Gå til innhold

Vi er enige om å gifte oss -hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt enige for en kort stund siden at vi skal gifte oss. Ser for meg at det blir over nyåret, men vi var enige om å ikke ha en stor greie.

Men, så vet jeg liksom ikke hvordan vi kommer oss videre. Han sier aldri noe mer om det… Skal vi finne ringer? Bli ringforlovet? Skal jeg vente til han frir «ordentlig», eller hva skjer? 

Anonymkode: 68fe0...8c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på om du spør om hva vi tror han skal gjøre eller om hva dere bør gjøre for å komme videre?

Vil du han skal fri til deg og han ikke har gjort det må du faktisk kanskje be ham om det, gi ham et hint. Umulig å si noe om hva han tenker. Er han litt tafatt kan det være at han bare trenger et push eller at du driver prosessen - det betyr ikke at han ikke vil - uansett viktig å få avklart.

Dere får legge litt planer sammen - bare kom i gang med det.

Høres ikke ut som dere skal i kirken, så da får dere sjekke mulighet for bestilling av tid på tinghuset - sette av den dagen. Ringer er jo et tema da - da får dere pratet om det.

Så skal dere kanskje gjøre noe mer den dagen, vi hadde middag med forloverne på en restaurant om kvelden - om dere skal ha noe større er det kanskje å leie et lokale og ha noe mat - trenger ikke være full bryllupsfest, jeg har vært med på alt fra 6 personers middag til 100+ i forbindelse med bryllup.

Så må dere jo informere og invitere de dere har tenkt på til datoen - det baller fort på seg.

• Liker 1
Skrevet

Dere er enige om å gifte dere, da er det jo meningsløst å fri.. Nå er der forlovet. Om du/dere ønsker forlovelsesringer så kjøper dere det. Så må dere planlegge bryllup da, hvis det skal bli noe av. 

Anonymkode: 6c67c...3c5

• Nyttig 1
Skrevet

Her fridde mannen, jeg fikk forlovelsesring.

Vi kjøpte gifteringer sammen. 

Fant forlovere/vitner 

Booket tid på rådhuset.

Bestilte prøvingsattest hos skatteetaten.

Giftet oss på rådhuset 

Holdt lite selskap hjemme en tid etter for de nærmeste. 

Pleie ekteskapet i kommende år.

Lykke til☺️❤️❤️❤️

Anonymkode: 219fd...5e1

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
On 10/13/2022 at 2:07 PM, AnonymBruker said:

Men, så vet jeg liksom ikke hvordan vi kommer oss videre. Han sier aldri noe mer om det… Skal vi finne ringer? Bli ringforlovet? Skal jeg vente til han frir «ordentlig», eller hva skjer? 

Anonymkode: 68fe0...8c1

Bare ta den konstruktive kasketten på og sett i gang, ikke vent på drøvtyggeren.

Vil du ha en forlovelsesring? Finn et lite utvalg på nettet du liker og vis ham dem. "Jeg liker ring #1, #2, og #3, hva mener du? Skal vi ha dem før vielsen, skal de inngraveres?".

Når og hvor kunne du tenke deg at bryllupet skal være? Foreslå det, pluss et par alternativer. "Hva med rådhuset andre helg i januar? Eller [alternativ-1], eller [alternativ-2]?".    

Osv. Ta initiativ, foreslå det du gjerne vil selv, ikke forvent at han er tankeleser. Make it happen. 

Anonymkode: f6fe6...7dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...