Gå til innhold

Tror katten min gjemmer seg etter påkjørsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min har vært borte i 3 dager. Dette er veldig ulikt henne. Jeg og samboer gikk en runde og lette etter henne i går kveld. Vi banket på garasjen og spurte de naboene vi så.. så er det ei som sier at den ene naboen måtte bråbremse for en katt utenfor huset vårt. 
Det er 30 sone men han kjører som regel i 50 eller mer (!). Det er ikke utenkelig at han har truffet henne.

Hun har tidligere tatt med seg mus under huset så vi vet dette er en plass hun kommer seg, men nå har det seg slik at hun er en god del mindre enn meg. Jeg kommer ikke til under huset. Jeg kan ikke krabbe under å hente henne.

Leser på Google at katter som gjemmer seg etter skade ikke mjauer når de blir ropt på. Er det noen som har erfaring med dette? Hvordan får vi henne ut? Evt. Hvordan finner vi ut om hun er der?

Hva kan jeg gjøre?

(Hun er kastrert og chippet, og hadde på seg reflekshalsbånd)

Anonymkode: 1d854...fa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Garasjene*

Vi har banket på alle garasjene nært oss. Ingen lyd. Hun har tidligere blitt låst inn i garasjer

Skrevet

Kanskje dyrebeskyttelsen kan låne deg en kattefelle du kan sette der du vet hun går?

Anonymkode: a6d85...554

Skrevet

Under huset mener du?

Vil vel tro at hun heller kommer hjem hvis hun først kommer ut igjen?

jeg skal høre. Jeg har ei venninne som er med i dyrebeskyttelsen. Hun har chipleser, så kan hende hun har feller også

Skrevet

Spade. Se om du får gravd opp nok av bakken til å lyse inn med lommelykt. Jeg fikk gravd opp nok av bakken til å smyge meg inn under bygget en vinter for å hente frem den døde katten til naboen.

Sett mat og vann inn under hvor du tror katten har gjemt seg. 

Ring naboen som kan ha kjørt på katten og spør. Det er meldeplikt om man kjører på et dyr

Anonymkode: 27b3e...c5e

Skrevet

Slutt å la kattene gå alene ute uten oppsyn. Alt mulig fælt kan skje med dem. Dyreplageri nesten, burde vært ulovlig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Prøv å lys med lommelykt under. Da ser du lett øynene som reflekterer og enda  bedre hvis hun fortsatt har på reflekshalsbåndet. Lykke til!

Skrevet

Jeg tror heller at det er naboen som har gjemt katten etter påkjørsel. Helt grusomt smertefullt å miste disse kjære pelsklingene. Kondolerer 💔

Anonymkode: 85615...c16

Skrevet

Bare oppdaterer: Katten kom tilbake etter 6 dager borte. Hun er hel og pen, men full av sand og veldig sulten.

Samboeren lånte en kraftig lampe så vi fikk sett godt under huset, men hun var ikke der. Vi tenkte kanskje noen hadde gjemt henne siden barn leker i gaten her, eller at noe dyr hadde tatt henne.. vi var i alle fall nesten sikre på at hun var død, men nå er vi alle kjempelettet over at hun har det bra igjen. Her blir det husarrest frem til vi får GPSen i postkassen.

ts

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Bare oppdaterer: Katten kom tilbake etter 6 dager borte. Hun er hel og pen, men full av sand og veldig sulten.

Samboeren lånte en kraftig lampe så vi fikk sett godt under huset, men hun var ikke der. Vi tenkte kanskje noen hadde gjemt henne siden barn leker i gaten her, eller at noe dyr hadde tatt henne.. vi var i alle fall nesten sikre på at hun var død, men nå er vi alle kjempelettet over at hun har det bra igjen. Her blir det husarrest frem til vi får GPSen i postkassen.

ts

Phew! Stakkars katten har vært på et skikkelig eventyr. Godt at hun var frisk og fin ☺️

Anonymkode: 27b3e...c5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Gps er en av de beste investeringene vi har gjort! Sørg for at halsbåndet løser seg ut uten mye makt (vårt er med både strikk og lås som ikke er hard å få opp). Vår har mistet hele halsbåndet minst 5 ganger på de 2 årene vi har hatt gps, så vi vet at hun kommer seg løs, som er superviktig. 

Anonymkode: 4d434...e01

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ts

Utrolig glad for å høre at det var bra med pus :) 😺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...