AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #1 Del Skrevet 13. oktober 2022 160 cm. høy og 54/55 kilo, bmi på ca. 21,5. Er godt trent. Har lest at kvinner ikke burde ha for lav fettprosent. Har jo sunn bmi og vekt, men siden jeg har synlige magemuskler samt veldig synlige blodårer på overarmer og mage vil jeg tro at fettprosenten min er litt lav. Men vekt og bmi i seg selv er jo sunn. Men får høre at jeg er så spinkel... Mens jeg syns jo selve tallene, uten å se på kroppen, nesten er for høye for meg.. Første gang i livet jeg virkelig har fått øynene opp for styrketrening, så har trent styrke jevnlig i 1 år nå. Så at bmi/vekt ligger litt høyere enn utrente meg er vel ikke så uvanlig. Men jeg blir forvirret når flere kommenterer kroppen min (dårlig av de), samt at jeg alltid har hatt et lavt selvbilde. Så nå er jeg skikkelig kroppsforvirret, føler meg til tider så tykk, spesielt hjemme i speilet. Så kan jeg se bilde, å da er jeg plutselig slank.. Flere som sliter med slikt etter store endringer på kroppen? Vanlig, eller problematisk? Anonymkode: 41bdb...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilkåret Skrevet 13. oktober 2022 #2 Del Skrevet 13. oktober 2022 (endret) Lær å bli kritisk til kilder. Hvem er det som kommenterer kroppen din? Har de spesiell forutsetning for å ha peiling på kropp og fett? De som snakker høyest om slik ting til deg uten å bli spurt, er som regel de som kan minst. Og selv blant de som kan mye, finner du de som bare forsøker være kjipe mot deg. Normale folk med normale sosiale antenner kommenterer ikke negativt om kroppen til andre. Spør deg selv hva personen vil oppnå når den kommer med slike kommentarer. Er det for å hjepe deg? For å opplyse deg? Neppe. Endret 13. oktober 2022 av vilkåret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #3 Del Skrevet 13. oktober 2022 Har du menstruasjon? Hvis ja er det neppe noe å bekymre seg for. Husk at folk flest er overvektige og oppfatningen av hva som er en normal sunn kropp har blitt forvridd. Anonymkode: 30290...79e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #4 Del Skrevet 13. oktober 2022 Dersom treningen gir deg glede og motivasjon, og ikke er tvangspreget, så er det ingen grunn til å problematisere det. Har du regelmessig mens? Spiser du nok? Dersom ja, så fortsett og slapp av. Rart at folk rundt deg skal drive å kommentere kroppen din negativt. Utrolig frekt. Anonymkode: ad0fd...f6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #5 Del Skrevet 13. oktober 2022 Høres ikke spesielt tynn ut Anonymkode: 2d05f...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #6 Del Skrevet 13. oktober 2022 Jeg er 164 og 52 kg, trener nesten daglig og blør som Nigarafalls hver måned, . Du nok normalvektig, folk forøvrig, stort sett overvektige Anonymkode: 49177...f16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Del Skrevet 14. oktober 2022 Stol på deg selv! Tallene dine er helt supre Du høres slank og sterk ut. Jeg er også usikker på kroppen min. Det er jeg uansett hvilken bmi jeg har. Dette siste året har vært vanskelig og jeg har mistet en del kilo. Nå har jeg en bmi på 18,7, men føler meg helt lik som da bmien var 22. Jeg prøver å slå meg til ro med at jeg ikke kan stole på følelsene mine. For eksempel synes jeg kroppen min ser ganske slank ut når jeg ser meg i speilet med klær på, men ganske stor ut om når jeg bare har på undertøy 🤔 Anonymkode: c9c6e...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #8 Del Skrevet 14. oktober 2022 vilkåret skrev (22 timer siden): Lær å bli kritisk til kilder. Hvem er det som kommenterer kroppen din? Har de spesiell forutsetning for å ha peiling på kropp og fett? De som snakker høyest om slik ting til deg uten å bli spurt, er som regel de som kan minst. Og selv blant de som kan mye, finner du de som bare forsøker være kjipe mot deg. Normale folk med normale sosiale antenner kommenterer ikke negativt om kroppen til andre. Spør deg selv hva personen vil oppnå når den kommer med slike kommentarer. Er det for å hjepe deg? For å opplyse deg? Neppe. Helt enig! Jeg har selv gjenlevende besteforeldre som synes at jeg bør legge på meg minst 10(!) kg. Jeg er 162 cm, 50 kg, og de synes jeg bør veie over 60 kg med min høyde 😅 Tror rett og slett at de har et annet skjønnhetsideal enn meg og at mer runde kvinner var et sunnhetstegn da de var unge. En annen ting som er verdt å nevne er at når det er så mange overvektige i samfunnet så stikker vi som er slanke oss mer ut. Anonymkode: 26b28...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #9 Del Skrevet 14. oktober 2022 Jeg er 165 cm høy og 56 kg og får høre ting som at jeg bare er en liten flis etc. Jeg har ganske mye former og et på ingen måte for tynn, men alle som sier dette er jo større enn meg, selv om de ikke nødvendigvis er skikkelig store. Anonymkode: 5b940...c3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #10 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 13.10.2022 den 12.20): 160 cm. høy og 54/55 kilo, bmi på ca. 21,5. Er godt trent. Har lest at kvinner ikke burde ha for lav fettprosent. Har jo sunn bmi og vekt, men siden jeg har synlige magemuskler samt veldig synlige blodårer på overarmer og mage vil jeg tro at fettprosenten min er litt lav. Men vekt og bmi i seg selv er jo sunn. Men får høre at jeg er så spinkel... Mens jeg syns jo selve tallene, uten å se på kroppen, nesten er for høye for meg.. Første gang i livet jeg virkelig har fått øynene opp for styrketrening, så har trent styrke jevnlig i 1 år nå. Så at bmi/vekt ligger litt høyere enn utrente meg er vel ikke så uvanlig. Men jeg blir forvirret når flere kommenterer kroppen min (dårlig av de), samt at jeg alltid har hatt et lavt selvbilde. Så nå er jeg skikkelig kroppsforvirret, føler meg til tider så tykk, spesielt hjemme i speilet. Så kan jeg se bilde, å da er jeg plutselig slank.. Flere som sliter med slikt etter store endringer på kroppen? Vanlig, eller problematisk? Anonymkode: 41bdb...2ad Jeg skjønte ikke helt. Først er du redd du er for tynn/har for lav fettprosent. Og deretter syns du at du er for tykk? Du har helt normal bmi, og er sikkert flott og sunn/sterk. MEN anbefaler ikke å henge for mye på treningssenter om du blir for opphengt i dette med kroppen. Jeg trener masse fordi det er gøy, sunt og jeg får masse endorfiner etter styrkeøkter. Men har en fortid med anoreksi, så jeg er nøye med å ikke fokusere på speilene, hvordan kroppen min ser ut osv. Sunn styrketrening er ikke det samme som fitness mener nå jeg. Fokuset er helt forskjellig. Anonymkode: e38b1...675 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå