobbet seg opp? Anonymkode: 229f4...243 Fagforbundet sin gjelder ikke for deg om du er i utdanningsforbundet. Utdanningsforbundet godtok ikke KS sin lønnsøkning. Den gjeldende er fortsatt den fra 2021😢 så ikke krev så mye før vi vet hva den lander på.
Thalis Skrevet 15. oktober 2022 #18 Skrevet 15. oktober 2022 vesla1985 skrev (3 timer siden): Fagforbundet sin gjelder ikke for deg om du er i utdanningsforbundet. Utdanningsforbundet godtok ikke KS sin lønnsøkning. Den gjeldende er fortsatt den fra 2021😢 så ikke krev så mye før vi vet hva den lander på. Dette er jo er dumt råd - for med en gang lønnsoppgjøret (For SL norsk lektorlag og Utdanningsforbundet) blir gjeldende med samme tall så vil hele forhandlingen gå tapt når lønnsoppgjøret blir gjeldende. resultater fra tvungen lønnsnemd er «gitt», muligens med unntak for adjunkt med tillegg og lektorstillingene ved 16 år. krev et personlig tillegg på xkr over garantilønn
vesla1985 Skrevet 15. oktober 2022 #19 Skrevet 15. oktober 2022 Thalis skrev (1 minutt siden): Dette er jo er dumt råd - for med en gang lønnsoppgjøret (For SL norsk lektorlag og Utdanningsforbundet) blir gjeldende med samme tall så vil hele forhandlingen gå tapt når lønnsoppgjøret blir gjeldende. resultater fra tvungen lønnsnemd er «gitt», muligens med unntak for adjunkt med tillegg og lektorstillingene ved 16 år. krev et personlig tillegg på xkr over garantilønn Tja. En vet ikke hva tariffen blir. Den ender nok opp på det samme som resten. Er det en jobb en vil ha og ønsker så er det ikke så veldig lurt å kreve noe som helst. Går en over så får en gjerne ikke jobben det kommer an på økonomien til kommunen
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #20 Skrevet 16. oktober 2022 Thalis skrev (På 15.10.2022 den 9.11): Dette er jo er dumt råd - for med en gang lønnsoppgjøret (For SL norsk lektorlag og Utdanningsforbundet) blir gjeldende med samme tall så vil hele forhandlingen gå tapt når lønnsoppgjøret blir gjeldende. resultater fra tvungen lønnsnemd er «gitt», muligens med unntak for adjunkt med tillegg og lektorstillingene ved 16 år. krev et personlig tillegg på xkr over garantilønn Hva tenker du en god sum å be om? Anonymkode: 229f4...243
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå