Gå til innhold

Toalettpapir dugnad. Kan ikke bidra

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kristin70 skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår at det kan være mye for noen, ,men det er nok penger klubben trenger for å drive aktivitet, alternativet er høyere treningsavgift. Du kan møte opp på årsmøte og komme med forslag til andre måter klubben kan tjene penger på. 

Det er klart og det vet da alle som kjøper, de vet at en del av det de betaler går til klubben. Dette er ingen hemmelighet.  

Vet du, jeg har vært med på utallige dugnader, solgt lodd, kalendere, kjeks, stått på loppemarked, bakt, stått i kiosk, ryddet bane, stått hallvakt, parkeringsvakt, osv osv, og jeg skjønner at man må få inn penger til klubben. Man må likevel ha forståelse for at ikke alle har mulighet til å betale flere tusen for dorullsekker man ikke får solgt. 

Anonymkode: 1128a...9c9

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elfy skrev (4 minutter siden):

«Oppleves som frivillig»😬

men seriøst, det er ikke lov å sende 10-åringen ut for å selge sine egne kalendere uten å være med? Jesus.. der var det jo endelig en dugnad hun kunne ordne opp i selv., hva da med alle som blir sendt ut med bøsser osv som er under 15 år? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du, jeg har vært med på utallige dugnader, solgt lodd, kalendere, kjeks, stått på loppemarked, bakt, stått i kiosk, ryddet bane, stått hallvakt, parkeringsvakt, osv osv, og jeg skjønner at man må få inn penger til klubben. Man må likevel ha forståelse for at ikke alle har mulighet til å betale flere tusen for dorullsekker man ikke får solgt. 

Jeg tviler ikke på at du bidrar, men klubben trenger penger og hvis du er uenig i måten klubben skaffer penger på er jeg sikker på at du er hjertlig velkommen til å komme med forslag. Jeg har sittet i styre i idrettslag i mange år og det er ikke enkelt å finne dugnader som er like innbringende og enkelt å organsiere fra styret som salg av toalettpapir. Hos oss er det mulig å kjøpe seg ut. Alternativet er høyere treningsavgift. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Men selv om klubben kanskje tjener 200 kr pr sekk, så må jeg betale 1000 kr. Det er mye 

Anonymkode: 57d0a...67c

Men det er faktisk det det koster å ha barn, og for at barn skal delta på ting. Alternativet er å legge på 1000 kr på deltakeravgiften. Så lei av foreldre som tror at det meste skal være gratis bare fordi barn skal få lov å ha en fritidsaktivitet, det koster penger å drive idrettslag. Har du ikke råd til de 1000 kr så får du ta barnet ut av idretten rett og slett. 

Anonymkode: 517ff...4f9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis det er disse er det 170 pr sekk som går til klubben:

https://dugnadsiden.no/artikler/dopapir-dugnad

Anonymkode: be34c...84b

"Det vanligste er å selge mellom 9 og 15 sekker med dopapir per person." 

Jeeezuz christ, hvor bor folk!? Her må vi selge tre sekker, og det er perfekt - en til svigers, en til mamma og så beholder vi siste selv. Hadde ALDRI blitt kvitt 15 sekker, eller 9, med mindre svigers og mamma vil hamstre opp. 

Anonymkode: b2a81...c67

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men det er faktisk det det koster å ha barn, og for at barn skal delta på ting. Alternativet er å legge på 1000 kr på deltakeravgiften. Så lei av foreldre som tror at det meste skal være gratis bare fordi barn skal få lov å ha en fritidsaktivitet, det koster penger å drive idrettslag. Har du ikke råd til de 1000 kr så får du ta barnet ut av idretten rett og slett. 

Det synes jeg ikke er rett. Vi kjører til alle bortekamper og betale bensin og av og til ferje. Er noen foreldre som aldri har utgifter på kamper. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater dette! Når vi var barn laget vi tombola og fikk inn mye penger på den måten. Da kom folk og hadde det faktisk gøy. De her dopapirene er umulig å få solgt. Vi må rett og slett kjøpe oss ut. Vi bor i et område hvor vi får slikt på døren hele tiden. Det er faktisk veldig ubehagelig å måtte si nei hele tiden.

Anonymkode: 63e10...6dc

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 4 barn som må selge dopapir, 15 sekker per barn. Ble ikke god mottat da vi takket nei. Prøvde å foreslå andre aktiviter som tombola, lodd, høstkaffe og sånt. Vi stiler opp på dugnader, kjøring og hjelpe trener. Så vi er med der vi kan.

Fik nei til andre løsninger/mindre mengde dopapir, og beskjed at medlemskap nå blir dyrer for våre 4 barn i klubben. Hvet ikke om vi lenger har råd til å ha dem der og dette hvet jeg ikke hvordan fortelle ungene.

Anonymkode: 9dbcb...ab5

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vi har 4 barn som må selge dopapir, 15 sekker per barn. Ble ikke god mottat da vi takket nei. Prøvde å foreslå andre aktiviter som tombola, lodd, høstkaffe og sånt. Vi stiler opp på dugnader, kjøring og hjelpe trener. Så vi er med der vi kan.

