Gå til innhold

Far betaler ikke bidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nav har fastsatt beløp, men vi var enige oss imellom at det skulle betales privat. Vel, nå nekter far å betale. Hat forstått det slik at det er nav innkreving jeg søker til om å få dem til å kreve inn fra far og videresende beløpet til meg. Jeg får ikke forskuddstrekk for jeg tjener akuratt for mye. 

Men jeg er på nav sin side hvor det står at jeg kan søke om innkreving via nav, men jeg finner ingen søknad angående dette. Til dere som har gjort dette. Hvordan søker jeg denne innkrevingen? 

Anonymkode: f67bc...5eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det deg igjen? Er det han som har 3 nye barn og du er sur for det går ut over ditt bidrag? Har du ikke noe annet å gjøre når babyen sover?

Anonymkode: 85f98...db5

Skrevet

Snakk med behandler på NAV du......

Anonymkode: 35830...4ba

• Liker 2
Skrevet

Da må du søke om ny utregning og krysse av for at det skal kreves inn via nav.

Anonymkode: f2ebc...968

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det deg igjen? Er det han som har 3 nye barn og du er sur for det går ut over ditt bidrag? Har du ikke noe annet å gjøre når babyen sover?

Som at det er EN far bare i dette landet som ikke betaler bidrag generelt eller ved en privat avtale 😂 #Dagendummeste

Problemstillingen sliter mange med, både mødre og fedre. Folk får heller betale bidraget de har pult på seg når de velger selv å ikke bruke dong

Anonymkode: 75faf...a16

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nav har fastsatt beløp, men vi var enige oss imellom at det skulle betales privat. Vel, nå nekter far å betale. Hat forstått det slik at det er nav innkreving jeg søker til om å få dem til å kreve inn fra far og videresende beløpet til meg. Jeg får ikke forskuddstrekk for jeg tjener akuratt for mye. 

Men jeg er på nav sin side hvor det står at jeg kan søke om innkreving via nav, men jeg finner ingen søknad angående dette. Til dere som har gjort dette. Hvordan søker jeg denne innkrevingen? 

Anonymkode: f67bc...5eb

Dummeste du gjør er å ha en privat avtale , med mindre det er en skikkelig voksen far med stor ansvarsfølelse . Kontakt nav du , fort som f. Du har bare rett på tre måneder tilbake etterbetalt . 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som at det er EN far bare i dette landet som ikke betaler bidrag generelt eller ved en privat avtale 😂 #Dagendummeste

Problemstillingen sliter mange med, både mødre og fedre. Folk får heller betale bidraget de har pult på seg når de velger selv å ikke bruke dong

Anonymkode: 75faf...a16

Kanskje de som krever mest samvær kan tjene bedre selv før de puler på seg ekstra ansvar

#dagensfaktapåkåge

Skrevet

Fullt mulig å ha privat avtale, som nav krever inn. 

Anonymkode: e85db...7ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kanskje de som krever mest samvær kan tjene bedre selv før de puler på seg ekstra ansvar

#dagensfaktapåkåge

Den som har samvær skal fortsatt betale bidraget han/hun er pålagt. 

Anonymkode: 27178...3fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Den som har samvær skal fortsatt betale bidraget han/hun er pålagt. 

Anonymkode: 27178...3fd

Mye vil ha mer, blir aldri nok penger

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mye vil ha mer, blir aldri nok penger

Det er lovpålagt i Norge å være med å forsørge ungene sine . Fedre evnt mødre som ikke føler på att dette er noe de må prioritere , burde ikke hatt barn . 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Typisk Kvinneguiden å bare sutre og klage. 

I steden for å bare klappe igjen, hvis man virkelig aldri har noe som helst "konstruktivt" å komme med her inne.

Anonymkode: 3e455...f75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...