AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #21 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vent i to år. Da blir det bedre. Anonymkode: 93aed...971 Ikke 500 000 over prisantydning for et rekkehus bedre! Anonymkode: b11f4...29f
Sofakona Skrevet 13. oktober 2022 #22 Skrevet 13. oktober 2022 Men så du ikke på bildet av huset..og var på visning? Det er jo da du skal se ol kjøkkenet et stort nok..nok soverom og stor nok hage... Og du bydde nesten halv million over? Eller var dere impuls kjøp 4
Gjest theTitanic Skrevet 13. oktober 2022 #23 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg få ikke kjøpt noe hvis jeg selger og mister 460000 eller mer nå boligoriser har gått så mye ned. Da må jeg tilbake til leie boliger og må starte innsamling på nytt. Hvis jeg blir her så føler jeg at mitt valgt av bolig og min feil gå over mine barn slik at de ikke kan få det de skulle( egen rom og hage, trampoline og leke stativ). Anonymkode: b04cd...f41 Slik jeg ser det så er det uaktuelt at du selger. Du taper minst de 460k du bød over takst, om ikke mer siden markedet tørker. Du taper også utgiftene til salget sikkert 150k. Du må flytte og ta utgifter i forbindelse med det også. Det er hardere krav til lån nå, og man får innvilget mindre enn før. Å gå tilbake til leiemarkedet ville vært fullstendig tankeløst. Fakta er at du fikk hastverk, tenkte ikke og gjorde et dumt kjøp. Gjort er gjort, og du må gå videre. Det eneste valget du har er å leve med det til du har bodd der en stund og betalt ned mer lån og fått verdiøkning på huset. Kanskje kan du endre planløsningen. Slå ned noen vegger eller lage hems. Kanskje kan du bygge på. Lage bedre terrasse. Er det ingen tomt eller kan du opparbeide en liten hage? Kan du legge ut annonsen eller plantegninger av hus og tomt så kan du få noen tips her. Hvordan loft er det? Er det nok takhøyde der til å lage hems eller liten oppholdsrom?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #24 Skrevet 13. oktober 2022 Byers remorse! Anonymkode: d97c1...abe 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #25 Skrevet 13. oktober 2022 Det ordner seg. Bo der en stund, barna kan dele rom i noen år. Boligprisene kommer ikke til å gå ned, de stagnerer nok litt men går oppover igjen. Det bygges ofte flere leiligheter enn familieboliger, så det kommer alltid til å være noen som ønsker seg et rekkehus. Gjort er gjort, se framover. Tenk så glad ungene dine blir om noen år når de får eget rom og trampoline 😊 Anonymkode: 0378f...639 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #26 Skrevet 13. oktober 2022 Kan vel ikke være så ille? Bo der i et par år også selg. evt, lei ut rekkehuset deres og bruk den inntekten til å leie noe annet selv. Anonymkode: 50a2e...bb4 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #27 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Altså, du kjøpte et rekkehus en halv million over prisantydning? Mens mannen din lå og sov? Det er jo helt sprøtt. Lurer veldig på hva prisantydningen var.. Dette får du ikke gjort noe med. Dere må jobbe gratis i mange år før dere går i null, dårlig investering. Dette får du ikke gjort noe med. Uff, synes veldig synd på barna og mannen din i dette tilfellet.. De kunne nok fått en enebolig med de pengene du la inn på rekkehuset Anonymkode: b11f4...29f Kommer helt ann på hvor man bor. Her jeg bor så går rekkehus ofte 500.000-800.000 over pris, men de er dyre i utgangspunktet. Om pris er 1,5mill eller 10mill har litt å si, for 400’ over i budrunde til 10mill er helt vanlig. Anonymkode: 8d3fb...e80 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #28 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke 500 000 over prisantydning for et rekkehus bedre! Anonymkode: b11f4...29f Kommer ann på postnummer. Anonymkode: 8d3fb...e80 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #29 Skrevet 13. oktober 2022 Er det fellesområde for rekken der dere kan ha trampoline? Anonymkode: 8d3fb...e80
