Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei… Jeg var nettopp hos privat gynekolog å tok ultralyd. Han sa at han bare så forstersekken eller bare plommesekken (vet ikke forskjell på dette og husker ikke helt hvilket ord han sa), og at han ikke så noe hjerte slå. Han sa jeg kunne komme tilbake om en uke, og at vi da ville kunne se hjertet slå. Siden han sier dette, er det vel fortsatt håp?? Håper ikke han sier slik om han ikke synes alt ser normalt ut? Jeg burde ha spørt mye mer enn jeg gjorde, men jeg ble vel bare skuffet, og i tillegg merket jeg at han ville ha meg ut, han ville bli ferdig og var veldig rastløs…

Jaja, jeg lurer egentlig bare på om det er normalt å ikke alltid se hjerte slå i uke 6+0 og at man bare ser plommesekk/fostersekk? 

Setter utrolig stor pris på svar! :( 

Endret av Katteelskeren
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er fortsatt håp. Man anbefaler ikke ultralyd for 7+0 for å være sikker på å se hjerteslag. 

Anonymkode: ff3ad...14b

• Liker 2
Skrevet

Hvor sikker er du på eggløsning da? Det har stor betydning så tidlig. Hvis du har regnet fra sist mens, men ikke hadde eggløsning før dag 21 er du i praksis 5+0.

Jeg var på tidlig ul i uke 5+4 ish, og da så tilsvarende som hos deg nå. Jeg var helt sikker på el (ivf). Noen dager har stor betydning så tidlig.

Anonymkode: 9864f...484

• Liker 3
Skrevet

Bedre å vente til ul uke 8.

Et du sikker på at du er 6 uker?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor sikker er du på eggløsning da? Det har stor betydning så tidlig. Hvis du har regnet fra sist mens, men ikke hadde eggløsning før dag 21 er du i praksis 5+0.

Jeg var på tidlig ul i uke 5+4 ish, og da så tilsvarende som hos deg nå. Jeg var helt sikker på el (ivf). Noen dager har stor betydning så tidlig.

Anonymkode: 9864f...484

Sist mens var 1 september, fikk ikke positiv graviditetstest før 25 september, så regner med det var ca 9 DPO, kan ikke ha vært tidligere enn dette hvertfall tror jeg, da det er nesten umulig å få positiv test før dette? 
Men om det stemmer at jeg var 9 DPO når jeg fikk positiv, da hadde jeg eggløsning 16 september, hvor langt er jeg på vei da?

Håper på svar :) 

Skrevet
Katteelskeren skrev (2 minutter siden):

Sist mens var 1 september, fikk ikke positiv graviditetstest før 25 september, så regner med det var ca 9 DPO, kan ikke ha vært tidligere enn dette hvertfall tror jeg, da det er nesten umulig å få positiv test før dette? 
Men om det stemmer at jeg var 9 DPO når jeg fikk positiv, da hadde jeg eggløsning 16 september, hvor langt er jeg på vei da?

Håper på svar :) 

Da burde du være 6+0 eller noe deromkring.

Mange anbefaler at man venter til tidligst 7+0 for UL da det kan skje at man ikke finner noe tidligere enn dette. Du vil finne historier fra folk som har fått høre hjerte både før og etter 6+0, begge deler er like normalt 🙂

man må tenke på at det e snakk om ørsmå millimeter så tidlig. Det er også ulik kvalitet på utstyret som brukes. 

Skrevet
Katteelskeren skrev (49 minutter siden):

Hei… Jeg var nettopp hos privat gynekolog å tok ultralyd. Han sa at han bare så forstersekken eller bare plommesekken (vet ikke forskjell på dette og husker ikke helt hvilket ord han sa), og at han ikke så noe hjerte slå. Han sa jeg kunne komme tilbake om en uke, og at vi da ville kunne se hjertet slå. Siden han sier dette, er det vel fortsatt håp?? Håper ikke han sier slik om han ikke synes alt ser normalt ut? Jeg burde ha spørt mye mer enn jeg gjorde, men jeg ble vel bare skuffet, og i tillegg merket jeg at han ville ha meg ut, han ville bli ferdig og var veldig rastløs…

Jaja, jeg lurer egentlig bare på om det er normalt å ikke alltid se hjerte slå i uke 6+0 og at man bare ser plommesekk/fostersekk? 

Setter utrolig stor pris på svar! :( 

Det er mest sannsynlig for tidlig å se noe,siden det ikke har rukket å bli noe enda ifølge gyn.jeg var hos..

Jeg var 5+4 uker,og gynekologen kunne se en tom fostersekk, fordi hun mente det ikke var blitt noe enda..

(Fastlegen min konkluderte rett før at jeg hadde hatt en missed abortion..,derfor vi tok tidlig ul for å se om alt var komt ut.)tok medisinsk abort,da de tidligere mente at det var ma,og at jeg nåtte få restene ut.)

Skrevet

Jeg måtte å tilbake som du ble anbefalt. I uke 6+2 så de kun fostersekken. I uke 8+2 så vi hjertet slå.

