Gå til innhold

Støtte til formstøpte ørepropper (ME)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaring med hvordan man kan få støtte fra NAV til formstøpte støypropper? Står en del info på NAV sine sider. Men hva måtte du oppgi i søknaden av informasjon om hvordan ‘vanlige’ ørepropper fra apotek ikke fungerte? Og hvordan hinder det deg i hverdagen uten propper? 
Har ME og utfordringer med lyd og støy. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja en ergoterapeut søker for deg

Anonymkode: 8eb0f...e22

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt henvist til øre nese hals av fastlegen. Men slik jeg forstår det, så må jeg først få en godkjent test der. Og deretter søke i NAV, beskrive mine utfordringer og så skal nav avgjøre om jeg får dekket det…

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja en ergoterapeut søker for deg

Anonymkode: 8eb0f...e22

Jeg har blitt henvist til øre nese hals av fastlegen. Men slik jeg forstår det, så må jeg først få en godkjent test der. Og deretter søke i NAV, beskrive mine utfordringer og så skal nav avgjøre om jeg får dekket det…

Skrevet
Jane763 skrev (1 minutt siden):

Jeg har blitt henvist til øre nese hals av fastlegen. Men slik jeg forstår det, så må jeg først få en godkjent test der. Og deretter søke i NAV, beskrive mine utfordringer og så skal nav avgjøre om jeg får dekket det…

Hva bør man få med i denne søknaden hos NAV? Ergoterapeuten min ga noen tips om å legge vekt på hvordan det hemmer meg i hverdagen. Og ikke legge vekt på alle symptomer som oppstår. Men dette henger jo sammen..

Skrevet
Jane763 skrev (1 minutt siden):

Hva bør man få med i denne søknaden hos NAV? Ergoterapeuten min ga noen tips om å legge vekt på hvordan det hemmer meg i hverdagen. Og ikke legge vekt på alle symptomer som oppstår. Men dette henger jo sammen..

Jeg har slike ørepropper som jeg kjøpte til bruk på trening/konsert osv.

Med mindre du har frikort nå så vil denne prosessen koste deg like mye i egenandeler som det kostet meg å få støpt.

Tror jeg betalte 1500 kr. 

• Liker 2
Skrevet
DundreMilfin skrev (2 minutter siden):

Med mindre du har frikort nå så vil denne prosessen koste deg like mye i egenandeler som det kostet meg å få støpt.

Hvor kjøpte du disse? :)

Skrevet
DundreMilfin skrev (1 time siden):

Jeg har frikort nå ja. Men har ikke time før i januar. Så da er jeg på ny runde med egenandel. 
Ergoterapeuten min sa det kunne bli vanskelig å få godkjent pga strengere regler. Derfor jeg er så usikker på hva jeg bør skrive i søknaden. 

Skrevet (endret)
Blue Berry skrev (1 time siden):

Hvor kjøpte du disse? :)

Jane763 skrev (12 minutter siden):

Jeg har frikort nå ja. Men har ikke time før i januar. Så da er jeg på ny runde med egenandel. 
Ergoterapeuten min sa det kunne bli vanskelig å få godkjent pga strengere regler. Derfor jeg er så usikker på hva jeg bør skrive i søknaden. 

Jeg kjøpte mine for mange år siden på GE Resound. Betalte for selve timen til støping, samt proppene. Flere aktører driver med dette, bare å Google :) 

Av erfaring hadde jeg ikke kastet bort masse energi og egentlig ganske lite mellomlegg når alt kommer til alt på å søke NAV. 

Ellers er jeg ganske fornøyd med Loop ørepropper - har begge typer :) 

Noe man må være obs på er at man får hyperakusis om man bruker det daglig inkludert hjemme.

De støpte øreproppene er best om man kun vil redusere skadelig støy, Loop er fine til generell demping av alt. 

Endret av DundreMilfin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...