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #30 Skrevet 13. oktober 2022 Det kan være koselig for barn å dele rom. Dere har terasse og det er sikkert et lekeområde der? Beliggenheten er bra og skole rett ved. Dere kan få det kjempefint. Det koster mye å kjøpe og selge. Det går minst noen hundre tusen kroner til megler og dokumentavgift. Derfor lønner det seg sjelden å selge igjen veldig hurtig. Hvis barna er små, hadde jeg gjort det beste ut av det og gledet meg over mitt eget rekkehus. Anonymkode: 0f3ea...b33 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #31 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg hadde samme klumpen i magen både da jeg kjøpte min første leilighet og første hus. Med leiligheten gikk jeg en del over prisantydning, og etter 15 min med glede så gikk det rett over i å angre. Jeg følte det var alt for mye for en så liten leilighet, men klumpen forsvant dagen jeg tok over. Med huset var det annerledes. Vi fikk det under prisantydning, men jeg visste jo at det ikke var drømmehuset. Vi mangler også litt hage, og jeg synes kjøkken/stue er litt lite og trøkka sammen. Vi hadde ikke råd til så veldig mye mer enn denne boligen, og valgte da å gå for den, gjøre det beste ut av det, pusse opp litt og selge noen år senere. Vi kjøpte i 2019, og planen var 2-3 år. Pga permitteringer under pandemien og situasjonen nå så bor vi her enda. Prisene har steget mye her, så det er ikke det, men jeg ønsker ikke å makse noen lånegrense i usikre tider. Vi trives greit i huset nå som det er litt mer «oss», og vi har bygd en kjempestor veranda i skråningen som uansett ikke fungerte som en hage. Mitt råd er derfor å slappe av, og flytt inn med et åpent sinn. Etter noen år kan dere selge. Da trenger dere ikke å skatte, dere har betalt ned litt på lånet, markedet har mest sannsynlig stabilisert seg osv. Anonymkode: 2dfb2...c5d 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #32 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mannen jobber nattevakt og sov men s jeg var på jobb og holdt med budrunden. Vi ble enig å legge بود men ikke helt h or mye vi skal gå opp. Han mente vi kunne fint gå opp 100-150 men ikke 460 liksom. Det kom etter kjøpet ++ Anonymkode: b04cd...f41 ....... Dette er jo veldig forstyrrende. At dere kjøpte en bolig sammen men ikke var enige om hvor mye dere skulle by, og at dere ikke gjorde dette sammen. Anonymkode: 5d15c...fd5 8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #33 Skrevet 13. oktober 2022 Hadde det akkurat som du, ts. Laget til og med tråd om det her inne. Kjøpte rekkehus og angrer veldig fortsatt. Synes huset er lite og stygt. Kjøpte det fordi jeg stresset og måtte ha noe og alt gikk over takst. Jeg har bodd her tre måneder nå og forsøkt å pusse opp, henge op bilder osv, men det hjelper ikke. Må bare bite tennene sammen og bo her, men det er vanskelig å akseptere. Jeg er for gammel, får ikke flere sjanser. Drømmehuset blir aldri mitt. Anonymkode: bda7e...a42 2
Helene Skrevet 13. oktober 2022 #34 Skrevet 13. oktober 2022 Tenker, du må gjøre det beste ut av det du har kjøpt. Kanskje det blir bra?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #35 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hadde det akkurat som du, ts. Laget til og med tråd om det her inne. Kjøpte rekkehus og angrer veldig fortsatt. Synes huset er lite og stygt. Kjøpte det fordi jeg stresset og måtte ha noe og alt gikk over takst. Jeg har bodd her tre måneder nå og forsøkt å pusse opp, henge op bilder osv, men det hjelper ikke. Må bare bite tennene sammen og bo her, men det er vanskelig å akseptere. Jeg er for gammel, får ikke flere sjanser. Drømmehuset blir aldri mitt. Anonymkode: bda7e...a42 Føler med deg. Har det akkurat som deg Anonymkode: b04cd...f41 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 13. oktober 2022 #36 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg fikk kjøpt min første bolig i august 2022. Der var krig på boliger og alle boliger endte med over prisantydning. Jeg har 3 barn og det var så viktig for meg å ha 4 sove rom + en god uteplass slik at barna kan leke der. Vi endte med en rekkehus med 3 soverom ingen hage, bare en liten terasse. Vi var ikke lenge nok på boligjakt og de siste boliger vi så var ikke aktuelt. Da dette boligen kom likte jeg begivenheten, barne vennlig og rolig. Likte godt det at skolen ikke er for langt. Jeg likte at alle 3 soverom var i samme etasje. Jeg ble med i budrunde. Endte med 460.000,-over prisantydning og boligen ble min. Angret er par timer etter. Er så lei siden det og hver gang jeg ser på bilder av boligen blir jeg mer og mer lei meg. Jeg griner og ser Fortsatt på finn etter andre boliger som kommer til salg. Prisen har gått ned og mer fint er kommet. 4soverom god og stor uteplass. Det jeg ikke liker og angre på er: 1. Stue og kjøkken er så liten og ikke som jeg ønsket. 2.Ingen plass til tv-vegg. 3. Inge. Have for barna kan leke og ha trampoline 4. Barna kan ikke få hver sin soverom. Jeg vet at ikke var erfarn med boligkjøp, ig det var min feil. Om du kommer til å selge mister vi nok, da bolig priser gå ned og jeg ga 460000 over prisantydning. Er helt deprimert. Hva skal jeg gjøre? Vi sparte i åresvis for å kunne kjøpe og nå kjøpte jeg en helt feil bolig. 😥😥 Anonymkode: b04cd...f41 Har gjort samme tabbe selv, men bodde et par år der, for å ikke tape på det. Så solgte jeg igjen og kjøpte noe jeg likte I mellomtiden, kan du legge av så mye penger du klarer og spare her og der, så du får litt ekstra også. Det kommer til å gå fint
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #37 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer helt ann på hvor man bor. Her jeg bor så går rekkehus ofte 500.000-800.000 over pris, men de er dyre i utgangspunktet. Om pris er 1,5mill eller 10mill har litt å si, for 400’ over i budrunde til 10mill er helt vanlig. Anonymkode: 8d3fb...e80 Hvor er det du snakker om? Her er det 4635 Kristiansand. Anonymkode: b04cd...f41
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #38 Skrevet 13. oktober 2022 Mysticgirl skrev (1 minutt siden): Har gjort samme tabbe selv, men bodde et par år der, for å ikke tape på det. Så solgte jeg igjen og kjøpte noe jeg likte I mellomtiden, kan du legge av så mye penger du klarer og spare her og der, så du får litt ekstra også. Det kommer til å gå fint Tapte du da du solgte? Anonymkode: b04cd...f41
Gjest Mysticgirl Skrevet 13. oktober 2022 #39 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tapte du da du solgte? Anonymkode: b04cd...f41 Nei, jeg fikk over takst såpass at jeg tjente på det. Hadde i tillegg spart og lagt av alt jeg klarte for å ha mest mulig i neste runde av boligkjøpet.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #40 Skrevet 13. oktober 2022 Mysticgirl skrev (24 minutter siden): Nei, jeg fikk over takst såpass at jeg tjente på det. Hadde i tillegg spart og lagt av alt jeg klarte for å ha mest mulig i neste runde av boligkjøpet. Du kjøpte nok ikke akkurat da prisene var helt hinsides, for så at boligprisene raste rett etterpå. I tillegg til å by en halv mill over antydning Anonymkode: b11f4...29f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå