AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #1 Skrevet 13. oktober 2022 Min samboer har nesten ikke med seg klær når han skal til foreldrene. Han bruker av farens klær, mor har en skuff med boksere og en med sokker til sine «små» gutter på 40 år, og de har tannkoster der. Kjenner jeg blir litt provosert over at han blir en sånn liten tenåring når han drar hjem. Mor vasker skittentøy og fikser opp. Barna våre har og sokker og truser der, og det er jo greit nok, men føler litt at hun ikke stoler på at vi klarer pakke selv. Når vi f eks var i bryllup i sommer hadde hun kjøpt inn svarte sokker til sønnene sine- som såklart ikke hadde pakket med fordi mamma fikser.. Rart jeg blir litt irritert? Anonymkode: b5926...b0f 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #2 Skrevet 13. oktober 2022 Det der er et ikke-problem. Det skaper jo ikke merarbeid for deg at moren behandler dem som unger fremdeles. Anonymkode: fa546...f27 29 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #3 Skrevet 13. oktober 2022 Hvis du blir provosert og irritert av noe sånt, så må du være forferdelig slitsom å leve sammen med. Anonymkode: 6cbf5...98c 27 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #4 Skrevet 13. oktober 2022 Du blir provosert ? Anonymkode: ce1e3...975
Gjest Dævendøtte Skrevet 13. oktober 2022 #5 Skrevet 13. oktober 2022 Bare koselig og litt søtt, tenker jeg Ikke ta det opp i verste mening, se det positive i det.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #6 Skrevet 13. oktober 2022 Det slitsomme er at han blir som et barn igjen. Mamma fikser alt liksom… barna bare slenger klærne når vi er der, så da blir de igjen det siden hun vasker de. Så neste gang vi møtes da, som kan være en stund siden, og da har jeg letet etter klærne, men de ligger jo igjen der og hun vasker de da.. Jeg vil ha med klærne hjem 😅 Anonymkode: b5926...b0f 1
PetterKanin Skrevet 13. oktober 2022 #7 Skrevet 13. oktober 2022 Hva i all verden skulle være problematisk med dette? 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #8 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det slitsomme er at han blir som et barn igjen. Mamma fikser alt liksom… barna bare slenger klærne når vi er der, så da blir de igjen det siden hun vasker de. Så neste gang vi møtes da, som kan være en stund siden, og da har jeg letet etter klærne, men de ligger jo igjen der og hun vasker de da.. Jeg vil ha med klærne hjem 😅 Anonymkode: b5926...b0f Sååå spør moren om hun har noe til vask som er ungene sitt da vel. Anonymkode: fa546...f27 4 1
Kristin70 Skrevet 13. oktober 2022 #9 Skrevet 13. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Sååå spør moren om hun har noe til vask som er ungene sitt da vel. Anonymkode: fa546...f27 Eller be mannen pakke selv.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #10 Skrevet 13. oktober 2022 Kristin70 skrev (Akkurat nå): Eller be mannen pakke selv. Nå snakker jeg om klær som barna har slengt fra seg, ikke mannen. Mannens tøy hadde jeg ikke ofret en tanke Anonymkode: fa546...f27 1
Kristin70 Skrevet 13. oktober 2022 #11 Skrevet 13. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nå snakker jeg om klær som barna har slengt fra seg, ikke mannen. Mannens tøy hadde jeg ikke ofret en tanke Anonymkode: fa546...f27 Da må du bare spørre. At barna slenger klær rundt der kan dere vel gjøre noe med når dere er der. 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #12 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min samboer har nesten ikke med seg klær når han skal til foreldrene. Han bruker av farens klær, mor har en skuff med boksere og en med sokker til sine «små» gutter på 40 år, og de har tannkoster der. Kjenner jeg blir litt provosert over at han blir en sånn liten tenåring når han drar hjem. Mor vasker skittentøy og fikser opp. Barna våre har og sokker og truser der, og det er jo greit nok, men føler litt at hun ikke stoler på at vi klarer pakke selv. Når vi f eks var i bryllup i sommer hadde hun kjøpt inn svarte sokker til sønnene sine- som såklart ikke hadde pakket med fordi mamma fikser.. Rart jeg blir litt irritert? Anonymkode: b5926...b0f Ja, det er rart. Og hvorfor sier du at hun ikke stoler på at «dere» ikke klarer pakke selv? Du pakker jo for deg selv. Dere sammen pakker for ungene. Og så pakker (eller pakker ikke) mannen for seg selv. Er det enten du eller mor som pakker for mannen? Da ER han jo ikke et voksent menneske. Og svigermor er den som bør kompensere - det er hun som har unnlatt oppdra han. Anonymkode: 17933...551 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #13 Skrevet 13. oktober 2022 Kristin70 skrev (1 minutt siden): Da må du bare spørre. At barna slenger klær rundt der kan dere vel gjøre noe med når dere er der. Det er jo nettop det jeg sa at ts må gjøre. Spørre. Anonymkode: fa546...f27
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #14 Skrevet 13. oktober 2022 Så koselig! Jeg vil også bli en sånn mamma som tilrettelegger for mine voksne barn og barnebarn❤️ Anonymkode: 37b65...e9c 5 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #15 Skrevet 13. oktober 2022 Ja, han er en voksen mann. Anonymkode: d61c4...9a2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #16 Skrevet 13. oktober 2022 Kristin70 skrev (6 minutter siden): Eller be mannen pakke selv. Det har jeg gjort før! Skal vi dit i en uke så har han med et pitteliten bag. Så jeg spør om han har nok boksere og klær til en hel uke da.. Og det sier han at han har. Men når han har dusjet ligger de skitne boksere (ofte som han har fått i gave fra oss) igjen på gulvet og han henter boksere fra «fellesskuffe». Der finner jeg igjen boksere jeg har kjøpt til han.. Pluss at jeg plutselig ser broren gå i hans boksere. Anonymkode: b5926...b0f 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #17 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har jeg gjort før! Skal vi dit i en uke så har han med et pitteliten bag. Så jeg spør om han har nok boksere og klær til en hel uke da.. Og det sier han at han har. Men når han har dusjet ligger de skitne boksere (ofte som han har fått i gave fra oss) igjen på gulvet og han henter boksere fra «fellesskuffe». Der finner jeg igjen boksere jeg har kjøpt til han.. Pluss at jeg plutselig ser broren gå i hans boksere. Anonymkode: b5926...b0f Men hvorfor er dette et problem? Er det et problem fordi de var en gave? Altså det er undertøy Anonymkode: fa546...f27 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #18 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så koselig! Jeg vil også bli en sånn mamma som tilrettelegger for mine voksne barn og barnebarn❤️ Anonymkode: 37b65...e9c Vil du?? Jeg tror ikke jeg vil kjøpe inn undertøy å ha liggende til mine voksne barn jeg… Ser når broren hans er her og, da må han ofte låne bokser fordi han ikke har med… Vil du ha en sånn sønn? Anonymkode: b5926...b0f 2
Mona123 Skrevet 13. oktober 2022 #19 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg synes det er litt rart at han ikke pakker med eget og sier til mor at hun kan slutte. Men det skader jo igjen. 2
Mooria Skrevet 13. oktober 2022 #20 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor er dette et problem? Er det et problem fordi de var en gave? Altså det er undertøy Anonymkode: fa546...f27 Dette undertøyet som TS har kjøpt er nok såpass eksklusivt at det ikke passer inn i denne "fellesskuffen"😄 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå