Gå til innhold

Søster som vil ta med seg hunden på julefeiring/middag hos meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det blitt bestemt at julen skal vi feire hos meg sammen med foreldre, tantebarn og mine barn 

Uansett
Hunden er nettop 2 år men den er foresatt

ikke husren.. hopper i sofaen og røyter.. og tigger ved måltidene som er lite hyggelig.. dette er en blanding av malteser/puddel, hvorfor jeg sier dette? Fordi jeg har vært hos min søster før og hun har tatt hunden sin hos meg en gang som er siste gang.. hun respekterer ikke at hunden ikke får være oppe i sofaen hos meg og tigge… og jeg vil heller ikke ha hunden hos meg her i jula..

Har sakt til henne at hunden må være igjen hjemme, hun bor ikke mer en 7 min fra meg uansett så. 
Jeg ser ikke vitsen med å dra en hund til julefeiring da den har ingenting å gjøre der og vet heller ikke hva som foregår..

Anonymkode: e8362...75b

• Liker 10
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er det blitt bestemt at julen skal vi feire hos meg sammen med foreldre, tantebarn og mine barn 

Uansett
Hunden er nettop 2 år men den er foresatt

ikke husren.. hopper i sofaen og røyter.. og tigger ved måltidene som er lite hyggelig.. dette er en blanding av malteser/puddel, hvorfor jeg sier dette? Fordi jeg har vært hos min søster før og hun har tatt hunden sin hos meg en gang som er siste gang.. hun respekterer ikke at hunden ikke får være oppe i sofaen hos meg og tigge… og jeg vil heller ikke ha hunden hos meg her i jula..

Har sakt til henne at hunden må være igjen hjemme, hun bor ikke mer en 7 min fra meg uansett så. 
Jeg ser ikke vitsen med å dra en hund til julefeiring da den har ingenting å gjøre der og vet heller ikke hva som foregår..

Hun virker ikke helt fornøyd med svaret da hunden er familie i hennes øyne som e fair men jeg ser ikke den som min familie en et kjæledyr

• Liker 1
Skrevet

Da får hun bli hjemme med kjøteren din da.

Anonymkode: 23e92...b6c

• Liker 6
Skrevet

For meg hadde det vært uaktuelt å ikke ta med hunden på julefeiring. Nei, den forstår ikke hva julefeiring er, men den merker forskjell på å være alene og «med storfamilien».

Men så har jeg så klart oppdratt hunden. Den går ikke i møblene (jeg blir selv rimelig irritert om andres hunder går i min sofa), den tigger ikke (men ligger riktignok stille ved føttene mine når vi spiser), er stueren og rolig inne. Dette har vært viktig for meg. Det jeg ikke styrer er at den tidvis røyter.

Så selv om jeg ikke ville dratt uten hunden, så må jeg innrømme at det er slitsomt med to andre familiemedlemmer som tidvis er på besøk med bikkjene sine og som derimot ikke er skikkelig oppdratt. Den ene mer slitsom enn de andre, og jeg kvier meg oppriktig før de kommer på besøk. Men de er ikke her så ofte så jeg biter det i meg.

Anonymkode: 6b7c1...e84

• Liker 19
Skrevet

Da hadde jeg valgt å være hjemme sammen med hunden min. Hadde heller være alene med hunden. Jeg elsker hunder og ser på de som fullverdige familiemedlemmer.

Anonymkode: 9a42d...1db

• Liker 22
  • Hjerte 11
Skrevet

Nå har vi alle hunder da, så det er ganske naturlig for oss å ta med hunden i familieselskap, på besøk osv. Forskjellen her er vel at vi har oppdratt hundene våre.

Vi feirer alltid jul hos mine foreldre. Det er ikke langt, men det starter ofte litt tidlig, også reiser vi ikke hjem før sent. Det hadde vært uaktuelt å reise fra hunden i så mange timer. Hvis foreldrene mine plutselig nektet det så måtte jeg hatt hundepass eller arrangert julaften hos meg.

