Gå til innhold

Hurra! Slanking er enkelt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Keto-dietten hylles fordi den skaper vektnedgang raskt uten at sulten gnager i tarmene. 

Men hva skjer når man før eller siden må avslutte dietten, helst før det ensidige kostholdet begynner å slå ut i ånde som lukter urin, håravfall og mangelsykdommer? 

Joda, vi vet det også: 80% raser opp i vekt igjen ifølge Forskning.no.

Anonymkode: 27331...ef1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får man mangelsykdommer av å spise lite karbohydrater?

I saken står det at der er referanser til studier nederst, men det vises bare til én, som konkluderer med at den appetitthemmende effekten av ketogen diett er nyttig mtp å klare å holde seg til dietten. Hvis du mister håret av å kutte ut karbohydrater bør du selvsagt begynne å spise det igjen. Men for de aller fleste er ikke det noe problem.

Prøv å finne noe mat i farten med denne dietten, som på en bensinstasjon eller kafe.

står det i artikkelen, rett etter dette:

Med ketose-dietten slipper man å føle sult

Og så anbefales kostholdsrådene i stedet, uten å vise til studier som har funnet at man får bedre eller mer langvarig vekttap av det.

Anonymkode: 6e769...530

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Keto-dietten hylles fordi den skaper vektnedgang raskt uten at sulten gnager i tarmene. 

Men hva skjer når man før eller siden må avslutte dietten, helst før det ensidige kostholdet begynner å slå ut i ånde som lukter urin, håravfall og mangelsykdommer? 

Slanking er lett. Keto er ikke veien å gå😀

Anonymkode: 3c74c...fdf

• Liker 2
Skrevet

Det verste er vel at det skaper et fiendtlig miljø i magen for de gode magebakteriene som trengs for å opprettholde god helse. På sikt kan man utvikle mageproblemer og i verste fall andre plager. Fettmengden er nok også problematisk for helsen så lenge du ikke er av folkeslag som har muterte gener for å være tilpasset et høyt fett kosthold, som for eks inuittene.

Anonymkode: f2c9a...3ba

Skrevet

Jeg gikk på den dietten i samarbeid med lege, gikk opp nøyaktig 400 g hver uke, og jeg spiste ikke mye mat, og var i ketose hele tiden. Og jeg ble veldig syk. Så jeg måtte bare gi opp. De fleste går ned, men det er andre som har opplevd det samme som meg og.

Det beste er vel å gå ned i vekt, med et kosthold man kan ha da men er ferdig og.

Anonymkode: 1160a...f99

Skrevet

Det gjelder vel samtlige dietter. Det er en quickfix der og da. 
Skal man derimot holde seg slank må man endre livsstil og vaner. 

Har gått ned 20 kg, og syntes ikke det var vanskelig. Endret livstil, startet med noen enkle justeringer av måltider og aktivitet. 
Har holdt vekten snart 15 år etterpå (BMI på 20 nå). Typisk ferietider koser jeg meg litt ekstra, og går opp litt, men det er null problem å gå ned de igjen når hverdagen starter. 

Anonymkode: 445ab...2c5

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det verste er vel at det skaper et fiendtlig miljø i magen for de gode magebakteriene som trengs for å opprettholde god helse. På sikt kan man utvikle mageproblemer og i verste fall andre plager. Fettmengden er nok også problematisk for helsen så lenge du ikke er av folkeslag som har muterte gener for å være tilpasset et høyt fett kosthold, som for eks inuittene.

Anonymkode: f2c9a...3ba

Kilde?

I fortiden spiste alle det vi i dag vil kalle lavkarbo. Vi har aldri spist så mye av det som nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det som står er at de aller fleste som er overvektige, klarer å gå ned i vekt, også på egen hånd, men forskning viser at bare 20 prosent klarer å holde vekta etter slanking, sier Martins. Den sørgelige statistikken for vektoppgang etter slanking gjelder uavhengig av diett.

Anonymkode: 546db...cd3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jaja. Hva er suksessraten med andre metoder, f.eks kaloritelling? Ikke mye bedre, vil jeg tro.

Anonymkode: 062d3...54c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jaja. Hva er suksessraten med andre metoder, f.eks kaloritelling? Ikke mye bedre, vil jeg tro.

Anonymkode: 062d3...54c

Det stemmer. Suksessraten for alle slags dietter er veldig lav. Så det beste er å aldri la seg selv bli overvektig, eller jobbe med å være stabil i vekt om man først har blitt overvektig. Å gå ned i vekt og holde seg der er nærmest umulig. 

Anonymkode: d09ba...86d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det stemmer. Suksessraten for alle slags dietter er veldig lav. Så det beste er å aldri la seg selv bli overvektig, eller jobbe med å være stabil i vekt om man først har blitt overvektig. Å gå ned i vekt og holde seg der er nærmest umulig. 

Ikke så veldig umulig, egentlig. Jeg har gått ned over 30 kilo og har holdt stabil vekt i tre år. Men litt viljestyrke må man jo ha! 

Anonymkode: 2371e...0cc

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Anekdotisk, men likevel: jeg har aldri sett noen fortelle at de har holdt seg slanke og friske i 5, 10, 12 år med porsjonskontroll og kaloritelling. Men etter hvert ganske mange som har gjort det med en eller annen form for lavkarbo og ren mat (tenk kyllingfilet i stedet for nuggets, frukt i stedet for is, salat i stedet for brød etc). Og det forundrer meg ikke, for på lavkarbo vil de fleste oppleve at de kan spise når de er sultne og slutte når de er mette og trenger ikke bruke viljestyrke.

Et slikt kosthold er også som regel svært næringsrikt, som selvsagt også bidrar til at man føler seg vel og får mindre sug etter usunn mat.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold. 

- Matas, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...