Othea Skrevet 13. oktober 2022 #1 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg ønsker livet var annerledes og at jeg var annerledes enn den jeg er. Jeg skammer over meg selv. Jeg hater meg selv. Prøver å forandre meg. Være en annen enn den jeg er. Jeg er så usikker. Usikker på meg selv. Usikker på hvem jeg er. Usikker på hva jeg vil i livet. Vil ha en forandring men får det ikke til. Vil bli en bedre person. Men hvordan blir jeg bedre? 4
Purple_Pixiedust Skrevet 13. oktober 2022 #2 Skrevet 13. oktober 2022 Hadde jeg kunnet svare deg på det...Men har mange skjær i sjøen selv og finner ikke ut av hvordan navigere.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #3 Skrevet 13. oktober 2022 3 hours ago, Othea said: Jeg ønsker livet var annerledes og at jeg var annerledes enn den jeg er. Jeg skammer over meg selv. Jeg hater meg selv. Prøver å forandre meg. Være en annen enn den jeg er. Jeg er så usikker. Usikker på meg selv. Usikker på hvem jeg er. Usikker på hva jeg vil i livet. Vil ha en forandring men får det ikke til. Vil bli en bedre person. Men hvordan blir jeg bedre? ❤️🫂 Tenker at du bør jobbe med selvmedsfølelse, istedenfor å tenke at du må forandre deg selv. Når du legger mye press på deg selv, så vil alt bare bli mye tyngre. Ta vare på deg selv på samme måte som du ville gjort med noen du er glad i. Jeg var også veldig opptatt av å prøve og finne ut av hvem jeg var, tidligere. Men nå prøver jeg egentlig bare å gjøre ting som gjør meg glad, og som føles meningsfylt ut. Og det holder for meg Hvorfor føler du at du må bli bedre, da? Er det noe du savner i livet ditt? Anonymkode: 3a3f5...0d2
Dont care Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 On 10/13/2022 at 10:13 AM, Othea said: Jeg ønsker livet var annerledes og at jeg var annerledes enn den jeg er. Jeg skammer over meg selv. Jeg hater meg selv. Prøver å forandre meg. Være en annen enn den jeg er. Jeg er så usikker. Usikker på meg selv. Usikker på hvem jeg er. Usikker på hva jeg vil i livet. Vil ha en forandring men får det ikke til. Vil bli en bedre person. Men hvordan blir jeg bedre? hvis du har store forventninger til deg selv blir det ikke bedre. du må begynne å tenke at du ikke skal forandre deg selv, hver deg selv helt. du vil merke da at det kommer til å bli bedre. det å ville ha en forandring er veldig normalt. jeg tror at det er bra med forandring. prøv å tenk nøye på hva det er du vil forandre. tenk på om det er noe du trenger å forandre. Hvis du vil bli en bedre person må du tenke at du er god nok som du er. selvfølgelig kan man forandre noe, men ikke prøv å forandre ting som ikke kan bli forandra. livet blir bedre etterhvert:D trust me
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 Det kommer jo helt an på hva du ønsker å forandre. Er det realistiske mål? Det beste er å jobbe med selvfølelsen og bygge opp selvtilliten din. Leve i nuet, finne ting å sette pris på, sett deg små oppnåelige mål og hvordan/hva du skal gjøre for å nå disse målene. Jeg var så langt nede at jeg startet med et mål - stå opp å pusse tennene. Eneste målet jeg hadde. Så når jeg klarte dette over en tid, så er det nytt mål osv. Nå trener jeg flere ganger i uken, bruker lang tid på tannpuss 😅, spiser sunt, jobber masse med selvtilliten min og akseptabelt for hvem jeg er osv osv og fungerer greit og har det godt. Anonymkode: b426b...5a2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg har det som deg, i tillegg er det så tydlig at folk heller ikke liker meg. Folk er alltid frekk mot meg, selv når jeg virkelig prøver å være så hyggelig jeg kan, så ender det med at jeg bare blir ignorert. Dette skjer irl og på nett. Jeg har dessverre ingen gode råd, jeg vet at det å hate seg selv er til tider jævlig. Sender deg en klem❤️ Anonymkode: 6b775...338
Matas Skrevet 18. oktober 2022 #8 Skrevet 18. oktober 2022 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Tråden er også ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger. Med vennlig hilsen, Matas, moderator.
Anbefalte innlegg