Anonymkode: 61a36...279

• Liker 4
Skrevet

Er en stund igjen til jul, hva med å fortelle din søster hva ved hunden som plager deg, og høre om hun har anledning til å oppdra den litt mer før julaften. Når det er sagt er jeg en av de som ser på hunden min som et nært, kjært familiemedlem, og hadde aldri dratt i julefeiring og latt hunden bli hjemme. 

Anonymkode: 33fde...a4e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Leit for en hund å være alene en sånn dag, det river meg i hjertet hver gang jeg hører sånt. 

• Liker 5
  • Hjerte 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan hun ha med bur, eller hunden kan være i gangen eller noe sånt? Da kan hun være med den i «pausene».

Vi hadde med oss nesten to år gammel hund på julefeiring i fjor 😬🙈😬 Vi kunne jo ikke reise fra henne, men hun var helt grusom. Tisset hver gang hun kom hjem til noen andre, spiste på alt ++ Uansett, hun fikk være i buret sitt i stua, med masse pauser når vi hadde tid til å være 100% på. Alternativet hadde vært å bli hjemme.

(Rundt toårsdagen ble hunden helt normal, og alt vi hadde prøvd å oppdra viste seg plutselig 😅)

• Liker 13
Skrevet

Svigers har hund og den blir ofte med. Den er ikke liten. De har trent den opp til å ligge i bur, så når hunden ikke kan ligge i bilen akkurat når vi spiser så tar de med bur og plasserer på et soverom slik at alle går rolig middag.  Svigers er heldigvis fornuftige og vil ikke at hunden skal ta over all oppmerksomhet. Den er ganske rolig- etterhvert, men superivrig når den først møter alle nye folk for dagen… Shnes det er helt greit at hunder ikke får gå fritt rundt på besøk og tigge rundt bordet.

Anonymkode: bbe70...9a4

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Ditt hus, dine regler! Selv hadde jeg aldri tillatt en urenslig hund i mitt hus. 

• Liker 20
  • Nyttig 9
Skrevet
tussi680 skrev (6 minutter siden):

Leit for en hund å være alene en sånn dag, det river meg i hjertet hver gang jeg hører sånt. 

Hunden vet jo ikke at det er jul? Blir jo som alle andre dager eier er på jobb😂 hva med katter, kaniner og hamstere da?

• Liker 23
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg hadde aldri utestengt en hund 

Anonymkode: 48585...f3b

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt en sånn hund her. Nå er hunder her uaktuelt uansett på grunn av katten, men uansett ønsker jeg ikke uoppdragne hunder inn i mitt hus. 

Anonymkode: fd69e...8a8

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Skjønner deg godt jeg, TS. Vil ikke ha hunder på besøk jeg heller, samme hvilken dag det er. Hunder vet ikke hva jul er uansett. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Synes ts bør være litt mer rund i kantene jeg, for hunden sin skyld og hele resten av familiens skyld. Lære seg å kjenne dyr om hvordan de har det. Ta litt mer vare på dyr sier jeg. 

Alt ved hunder er ikke negativitet, det må læres, både av eier og av de de kommer på besøk hos. 

Heller stille seg til rådighet, er det noe jeg kan gjøre? En kan alltid lufte en hund slik at den får gjort fra seg før det spises middag. Være hjelpsom. 

Endret av tussi680
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde helst ønsket å ta med hunden. Hvis ikke det var mulig hadde jeg nok bare fått med meg julemiddagen, og så vært sammen med hunden resten av kvelden. 

Hunden er alene hjemme hver dag når jeg jobber, så når jeg har fri vil jeg være sammen med hunden mest mulig. 

Anonymkode: c48b2...30c

• Liker 5
Skrevet

Hadde det vært en godt oppdratt hund og søster hadde jo saken vært en annen. Enig med deg, hunden får bli hjemme når søster ikke klarer å respektere dine regler. Jeg elsker hunder, men hunder som tigger og freser rundt i sofaen er uaktuelt. Ikke hunden som er det egentlige problemet, men søstera di som har gitt den dårlig oppdragelse.

Anonymkode: 29ada...4bd

• Liker 5
Skrevet

Dere som krever å få ta med hunder bort. Håper dere har hunder som er oppdratt i det minste. Ikke bajaser som raser rundt og pelser på alle møbler. 

Anonymkode: fd69e...8a8

• Liker 11
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...