Anonymkode: 6e997...0c0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg måtte å tilbake som du ble anbefalt. I uke 6+2 så de kun fostersekken. I uke 8+2 så vi hjertet slå.

Mener du ikke plommesekken? Leste meg litt opp nå, tydeligvis er den store svarte på skjermen fostersekken, og den lille runde klumpen er plommesekken. Så du bare plommesekken og fostersekken, eller bare fostersekken? :) 

Skrevet

Jeg var til ultralyd 6+0 selv, jeg trodde jeg var 7+0 men hadde ikke testet etter EL så befruktningen skjedde senere og jeg ble satt tilbake en uke, altså til 6+0, og det har stemt hele vegen (er 32+0 idag). 
Uansett: da slo hjertet, MEN hun som tok ultralyden sa at det har nettopp begynt å slå, og med nettopp som i maks noen timer siden, ikke flere dager. Og noen hjerter begynner kanskje ikke å slå før 6+1 - 6+2 samt at man kan være kortere på veg, er veldig vanskelig å se så tidlig da de måler det på millimeter men de er så knøøøøøtt små på et så tidlig stadie. Så det er definitivt håp.

Anonymkode: e332b...6df

Skrevet
Katteelskeren skrev (5 timer siden):

Mener du ikke plommesekken? Leste meg litt opp nå, tydeligvis er den store svarte på skjermen fostersekken, og den lille runde klumpen er plommesekken. Så du bare plommesekken og fostersekken, eller bare fostersekken? :) 

Så fostersekken, med svak antydning til plommesekk 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg var til ultralyd 6+0 selv, jeg trodde jeg var 7+0 men hadde ikke testet etter EL så befruktningen skjedde senere og jeg ble satt tilbake en uke, altså til 6+0, og det har stemt hele vegen (er 32+0 idag). 
Uansett: da slo hjertet, MEN hun som tok ultralyden sa at det har nettopp begynt å slå, og med nettopp som i maks noen timer siden, ikke flere dager. Og noen hjerter begynner kanskje ikke å slå før 6+1 - 6+2 samt at man kan være kortere på veg, er veldig vanskelig å se så tidlig da de måler det på millimeter men de er så knøøøøøtt små på et så tidlig stadie. Så det er definitivt håp.

Tusen takk for betryggende ord ❤️ Åh det er såpass ja! Så det kan hende at om jeg hadde gått i dag eller si i går kveld da, så kunne plutselig hjertet ha slått?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så fostersekken, med svak antydning til plommesekk 😊

Skjønner, da er det kanskje håp for meg også ❤️ 

Skrevet

Bortkastet med UL så tidlig, helt vanlig å ikke se noe hjerte slå.

Anonymkode: e5004...f32

Skrevet
Katteelskeren skrev (11 timer siden):

Tusen takk for betryggende ord ❤️ Åh det er såpass ja! Så det kan hende at om jeg hadde gått i dag eller si i går kveld da, så kunne plutselig hjertet ha slått?

Jepp! Selvsagt kan ingen her spå for deg, men det er en grunn til at man bør vente, og at de fleste ultralydklinikker ønsker at man kommer etter uke 8 - det er ikke fordi hjertet ikke slår før uke 8, men fordi det er så fryktelig fort gjort å ta feil med et par uker og mange blir veldig stresset, det hadde jeg selv også blitt! Håper på dine vegner at dette går fint, oppdater gjerne når du har vært på nytt, lykke til🤎

• Liker 1
Skrevet

Jeg var til ultralyd like tidlig som deg fordi jeg hadde en større blødning og var sikker på at det var en SA. Gynekolog kunne først ikke se noe hjertelyd men mannen min oppdaget det og gynekolog bekreftet at det var hjerte. Uansett jeg skulle vel vært 6+4 eller noe sånt og ble satt tilbake til 5+4. Jeg var også 100% sikker på eggløsning osv men uansett så var jeg cirka 5 dager bak menstermin etter TUL. Så ikke alltid alt stemmer selv om man er skråsikker på eggløsning osv. Er nok enda håp for deg. At vi oppdaget hjerteslag så tidlig var nok bare flaks. Tror ikke det er normalt.

Anonymkode: a23f2...78a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2022 den 23.20):

Jepp! Selvsagt kan ingen her spå for deg, men det er en grunn til at man bør vente, og at de fleste ultralydklinikker ønsker at man kommer etter uke 8 - det er ikke fordi hjertet ikke slår før uke 8, men fordi det er så fryktelig fort gjort å ta feil med et par uker og mange blir veldig stresset, det hadde jeg selv også blitt! Håper på dine vegner at dette går fint, oppdater gjerne når du har vært på nytt, lykke til🤎

Jeg skal på ultralyd 24 oktober igjen om ca en uke, skal oppdatere!❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 21.58):

@Katteelskeren hvordan gikk ultralyden? 

Anonymkode: 0739c...88d

Den gikk helt fint! Hjertet banket som bare det, og det var verdens beste følelse å se ❤️ Legen sa at jeg mest sannsynlig bare var 5+5 sist gang, og at jeg var ca. 7+2 på mandag når jeg tok ultralyd nå, så var derfor jeg ikke så noe hjerte slå :) 

• Liker 1
  • Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...