Fik nei til andre løsninger/mindre mengde dopapir, og beskjed at medlemskap nå blir dyrer for våre 4 barn i klubben. Hvet ikke om vi lenger har råd til å ha dem der og dette hvet jeg ikke hvordan fortelle ungene.

Det er jo helt nuts! 60 sekker dopapir å få solgt fra en familie 😳 

Sikkert de som vil si at dere har selv valgt å få så mange barn og bla bla bla, (jeg er ikke der bare så det er sagt), men det burde ihvertfall vært søskenmoderasjon her. 

Håper ikke avgiften går for mye opp for dere 💛

Endret av Daisy-love
  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har null sans for lissom dugnad der mann ikke har dugnad i fellesskap, men må (les sosial press) må kjøpe en definert mengde produkter. Er så langt ifra dugnadsånd som mann kan komme.

Er pyse, så har kjøpt massevis unyttig (som juleblomster eller de grusomme kakeboksene), eller noe nyttig som tørkepapir som jeg har nok av til resten av livet i garasjen.

Skjønner godt at dette er en ukomplisert måte å få en forutsigbar inntekt til klubben. Men er ikke dugnad.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sykeste jeg har hørt. 15 sekker per barn? Hvordan skal det være mulig når mange barn i nabolaget skal selge? Vi har stor familie, men selv så vil vi kanskje bare å selge 5-6 sekker uten å måtte banke på vilkårlige dører. 

Anonymkode: 146db...9c0

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjukt at de selv ikke fatter at det er helt umulig, 60 SEKKER dasspapir, hvem faen skal dere selge det til liksom?

Anonymkode: b040d...6f7

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blant de som kjøper. Hadde ofte garasjen full, for dopapir og tørkeruller har man alltid bruk for.

Kjenner en familie som hadde garasjen så full at bilen måtte stå ute. Men når alt var brukt opp savnet de det å kunne hente så lettvint … Plutselig var det tomt for det ene og det andre 😊

Anonymkode: 8c538...29e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vel, her kostet det 3500 i halvåret med fotball. + 700 i noe økonomisk dugnad. + fotballdrakter, kioskvakt og kjøring til kamper. 

Du vet det ikke er snakk om 1000 kr.  

Anonymkode: 4af0b...25a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Markedet er lei dorulldugnaden nå. Et lag i nærheten begynte i høst å selge vedsekker. De ble utsolgt på null komma svitsj og folk ville ha mer. 

På tide å bli kreative. Bambussokkene er også et bra produkt. Men man trenger ikke ubegrenset av det da, sokker varer jo en stund. 

Folk vil ha kjente forbruksvarer og fine ting de kan gi i julegave. ikke til dobbel pris, men dyrere enn i butikken er ok. Tenk på hva butikkene selger, hav som er populært. Enkelte julekalendere feks blir revet bort. Sjokoladekalendere. Telefonladere.  Ipadladere. Feks rituals kalenderen. Gavepakker med lakris har vært populære, salt, pepper ,olje i gavepakke.   

Anonymkode: 4af0b...25a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

«Oppleves som frivillig»😬

men seriøst, det er ikke lov å sende 10-åringen ut for å selge sine egne kalendere uten å være med? Jesus.. der var det jo endelig en dugnad hun kunne ordne opp i selv., hva da med alle som blir sendt ut med bøsser osv som er under 15 år? 

Om man skal følge loven så er det ikke det, men de fleste, inkludert meg selv, har vel gjort det 😊

Angående det å være bøssebærer vet jeg ikke, antar at det kanskje er 18- års grense. Aner ikke, bare synsing fra min side.

Ting har ihvertfall endret seg fra da jeg var yngre. Var kun loddbøker da, nå er det toalettpapir, sokker og kaker og fandens oldemor 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sjukt at de selv ikke fatter at det er helt umulig, 60 SEKKER dasspapir, hvem faen skal dere selge det til liksom?

Anonymkode: b040d...6f7

Jeg tror jeg har løsningen her: om en sørger for å servere nok kaker på felles arrangementer/selskaper med avføringstabletter i så vil en gjerne få solgt litt mer 🤪💩🙈🙊 Om ikke 60 sekker, så ihvertfall noen ekstra 🤪 

(ren fleip, ikke gjør dette her) 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

2 ganger pr år har klubben toalettpapir dugnad. Vi har bidratt med dette i 8 år. Men i år klarer vi ikke. Har prøvd å få solgt. Men pga høye priser på mat, bensin og strøm har ikke alle råd til toalettpapir til 350 kr pr sekk.  Mange kjøper det selv, men det har vi ikke råd til. Synes det er flaut å fortelle det til lagleder. Hva bør jeg si? 

Har du prøvd å selge til venner, familie, på jobben om?

Hvis du ikke får solgt er det jo bare å si det. Skjønner at det er flaut, men lagleder kommer til å forstå deg. 

Anonymkode: b0c00...aa2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...