Gå til innhold

Hjertebank og tungpustet - uke 32

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid uke 32 og har de siste par timen hatt mye hjertebank og føler meg tungpusten, som at det er tungt å trekke pusten dypt inn. Er det normalt eller burde jeg ringe lege?

Anonymkode: e319c...530

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke unormalt, men jeg ville likevel kontaktet legen.

Anonymkode: ffccb...dc8

Skrevet

Ring legen eller legevakten med en gang. Kroppen går gjennom mye når man er gravid, og kjenner noen som hadde hjerteinfarkt når de var gravid.

Ring, snakk med dem, og vit at du har tatt symptomene dine seriøst. Om de sier at dette ikke er noe, så har noen med faglig bakgrunn innen helse vurdert situasjonen din, og alt skal være fint.

Anonymkode: 4e153...7d6

Skrevet

Typ legevakt eller fastlegen imorgen?😅 TS

Anonymkode: e319c...530

Skrevet

Hjertebank kommer nok 90% sannsynlig av høy puls, jeg fikk plutselig på dagen i uke 31 høy puls, pulsklokken min måler alt fra 100-140 i puls når jeg ligger helt i ro i sengen. Og det er når jeg har hjertebank at pulsen er høy. Men du skal alltid ringe en lege når du er usikker. Jeg hadde nok ventet men om du faktisk er ordentlig tungpusten i tillegg så er det bedre å bare ringe legevakten, så kan den profesjonelle utdannede personen i telefonen avgjør om du kan vente til imorgen eller om de vil ha deg inn 🙂 lykke til!

Anonymkode: b161b...0b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...