Debra Skrevet 1. desember 2005 #1 Skrevet 1. desember 2005 hei. har en normal til kombinert hud. skulle hatt en hudkrem jeg. har ikke så mange urenheter, men kan få litt før mensen. og har noen ganger litt overproduksjon av talg i panne. og noen sorte prikker på nese. men vil ikke si at jg har en uren hud. blir alt for sterkt med krem for det. men kremen må gi fuktighet uten å tette porene også, og være litt talgregulerende. pris er det samme. takk for hjelp
Gjest Virvel Skrevet 1. desember 2005 #2 Skrevet 1. desember 2005 Du kommer vel til å få omtrent like mange forskjellige svar som det er brukere på KG. :icon_smile: Jeg for min del er veldig fornøyd med Dr. Hauschka (har blandingshud), som også har vært diskutert opp og i mente her inne, så hvis du søker litt finner du massevis av tråder. Jeg bruker rensekrem, ansiktsvann for normal hud og ansiktsolje. Produktene koster ikke allverden, men de er ikke så veldig drøye i bruk, spesielt ikke rensekremen, som bare inneholder 50 ml. Det fine er derimot at alt sammen også finnes i små størrelser til ca 20 kroner per stykk, slik at du kan teste dem ut.
Debra Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2005 har vært å sett på Dr. hauschka . men hvilken skal jeg bruke da? hvilken ansiktskrem er bra for min hud?
Gjest Virvel Skrevet 1. desember 2005 #4 Skrevet 1. desember 2005 (endret) Som sagt, jeg er superfornøyd med oljen. Til blandingshud kan den være fin i kombinasjon med den flytende dagkremen. Du kan evt. bruke oljen på "problemområdene" og kremen ellers i ansiktet. Også skal du ikke bruke krem om natten, det er viktig. Jeg har tidligere brukt både Shiseido Pureness og Vichy, og vært fornøyd med begge deler, men synes at Dr. Hauschka gir huden min mer. Den har på en måte blitt mer selvstendig, hvis du skjønner hva jeg mener. Nå kan jeg for eksempel godt ta en dusj uten å måtte smøre meg i ansiktet etterpå - før ville jeg blitt knusktørr. I begynnelsen føltes det kjemperart å ikke bruke krem om natten, men nå som jeg er vant til det skjønner jeg hvorfor. Når jeg våkner om morgenen nå er huden helt ren og klar, så det er tydelig at den har godt av å klare seg mer på egenhånd. Velvel, det var mitt forslag. :icon_smile: Endret 1. desember 2005 av Virvel
Debra Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2005 hva heter den? så alle hadde så forskjellige navn:)
Gjest Virvel Skrevet 1. desember 2005 #6 Skrevet 1. desember 2005 (endret) Den flytende dagkremen? Den heter flytende dagkrem. Den er i pumpeflaske, de andre kremene er i tuber. Endret 1. desember 2005 av Virvel
Debra Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2005 ikke kvise eller talg fremkallende?
Gjest Virvel Skrevet 1. desember 2005 #8 Skrevet 1. desember 2005 Jeg har ikke prøvd den selv (har en annen krem fra Weleda jeg skal bruke opp først), men det skal være en lett krem, og den anbefales til kombinert hud, gjerne sammen med den nevnte oljen. Ikke la deg skremme av ordet "olje" her altså, du blir ikke blank og klinete i ansiktet. Den er super. Når du tilfører huden olje produserer den mindre selv.
Ling Skrevet 2. desember 2005 #9 Skrevet 2. desember 2005 Den flytende dagkremen til Dr. H er absolutt å anbefale til dinhud slik du beskriver den. Den kommer i to str. Du trenger ikke oljen i tillegg, den er mer for en veldig fet og uren hud. Virvel: Du kan få kjøpt rensekremen i salongforpakning. Er 100gr. Hvis de ikke fører den der du kjøper, kan du be de ta den inn fra Helios. Det er ikke noe problem!
Gjest Virvel Skrevet 2. desember 2005 #10 Skrevet 2. desember 2005 Jo, det er visst et problem, for jeg har spurt flere steder om det er mulig å få tak i den store tuben, og de svarer alltid nei...
Ling Skrevet 2. desember 2005 #11 Skrevet 2. desember 2005 Det er bu&¤##%/!! De kan bare ringe Helios å bestille! Bor du i Oslo, Virvel? I så tilfelle, hvor?
Gjest Virvel Skrevet 2. desember 2005 #12 Skrevet 2. desember 2005 Jeg bor i Oslo, ja. Har reagert litt på at de ikke har kunnet bestille, for de pleier å være greie med sånt når det gjelder andre varer... Mamma har drevet og bestilt div. saft fra Helios i hvert fall, for det er de ofte utsolgt for. Men herregud, det er da ikke noe stort problem, jeg har massevis av helsekostbutikker i de områdene jeg beveger meg til daglig, så det gjør ikke så mye at jeg må handle litt oftere. :icon_smile:
Melon Skrevet 2. desember 2005 #13 Skrevet 2. desember 2005 Den flytende dagkremen er veldig bra. Også liker jeg utrolig godt Weledas rosekrem (fuktighetskrem). Den kjøpte jeg en gang til, noe som jeg skjelden gjør).
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #14 Skrevet 2. desember 2005 Jeg kjøpte dr.hauschka rosenkremen til min hud som er normal/tør, uten urenheter, for ett par måneder siden, og jeg liker den ikke! Planen min var å få bort tørrhetsflekker jeg har på nesen, men i steden har jeg fått mye mer sorte prikker,urenheter(små kviser) og det føles som at den gir mer fett enn fuktighet.
Melon Skrevet 3. desember 2005 #15 Skrevet 3. desember 2005 Jeg kjøpte dr.hauschka rosenkremen til min hud som er normal/tør, uten urenheter, for ett par måneder siden, og jeg liker den ikke! Planen min var å få bort tørrhetsflekker jeg har på nesen, men i steden har jeg fått mye mer sorte prikker,urenheter(små kviser) og det føles som at den gir mer fett enn fuktighet. ← Den er jo ganske fet Prøv Weleda :icon_razz:
Ling Skrevet 5. desember 2005 #16 Skrevet 5. desember 2005 Jeg bor i Oslo, ja. Har reagert litt på at de ikke har kunnet bestille, for de pleier å være greie med sånt når det gjelder andre varer... Mamma har drevet og bestilt div. saft fra Helios i hvert fall, for det er de ofte utsolgt for. Men herregud, det er da ikke noe stort problem, jeg har massevis av helsekostbutikker i de områdene jeg beveger meg til daglig, så det gjør ikke så mye at jeg må handle litt oftere. :icon_smile: ← Helios på Majorstua vis a vis Frognerbadet har samtlige produkter i Dr. H.
Ling Skrevet 5. desember 2005 #17 Skrevet 5. desember 2005 Jeg kjøpte dr.hauschka rosenkremen til min hud som er normal/tør, uten urenheter, for ett par måneder siden, og jeg liker den ikke! Planen min var å få bort tørrhetsflekker jeg har på nesen, men i steden har jeg fått mye mer sorte prikker,urenheter(små kviser) og det føles som at den gir mer fett enn fuktighet. ← Da har du rett og slett valgt feil krem! Rosekremen er beregnet for en knusktørr hud og ja, den gir langt mer fett enn fukt. Kvedekremen hadde kanskje vært bedre for deg til daglig bruk.... Og en fuktmaske i ny og ne, kanskje... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå